رونمایی از نسل جدید لپ تاپ های اینسپایرون ۱۷ دل

0

رونمایی از نسل جدید لپ تاپ های اینسپایرون۱۷ دل

اینسپایرون : همانطور که می دانید شرکت دل یکی از بزرگترین کمپانی های تولید کننده ی رایانه های آمریکایی می باشد که محصولات دیگرش وابسته به طراحی و تولید این رایانه های شخصی می باشد.

همچنین شرکت دل یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده ی نوت بوک نیز است.

علاوه بر این یکی از بزرگترین تولید کننده های محصولات IT آمریکایی در جهان است.

این کمپانی به تازگی در رویداد MWC از لپ تاپ های خود که جزء سری اینسپایرون ۵۰۰۰ هستند رونمایی کرده است، لپ تاپ های این سری از دل دارای APU از کمپانی AMD می باشند که در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ همراه با پردازنده رایزن و پردازشگر گرافیکی وگا روی یک چیپ SOC رونمایی شد.

در طراحی و ساخت لپ تاپ های سری اینسپایرون ۵۰۰۰ دل از دو نوع APU استفاده شده است که این دو نوع APU شامل APU های جدیدی از رایزن ۲۲۰۰U 3 همراه با گرافیک وگا ۳ و رایزن ۲۵۰۰U 5 با گرافیک وگا ۸ می باشند.

هر دو مدل از APU های رایزن استفاده شده در طراحی و ساخت این سری از لپ تاپ های دل دارای پیکربندی های مختلفی هستند اما شامل مشخصات سخت افزاری یکسانی نیز می باشند که شامل صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، پنل LED و روکش مات، بدنه ی پرداخت شده با پلاتینیوم سیلور، درگاه های HDMI ، USB 2.0 ، USB 3.1 و در نهایت کارت خوان SD می باشند.

این سری از لپ تاپ های دل دارای درایو نوری و وایرلس دو بانده ۸۰۲.۱۱ac می باشد و علاوه بر این از یک باتری ۳ سلولی ۴۲ وات ساعت بی نظیر برخوردار می باشد.

ویژگی های جالب اینسپایرون ۵۰۰۰

جالب است بدانید که لپ تاپ های سری اینسپایرون ۵۰۰۰ دل دارای رم و حافظه ی ذخیره سازی بالایی می باشد که از این نظر ویژگی ها و گزینه های متغیری را برای کاربران ایجاد کرده است.

مطالب مرتبط
جنس تایرها در سرعت 1000 مایل در ساعت

در میان APU های استفاده شده در طراحی و ساخت این سری از لپ تاپ های دل باید بگوییم که APU رایزن ۲۲۰۰U 3 که همراه با گرافیک وگا ۳ می باشند در مقایسه با APU رایزن ۲۵۰۰U 5 اقتصادی و به صرفه تر می باشند.

البته دارای ۸ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز یعنی یک ماژول ۸ گیگابایتی و همچنین یک ترابایت هارد ۵۴۰۰RPM می باشد.

دومین نوع از APU های استفاده شده در لپ تاپ های اینسپایرون ۵۰۰۰ دل یعنی APU رایزن ۲۵۰۰U 5 دارای هارد دیسکی مشابه با رایزن ۲۲۰۰U 3 می باشد که در کنار آن ۱۲ گیگابایت رم DDR4 یعنی دو ماژول ۴ و ۸ گیگابایتی می باشد.

ابهامات کاربران

جدا از تمامی این ویژگی و مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری این سری از لپ تاپ های شرکت دل، به خوبی می دانید که امروزه اکثر کاربران لپ تاپ ها و کامپیوتر ها به دنبال خرید سیستم هایی هستند که دارای هارد SSD باشد تا سرعت پردازش و عملکرد بالایی داشته باشد.

اما در خصوص این سری از لپ تاپ های دل این سوال ها پیش می آید:

چرا با وجود اینکه طراحان و سازندگان این لپ تاپ از قدرت پردازش APU ها در این سری از لپ تاپ ها استفاده کرده اند در کنار آن از هارد SSD که تمامی کاربران لپ تاپ ها به خوبی از آن استقبال می کنند استفاده نکرده اند؟

به جای هارد SSD در این سری از لپ تاپ های دل از درایو نوری استفاده کرده اند؟

امیدواریم شرکت دل به این سوالات پاسخ دهد و هرچه بهتر و جزئی تر به معرفی مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری این سری از لپ تاپ های اینسپایرون ۵۰۰۰ بپردازد.

منبع : tomshardware

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.