رونمایی لکسوس از شاسی بلند کامپکت UX

0

رونمایی لکسوس از شاسی بلند کامپکت UX

شرکت لکسوس در نمایشگاه ژنو سال جاری محصولی جدید برای معرفی داشته و آن خودرو شاسی بلند کامپکت UX بود. اتومبیلی که رقیب بی ام و X1، آئودی Q3، مرسدس بنز GLA، اینفینیتی QX30، آکیورا CDX و برخی دیگر محسوب می شود. لکسوس قصد داشته در این سگمنت محصولی برای ارائه داشته باشد و در این بین نسخه تولیدی کانسپت پیشین یعنی UX کراس اوور را رونمایی کرد.

UX در حقیقت یک مدل پایین تر NX بوده و به نوعی مینی شاسی بلند به شمار می رود. UX اولین ساخته لکسوس روی پلتفرم GA-C بوده که خودروهایی چون تویوتا Prius، C-HR، Auris، Corollla و Avensis  از آن بهره می برند. البته این نسخه یک اتومبیل لوکس تر و برتر بوده و شرکت ژاپنی سعی کرده بهینه سازی روی آن داشته باشد.

با طول ۱۷۷ اینچی، فاصله دو محور ۱۰۳ اینچی دارای ابعاد ایده آل در میان رقبا محسوب می شود. با سیستم تعلیق MacPherson می توان UX را اتومبیلی انعطاف پذیر و کارآمد دانست. متاسفانه تویوتا به مشخصات کامل محصول جدید خود اشاره نکرد اما احتمال می رود مدل UX200 با پیشرانه ۲.۰ لیتری چهار سیلندر ۱۶۸ اسب بخاری همراه شود. گیربکس نیز از نوع CVT خواهد بود و مدل هیبریدی تحت عنوان UX 250h با خروجی ترکیبی ۱۷۵ اسب بخاری و سیستم چهار چرخ محرک به فروش خواهد رسید.

یک مدل اف اسپرت نیز توسط لکسوس طراحی شده که با پیشرانه و ساختاری اسپرت همراه است و جزئیات دقیقی درباره آن وجود ندارد. انتظار داریم UX اواخر سال جاری با قیمت مناسبی در سگمنت خود روانه بازار شود.

گالری کامل تصاویر کامپکت UX را اینجا ببینید:

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

مطالب مرتبط
اختراع اسکیت برد الکتریکی توسط تویوتا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.