رژیم طبیعی شما : مواد غذایی خام + یک نمونه برنامه هفتگی

رژیم طبیعی شما: غذاهای زنده خام توسط دکتر تی.سی فرای و دیوید کلین  نوشته شده است. نویسندگان اظهار داشتند که رژیم غذایی طبیعی انسانها از میوه های خام، سبزیجات، دانه ها و آجیل تشکیل شده است و بنابراین آنها از یک رژیم غذایی که به طور کامل از غذاهای گیاهی خام تشکیل شده است حمایت می کنند.

آنها ادعا میکنند که هر ماده غذایی که بدن ما به آن نیاز دارد، در میوه و سایر مواد غذایی گیاهی موجود است. علاوه بر این، آنها میگویند پختن مواد غذایی باعث تولید سموم میشود که  بر سلامت ما اثر منفی میتواند داشته باشد.

معتقدند که با پیروی از یک رژیم غذایی خام، شما قادر به غلبه بر بیماری ها هستید، وزن ایده آل خود را به دست می آورید، انرژی بیشتری دریافت میکنید و جوانی خود را بدست می آورید.

اصول اولیه رژیم طبیعی شما

نویسندگان توضیح میدهند که چگونه پختن غذا باعث تولید انواع سموم و همچنین تخریب مواد مغذی مهم در آنها میشود. آنها تحقیقی را مبنی بر اینکه رژیم غذایی طبیعی انسان ها در درجه اول میوه است، ارائه میدهند . با این حال، تأکید میکنند این بدان معنی نیست که میوه تنها غذایی است که ما باید بخوریم.

رژیم طبیعی شما ،میگویداگر به میزان ۷۰-۸۰٪  میوه را با بقیه غذاهای رژیمی شامل سبزیجات و دانه های پخته شده همراه با برخی از آجیل و دانه های خام،  مصرف کنید، تاثیر منفی بر سلامت شما نخواهد داشت.

نویسندگان این کتاب، چهار معیار اصلی را به منظور کمک به انتخاب بهترین مواد غذایی در جهت ارتقای سلامت، به افرادی که رژیم میگیرند، ارائه میکنند.

معیار اول:

آیا طعم غذا در حالت طبیعی آن خوب است؟

معیار دوم:

آیا مواد غذایی، مواد مضر یا سمی را به سیستم گوارش ما وارد میکنند؟

مطالب مرتبط
8 ترکیب غذایی که به شما در کاهش وزن کمک می کند

معیار سوم:

آیا غذا به راحتی قابل هضم و جذب است؟

معیار چهارم:

آیا مواد غذایی، میتوانند مواد مغذی زیادی را به ما عرضه کنند؟

رژیم طبیعی شامل دستورالعمل ها و پیشنهاداتی است که بطور تدریجی به یک رژیم غذایی خام تغییر پیدا میکند. ترکیب غذا توضیح داده شده است و شامل توصیه هایی برای بالا بردن هضم و گوارش آنها نیز انجام گرفته است.

غذاهای توصیه شده

موز، خرما، انجیر، انگور، خربزه و هندوانه، پرتقال، کیوی، آووکادو، کاهو، گوجه فرنگی، خیار، سبزیجات دریایی، جوانه ها، آجیل ها، دانه ها.

نمونه رژیم طبیعی

صبحانه

آب پرتقال تازه یا گریپ فروت

موز با خیار و کاهو

میان وعده صبح

اسموتی میوه

ناهار

سالاد گوجه فرنگی، آووکادو و دالسه( نوعی جلبک دریایی خوراکی) با سس آووکادو هویج

میان وعده بعدازظهر

آب هویج

شام

پنیر و بادام

کرفس، خیار و سبزیجات

توصیه های ورزشی

رژیم غذایی طبیعی شما، ورزش را توصیه میکند، زیرا عبور از مرحله رژیم را بسیار ساده تر میکند. همچنین قدرت، هضم و حذف مواد زائد را بهبود میبخشد. نویسندگان توصیه میکنند افرادی که رژیم میگیرند حداقل دو بار در روز تمیرینات شدیدی انجام دهند  تا گرسنگی واقعی بر آنها غلبه کند .

نکات مثبت

باعث افزایش مصرف میوه و سبزیجات میشود.

خطر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و سرطان را کاهش میدهد.

پیشنهاداتی را برای انتقال به یک رژیم غذایی گیاهی ارائه میدهد.

فاکتورهای روان شناختی در بروز  پرخوری را قبول میکند.

داشتن یک برنامه جامع برای سلامت خوب را مورد تشویق قرار میدهد.

شامل دستور العمل های پخت و پز میباشد.

نکات منفی

بسیاری از افراد، با مصرف زیاد میوه کنار نمی آیند. ممکن است به مقدار کافی پروتئین و مواد معدنی خاصی را به تناسب نیازهای بسیاری از افراد، ارائه ندهد. اکثر افراد در برخی موارد ناراحتی هایی مانند سردرد و خستگی را در مراحل اولیه تنظیم رژیم غذایی خام، تجربه میکنند.

مطالب مرتبط
همه چیز در مورد ویتامین D

مصرف این مواد غذایی در بیرون و در محیط های اجتماعی سخت است.

قوانین ترکیب غذا ممکن است دستخوش تغییراتی شوند.

بعضی از اطلاعات موجود در کتاب، منسوخ شده است.

شامل یک  برنامه غذایی مفصل نمیشود.

نتیجه گیری

در حالی که اکثر مردم از خوردن میوه و سبزیجات خام لذت میبرند، بسیاری از افراد نیز  بر رژیمی که به طور عمده ، بر روی مصرف میوه تمرکز داشته باشد،. احساس رضایت نمیکنند رژیم غذایی طبیعی، برای افرادی که علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد رژیم غذایی خام هستند، مفید است اما باید با خواندن مطالب به روز شده ای که تحقیقات اخیر درمورد تغذیه ارائه کرده است،اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید.

نظرات بسته شده است.