آیا می توانیم در دوران بارداری طبق رژیم غذایی کتو عمل کنیم؟

رژیم غذایی کتو

0

اگر چنین تصور می کنید که کتو رژیمی است که میتوان هر جا و هر زمانی به آن مراجعه کرد، تصور شما کاملا درست است. همه افراد و حتی مادران می توانند از برنامه غذایی کربوهیدارت کم و چربی زیاد استفاده کنند.

اما ایا مادران باردار می توانند از رژیم کتو پیروی کنند؟ یا این یک ایده بد و نامناسب برای مادر و بچه است؟

اول از همه:مطمئناً یک رژیم غذایی ایدال مناسب دوران بارداری وجود دارد وآن رژیم کتو نیست. حقیقتاً، رژیم گرفتن در دوران بارداری به هیچ عنوان پیشنهاد نشده است _ مخصوصاً وقتی که شما قصد دارید طبق نظر انجمن بارداری آمریکا همه ۳۰۰کالری اضافی روزانه را مصرف کنید.

فرای آن، یک رژیم غذایی متعادل در دوران بارداری برای مادر و بچه مهم است، به گفته پزشک متخصص کریستین گریوز، عضو هیئت مدیره بیمارستان وینی پالمر.

ان بدین معنی است که میوه ها، سبزیجات، تمامی غلات، پروتئین باید مصرف شود. شما همچنین قصدخواهید داشت از مصرف مکمل ها به جز ویتامین های قبل تولد خوداری کنید و از خوردن غذاهای حاوی شکر و چربی زیاد جلوگیری کنید. مطمئن شوید که شما یک میزان کمی از ترکیب Ben وJerrys استفاده خواهید کرد، اما به طور کلی هدف، تمرکز کردن روی یک رژیم بسیار خوب است. رژیم ذکر شده بارژیم غذایی کتو بسیار متفاوت است _رژیم کربوهیدارت کم،چربی زیاد که درواقع رژیم گیرنده را به محدودکردن مصرف میوه و سبزیجات، به منظور ماندن در حالت کتوز،تشویق می کند. در طول این رژیم بدن از چربی به جای کربوهیدرات به عنوان سوخت استفاده می کند.

اما…..آیا پیروی کردن از رژیم کتو طی دوران بارداری توصیه می شود؟

حقیقتاً هیچ کس از پاسخ این سوال مطمئن نیست. داده های علمی وتجربی برای پاسخ این سوال که ایا رژیم غذایی کتو در دوران بارداری مناسب است یا نه، وجود ندارد.

مطالب مرتبط
تغییرات در سه ماهه سوم بارداری

به گفته ی دکتر گریوز:”درحال حاضر،اطلاعا ت بسیار کمی در مورد اثر رژیم روی رشد و نمو جنین وجود دارد”. به طور کلی بودن در حالت کتوز یک نگرانی محسوب می شود _چونکه کتوز، حالت بدنی نرمالی محسوب نمی شودو پزشکان واقعاً نظری در رابطه با اینکه این رژیم چه اثری روی جنین خواهد داشت،ندارند.

جدای از رژیم کتو،تلاش برای کاهش وزن در دوران بارداری زمان مناسبی نخواهد بود. بر اساس نظر دکتر گریوز:”من به شما توصیه خواهم کرد که صبر کنید وهر انچه که فکر می کنید سالم و مفید است در این نه ماه بارداری مصرف کنید”و اگر مجبور به کاهش وزن هستید پس از تولد نوزاد رژیم خود را شروع کنید. ایشان اضافه کردند: همه ی جنبه های رژیم غذایی کتو به طور بالقوه برخلاف رژیم های سالم بارداری نیستند.مردم معمولا طی این رژیم غذاهای فراوری شده را کاهش میدهند واین اصلا چیز بدی نیست.شما همچنین می توانید روی کم کردن میزان مصرف غذاهای چرب و شکری کار کنید و مطمئن شوید که به میزان زیاد از میوه های سالم و سبزیجات مصرف خواهید کرد که می تواند فواید زیادی در دوران بارداری برای شما داشته باشد.

به گفته دکتر گریوز:فقط سعی کنید غذاهای سالم بیشتر مصرف کنید. پس از به دنیا امدن کودک دلیلی برای عدم پیروی از رژیم کتو وجود ندارد (فقط به یاد داشته باشید که رژیم گرفتا فوراً پس از تولد نوزاد بهترین انتخاب نمی باشد زیرا شما درحال شیر دادن به کودکتان هستید.)

البته اگر سوالی درمورد رژیم خود در دوران بارداری دارید، می توانید از پزشک خود بپرسید. انها قادر خواهند بود شما را در جهت درست راهنمایی و کمک کنند.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.