زنان مبتلا به دیابت و اختلالات جنسی

0

زنان مبتلا به دیابت و اختلالات جنسی

 

زنان مبتلا به دیابت و اختلالات جنسی

دیابت یک بیماری پیش رونده و مزمن است که می تواند به عوارض مختلفی از جمله اختلال عملکرد جنسی منجر شود. خبر خوب این است که با فناوری های پیشرفته، آگاهی دادن در مورد دیابت و آموزش های زیاد در این مورد، افراد مبتلا به دیابت می توانند زندگی طولانی تر و بهتری داشته باشند.

در این مقاله که توسط کارشناسان سلامت وبسایت وردنگار تهیه شده است به بررسی اختلالات جنسی در زنان باردار می پردازیم.

یکی از عوارضی که بسیاری از مردم از آن آگاه هستند، اختلال جنسی در مردان است. افزایش قند خون در طول زمان می تواند باعث آسیب عصبی به اندام های تولید مثل در مردان شود و موجب ناتوانی جنسی گردد.

این مورد معمولا بیشتر در مردان مسن مبتلا به دیابت رخ می دهد. آیا دیابت در میل جنسی زنان مبتلا نیز تاثیرگذار است؟ از آنجا که رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی و روابط محسوب می شود، مهم است بدانیم که دیابت همچنین می تواند زنان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

 

زنان مبتلا به دیابت و اختلالات جنسی: دلایل آن

در حالی که همه زنان مبتلا به دیابت مسائل مربوط به رابطه جنسی را تجربه نمی کنند، اما این اختلال در برخی از آنها دیده می شود. فرد مبتلا به دیابت ممکن است میلی به رابطه جنسی نداشته باشد یا هیچ لذتی از ارتباط جنسی خود، نبرد. این می تواند منجر به مشکلاتی در تحریک، ناتوانی در ارگاسم و کاهش میل جنسی و رضایت جنسی گردد.

تحقیقات نشان می دهد که اغلب زنانی که مشکلات جنسی را تجربه می کنند، از بیماری های اضطراب یا افسردگی رنج می برند. این زنان ممکن است تمایل به نزدیکی داشته باشند اما به دلیل مشکلاتی نتوانند ارتباطی برقرار کنند. افزایش یا کاهش سطح قند خون و احساس افسردگی می تواند موجب احساس خستگی بیشتر و کاهش تحریک پذیری شما شود، به این ترتیب میل شما را نسبت به روابط جنسی و عاطفی کاهش می دهد.

علاوه بر این، مسائل فیزیولوژیکی، مانند خشکی واژن ناشی از آسیب عصبی مربوط به دیابت، می تواند باعث درد و ناراحتی در رابطه جنسی شود. آسیب عصبی همچنین می تواند باعث از دست دادن احساس در مهبل (واژن) شود، بدین ترتیب لذت بردن از رابطه ی جنسی در این شرایط، مشکل یا غیرممکن می شود و کمتر تمایل به برقراری نزدیکی می کنید.

در نهایت، زنان مبتلا به دیابت در معرض خطر ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری قرار دارند که می توانند باعث ناراحتی و سوزش در هنگام مقاربت شوند. در طول زمان درمان بایستی از فعالیت جنسی اجتناب شود. اگر اکثر مواقع عفونت های دستگاه ادراری را تجربه می کنید، باید حتما به متخصص زنان مراجعه کنید و دارو مصرف کنید.

 

مطالب مرتبط
شوق ورزش و خرید لباس ورزشی

زنان مبتلا به دیابت و اختلالات جنسی: کاهش میل جنسی و راهکارهای درمانی

اگر در معرض هر کدام از این علائم هستید و دیابت دارید، اقدامات لازم را انجام دهید.

ابتدا مهم است که شما بدانید که تنها نیستید. بسیاری از زنان دیگرنیز ممکن است این تجربه را داشته باشند، اما تصمیم می گیرند که هیچ کاری در مورد آن انجام ندهند، زیرا آنها خجالت زده و یا عصبانی می شوند. در حالی که ناراحت شدن در این موقعیت امری طبیعی است اما  بهتر است خجالت را کنار بگذارید و برای احساسات خود ارزش قائل باشید.

اگر احساس می کنید در برقراری روابط جنسی دچار مشکل شده اید، خوب است که با یک درمانگر صحبت کنید تا مشکل شما مورد بررسی قرار گیرد. یکی از اعضای تیم مراقبت های بهداشتی خود مانند دکتر، پرستار، مددکار دیابتی یا کارمند اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا خدمات مشاوره ای یا دارویی برای افزایش روحیه ی خود و یا درمان مسائل فیزیولوژیکی تان را دریافت کنید.

در عین حال، ایده خوب دیگر این است که مطمئن شوید قند خون شما در چه وضعیتی قرار دارد؟ اگر دچار یبوست شَدید (بیش از حد و هیپوگلیسمی) یا قند خون بالا (قند خون که برای یک مدت طولانی افزایش یافته است) شُدید، ممکن است احساس خستگی یا کم وزنی داشته باشید که امکان دارد میل شما را به رابطه جنسی تحت تأثیر قرار دهد.

کنترل کردن قند خون، می تواند به شما انرژی بیشتری بدهد و روحیتان را افزایش دهد. گاهی اوقات به سادگی با تغییر داروهای خود و یا ایجاد تغییرات در برنامه غذایی یا رژیم ورزشی، می توانید وضعیت قند خون خود را ثابت نگه دارید و در عین حال سلامتی رابطه جنسی خود را ارتقا دهید.

 

مطالب مرتبط
کنکور ( Concor ) چیست؟ بررسی عوارض و نحوه مصرف

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.