آیا زندگی در کنار ورزشگاه خطر چاقی را کاهش می دهد؟

0

آیا زندگی در کنار باشگاه ورزشی خطر چاقی را کاهش می دهد؟

با توجه به تحقیقات جدید، زندگی در نزدیکی یک باشگاه ورزشی مانند ورزشگاه، استخر شنا و یا میدان فوتبال ممکن است حفظ وزن را آسان تر کند. مطالعه جدید توسط کیت میسون، از دانشکده بهداشت و تنفس لندن در انگلستان، رهبری شد و یافته ها در The Public Health Lancet منتشر شد.

میسون و همکارانش از این دیدگاه شروع کردند که محیط ساخته شده می تواند عواقب جدی برای سلامت عمومی داشته باشد. آنها فهمیدند زندگی در کنار امکانات ورزشی – و به طور ضمنی، ایجاد بیشتر آنها – ممکن است در مبارزه با چاقی کمک کند.

علت کاهش وزن در کنار باشگاه ورزشی

برای پیدا کردن پاسخ، محققان داده های این مطالعه طولی وسیع را بررسی کردند:

یک تحقیق به نام U.K. Biobank که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ انجام شد و در مورد این بود که آیا مجتمع مسکونی نزدیک به مراکز غذایی و مراکز جسمانی هیچ تاثیری بر اندازه گیری وزن دارد یا نه؟

این مطالعه شامل اندازه گیری دور کمر و شاخص توده بدن (BMI) و همچنین درصد چربی بدن حدود ۴۰۰،۰۰۰ نفر بود. یافته ها ممکن است به شیوه های موجود در شهرنشینی کمک کنند و در سیاست عمومی تاثیر داشته باشند.

زندگی در نزدیکی باشگاه ورزشی و کاهش BMI

این تحقیق شامل اطلاعات مربوط به بزرگسالان بین ۴۰ تا ۷۰ ساله بود که در ۲۱ مرکز ارزیابی بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ حضور داشتند.

تیم با استفاده از مدل های رگرسیون خطی چند سطحی و تجزیه و تحلیل حساسیت، مشکلات بالقوه را تشخیص داد. این شامل خصوصیات جمعیت شناختی و اجتماعی بود. آنها همچنین بررسی کردند که آیا یافته ها بستگی به جنسیت و درآمد خانوار دارد یا خیر.

مطالب مرتبط
کامفور (Camphor) : نحوه استفاده و اثرات جانبی

امکانات و باشگاه ورزشی در فضای باز شامل ورزشگاه ها، استخرهای شنا و زمین های ورزشی وجود داشتند، اما شامل پارک های عمومی و مسیرهای دوچرخه سواری نبودند.

تقریبا یک سوم (۳۱.۲ درصد) از شرکت کنندگان امکانات ورزشی را در فاصله ۱ کیلومتری از خانه خود نداشتند. با این حال، به طور متوسط، چنین امکاناتی در این فاصله وجود دارد. فاصله تا اولین فست فود به طور متوسط ۱.۱ کیلومتر بود و حدود ۱۸.۵ درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه در نیم کیلومتری از فست فود زندگی می کردند. به طور کلی، تجزیه و تحلیل نشان داد که زندگی نزدیک به یک باشگاه ورزشی، خطر ابتلا به چاقی را کاهش می دهد.

دور کمر کمتر در نزدیکی باشگاه ورزشی

افرادی که در نزدیکی حداقل ۶ امکانات باشگاه ورزشی زندگی می کردند، دارای ۱.۲۲ سانتیمتر دور کمر کوچکتر بودند، BMI آن ها ۰.۵۷ امتیاز و درصد چربی بدنشان ۰۸۱. درصد پایین تر بود.

این محققین خاطر نشان می کنند که این آمار در رابطه با زنان و گروه های با درآمد بیشتر بود. علاوه بر این، مطالعه نشان داد مردمی که دورتر از یک فست فود زندگی می کردند، کمترین میزان BMI، کمر و درصد چربی بدن را داشتند، که این آمار در میان زنان بیشتر بود.

دولت ها باید برای سلامت برنامه ریزی کنند

میسون در مورد یافته ها می گوید:
“نتایج مطالعات ما نشان می دهد که افزایش دسترسی به امکانات باشگاه ورزشی و احتمالا کاهش دسترسی به فست فودها در نزدیکی مناطق مسکونی می تواند اضافه وزن و چاقی را در سطح جمعیت کاهش دهد.”

او اضافه می کند:
“طراحی و برنامه ریزی شهرها به نحوی که بتواند زندگی راحت تر را تسهیل کند، ممکن است مفید باشد و باید به عنوان بخشی از برنامه های پیشگیری از چاقی گسترده در نظر گرفته شود. “

مطالب مرتبط
این تمرینات می تواند 2 اینچ از دور کمر شما کم کند

“این امر می تواند با محدود کردن تعدادی از بازارهای فست فودی در یک محله و نزدیک بودن آنها به خانه های مردم و تقویت اپراتورهای دارای امکانات باشگاه ورزشی برای فضای باز در مناطق مسکونی با امکانات محدود یا تأمین منابع محلی برای چنین امکاناتی بهبود یابد “.

پروفسور استیون کوممنز، از مدرس بهداشت و گرمسیری لندن، که افکار مشابهی دارد استدلال می کند:

دولت های ملی و محلی باید در مورد “برنامه ریزی” در شهرها به منظور بهبود سلامتی و کاهش نابرابری های بهداشتی به طور جدی فکر کنند .

“پروفسور کامینز می افزاید: “همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنیم که امکانات جدید باشگاه ورزشی مقرون به صرفه هستند، به ویژه هنگامی که آنها در مناطق کم درآمد قرار دارند.”

او ادامه می دهد:

“آمارهایی که بررسی کردیم، در خانوارهای کم درآمد ضعیف تر بود و این ممکن است به این دلیل باشد که آنها نمی توانند از بسیاری از این امکانات استفاده کنند.” اما آنها همچنین برخی از محدودیت های مطالعه خود را ، به خصوص در مورد اثر مجاورت فست فود بر وزن برجسته کرده اند. آنها خاطرنشان می کنند که همه فست فودهای غذایی در نظر گرفته نشده اند، برخی به اشتباه به عنوان رستوران ها طبقه بندی شده اند و فست فودهای سالم را حساب نکرده اند.

ماهیت مشاهده این مطالعه، بدین معنی است که تیم تحقیقاتی قادر به ایجاد رابطه علت و معلولی نبود و ما نمی توانیم بدانیم که آیا غذاهای فست فودی و سالن های باشگاه ورزشی در مناطقی ایجاد می شوند که مردم دارای شیوه زندگی سالم یا ناسالم هستند و یا اینکه عکس آن درست است.

ترجمه از : فرزانه پاشایی

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.