سرطان پانکراس: ویروس آنفلوانزای اصلاح شده، تومورها را از بین می برد

0

سرطان پانکراس: ویروس آنفلوانزای اصلاح شده، تومورها را از بین می برد

محققان دانشگاه کویین مری لندن در انگلستان یک ویروس آنفلوانزا را تغییر داده اند و از آن برای موفقیت در درمان سلول های سرطانی پانکراس استفاده می کنند.
سرطان پانکراس سومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده است و بیش از ۴۳،۰۰۰ مرگ در سال ۲۰۱۷ تخمین زده شده است.

طبق گفته موسسه ملی سرطان (NCI)، پیش بینی شده است، بیش از ۸ درصد از افرادی که مبتلا به سرطان لوزالمعده هستند، بقایی ۵ ساله دارند، هرچند NCI و همچنین انجمن سرطان آمریکایی تأکید می کنند که بسیاری از افراد طول عمر بیشتری دارند و طول عمر دو بیمار یکسان نیست.

همانند بسیاری از انواع سرطان، هر چه سرطان پانکراس زودتر تشخیص داده شود، چشم انداز و امید بیمار بهتر و بیشتر است.

نیاز به درمان بهتر و موثرتر برای سرطان پانکراس همچنان لازم است، به خصوص به دلیل آنکه به سرعت رشد می کند و به سرعت گسترش می یابد و اغلب در برابر درمان مقاوم است.

به منظور جلوگیری از مقاومت دارویی، محققان با استفاده از ویروس های جهش یافته به هدف قرار دادن دقیق تر سلول های سرطانی پانکراس می پردازند.

با در نظر داشتن این هدف، گروهی از محققان به رهبری دکتر unnel Halldén، از دانشگاه کوئین مری لندن ، تصمیم به تغییر ژنتیکی یک ویروس آنفلوانزا کردند.

برای آزمایش اثربخشی آن در برابر سرطان، دانشمندان از یک مدل موسوم به تغییر شکل ژنتیکی سرطان پانکراس استفاده کردند که شامل سلولهای سرطانی پانکراس از بیماران انسانی بود.

اولین نویسنده این مقاله دکتر استلا مرد از موسسه سرطان بارتس در کوئین مری است و یافته ها در مجله درمان سرطان مولکولی منتشر شده است.

نابود کردن سلول های سرطانی پانکراس از داخل

برخلاف سلول های پانکراس سالم، سلول های سرطانی پانکراس حاوی یک مولکول به نام آلفا و بتا ۶ هستند.

مطالب مرتبط
چگونه با داشتن رابطه جنسی کاهش وزن داشته باشیم؟

دکتر Halldén و همکارانش ژنتیک ویروس آنفلوآنزا را به پروتئین اضافی مرتبط با آلفا و بتا ۶ تغییر دادند. هنگامی که ویروس آنفولانزا به سلول سرطانی دسترسی پیدا می کند، در داخل سلول وارد می شود و در نهایت باعث انفجار و تخریب آن می شود.

سپس، به عنوان ویروس تکرار، چرخه تکرار می شود و در نهایت به کشتن تومور به طور کامل می انجامد.

این تیم این رویکرد جدید را در مدل موش با سلول های سرطانی انسان مورد آزمایش قرار داد و دریافت که ویروس اصلاح شده از رشد سریع سرطان جلوگیری می کند.


دکتر استلا مرد گفت:

“ما برای اولین بار نشان داده ایم که سرطان پانکراس می تواند به طور خاص با یک نسخه اصلاح شده از ویروس آنفلوانزای معمولی مورد هدف قرار گیرد […] ویروس جدید به طور خاص سلول های سرطانی پانکراس را آلوده می کند و باعث ایجاد عوارض جانبی در بافت سالم اطراف آن نمی شود. “

وی افزود: “نه تنها استراتژی هدف گیری ما، انتخابی و موثر است، بلکه ما اکنون بیشتر ویروس را مهندسی کرده ایم تا بتواند در جریان خون وارد شود تا سلول های سرطانی را که در سراسر بدن گسترش یافته اند، از بین ببرد.”

محققان امیدوارند که به زودی بتوانند این یافته ها را به آزمایشات بالینی انسان منتقل کنند.

دکتر استلا مرد اظهار کرد:

“اگر ما بتوانیم این نتایج را در آزمایشات بالینی انسان تایید کنیم، این ممکن است تبدیل به یک درمان جدید امیدوار کننده برای بیماران مبتلا به سرطان پانکراس باشد، که می تواند به همراه داروهای موجود شیمی درمانی برای کشتن سلول های سرطانی انجام شود و باقی بماند”.

در این یادداشت، دکتر هالدن می افزاید: “در حال حاضر، ما در حال جستجوی بودجه جدید برای حمایت از توسعه بیشتر در آزمایشات بالینی در ۲ سال آینده هستیم. با این کمک مالی، محاکمات فاز اولیه معمولا حدود ۵ سال طول می کشد تا مشخص شود آیا این درمان ایمن و موثر است یا نه. “

مطالب مرتبط
رژیم غذایی خام خواری چیست؟ مزیت ها و نوع مواد غذایی

ترجمه از: فرزانه پاشایی

منبع:medicalnewstoday

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.