سیری آخرین جایگاه را در عرضه ی اسپیکرهای هوشمند کسب کرد

0

سیری آخرین جایگاه را در عرضه ی اسپیکرهای هوشمند کسب کرد

گوگل اسیستانت، الکسا و کورتانا رقبای Siri محسوب می شوند چرا که سیری هم به اندازه گوگل اسیستانت، الکسا و کورتانا قدمت دارد حتی می توان گفت سیری از رقبای خود قدمت بیشتری دارد. اما قدمت بیشتر سیری نسبت به رقبایش نمی تواند نشانه ی ثابت قدم بودن آن در موفقیت همیشگی باشد چرا که سیری در عرضه ی اسپیکرهای هوشمند خود از بقیه ی رقبا عقب افتاده است.

نخستین بررسی و آزمایشاتی که بر روی اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل که تازه یکی دو روزی می باشد که اپل این اسپیکر هوشمند هوم پاد خود را طراحی و به بازار عرضه کرده است مثبت بود و نشان می داد که این اسپیکر هوم پاد اپل دارای کیفیت فوق العاده ای در پخش صدا می باشد اما بعد از آن رقبای آن مانند گوگل ، آمازون و کمپانی Loup Ventures به سرعت دست به بررسی و مقایسه این اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل با سایر اسپیکر ها زدند به گونه ای که ۷۸۲ سوال درمورد اسپیکر های هوشمند از الکسا، کورتانا، گوگل اسیستانت و سیری پرسیده شد و سیری توانست رتبه ی آخر را در میان این سوالات، بررسی ها و مقایسه ها بدست آورد و ثابت شد که سیری هنوز هم جای کار بسیاری برای افزایش توانمندی های خود دارد.

در مقایسه با سیری عملکرد دستیار صوتی هوشمند کورتانا نیز زیاد جالب نبود چرا که کورتانا توانست تنها به ۵۷ درصد از سوالات پاسخ دهد حتی دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت نیز نتوانست در رقابت با سیری از او بهتر باشد و موفق تر جلوه کند. اما در مقایسه با کورتانا و مایکروسافت، اسپیکرهای هوشمند اکو که توسط الکسا طراحی و عرضه شده اند توانستند جایگاه دوم را با پاسخ دادن به ۶۴ درصد از سوالات بدست آورند. اما بهترین جایگاه به گوگل اسیستانت اختصاص داده شد چرا که مهندسان گوگل تلاش های طولانی مدتی را برای جمع آوری داده های عظیم توسط موتور جستجوی خود و طراحی خاص و منحصر به فرد اسپیکر هوشمند خود کردند. به گونه ای که گوگل اسیستانت توانست به ۸۱ درصد از سوالات پاسخ دهد.

مطالب مرتبط
معرفی خودرو سال اروپا ، پژو 3008

بررسی ضعف های سیری

بخش عمده ای از ضعف های سیری که توسط تحلیلگر کمپانی Loup Ventures مورد بررسی قرار گرفته است شامل عدم مسیریابی، عدم مدیریت تقویم، عدم بررسی ایمیل ها و برقراری تماس ها می باشد به همین دلیل هم سیری در پاسخ به سوالاتی در این زمینه ها مجبور بود بگوید که این دستیار صوتی هوشمند از انجام چنین کارهایی معذور است به همین دلیل توانست درصد کمی از سوالات را پاسخ دهد و آخرین جایگاه را به خود اختصاص دهد. اگر سیری بتواند در دستیار صوتی خود چنین قابلیت هایی را اضافه کند مطمعنا می تواند رتبه ی دوم را کسب کند.

سیری بیشتر تمرکز خود را بر روی پخش موسیقی اسپیکر هوشمند خود گذاشته است به همین دلیل از طراحی بخش های مسیریابی، مدیریت تقویم، بررسی ایمیل ها و برقراری تماس جا مانده است و نتوانسته به سوالات بسیاری که از او پرسیده می شود در چنین زمینه هایی پاسخ دهد. البته از ویژگی های خوب اسپیکر هوشمند اپل می توان به قدرت شنوندگی که این محصول نسبت به سایر رقبایش دارد اشاره کرد و البته جالب ترین نکته در مورد این دستیار هوشمند اپل این است که مکالمه با این دستیار صوتی هوشمند حالت انسانی تری نسبت به سایر رقبای خود دارد به گونه ای که از این لحاظ کاربر پسند می باشد.

براساس تمامی این مزیت ها و نقاط ضعف هوم پاد اپل ، این دستیار صوتی هوشمند می تواند سهمی ۱۲ درصدی از بازار را دربرگیرد. این درحالی است که دستیار صوتی هوشمند گوگل سهمی ۳۲ درصدی از بازار را به خود اختصاص می دهد.

منبع: phonearena

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.