سیستم ایمنی این حیوان دارای واژگان ژنی واکسن HIV است

0

سیستم ایمنی این حیوان دارای واژگان ژنی واکسن HIV است

طبق مطالعات و بررسی های انجام شده دستگاه ایمنی گاو نشانه هایی از دارا  بودن ماده ایی دارد که برای ساختن واکسن ایدز کاربرد دارد.

این اولین باری نیست که این حیوان به عنوان عنصری کلیدی برای درمان بیماری های همه گیر و خطرناک استفاده می شود.

به گزارش کارشناسان وبسایت وردنگار تخمین زده می شود که در قرن بیستم ۳۰۰ میلیون انسان جان خود را به دلیل مبتلا شدن به آبله از دست داده اند. ویروس این بیماری نهایتا در سال ۱۹۸۰ ریشه کن شد. انسان ها از بین رفتن این ویروس را مدیون گاو ها هستند یا بهتر است بگوییم به دلیل مریض شدن گاو ها ما جان سالم به در برده ایم.

 

در سال ۱۷۹۶ شخصی به نام ادوارد جنر نظریه ای را در رابطه با بیماری آبله ارائه داد. آبله یک بیماری مسری است که در گذشته سالیانه ۳۰۰۰۰۰ اروپایی را به هلاکت رساند.

 

ادوارد در نظریه اش چنین بیان کرد: کسانی که شیر گاوهای مبتلا به آبله گاوی را می دوشیدند دیگر به این بیماری مبتلا نمی شدند. او به فکر فرو رفت که چرا این افراد به بیماری کشنده آبله مبتلا نمی شدند و دلیل این اتفاق چه بوده است؟

 

اینگونه بود که فکر ساختن واکسن آبله به ذهنش خطور کرد.

اکنون دو قرن از آن زمان می گذرد و باز هم گاوها راه حلی برای درمان یکی دیگر از بیماری های خطرناک و کشنده می باشند:

HIV یا همان ویروس ایدز

یک تحقیق منتشر شده از نشریه نیچر نشان می دهد که سیستم ایمنی گاو می تواند با ویروس ایدز انطباق پیدا کرده و مبارزه کند.

 

شگفتی این پدیده در این است که روند مبارزه با این ویروس بدون درد و رنج می باشد. سیستم ایمنی گاو قادر است که ۴۲ روز پس از ورود سویه های مختلف ویروس، ۲۰ درصد آن ها و همچنین پس از گذشت ۳۸۱ روز ۹۶ درصد از ویروس ها را خنثی کند.

 

مطالب مرتبط
علم اثبات نموده که ما به چشم اضافی در پشت سر خود نیاز نداریم

یکی از محققانی که بر روی این پروژه کار می کند به شبکه BBC گفت که پاسخ و عملکرد سیستم ایمنی این حیوان در برابر ویروس ها به خصوص ویروس ایدز ما را متحیر ساخته است.

 

در صورتی که روند تولید همین  آنتی بادی ها در بدن انسان ۳ تا ۵ سال به طول می انجامد. البته هنوز واکسنی برای این بیماری کشف و تولید نشده اما همین نتایج موفقیت آمیز بسیار دلگرم کننده می باشد.

 

اختصاصی سایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.