شبیه سازی و کپی کامپیوتری دنیا، از رویا تا واقعیت

شبیه سازی و کپی کامپیوتری دنیا، از رویا تا واقعیت

شاید با توانایی های امروزه خود نتوانیم دنیای اطرافمان را و هر چیزی که در آن است کپی و شبیه سازی کامپیوتری کنیم اما اگر تکنولوژی با همین روند پیشرفت کند شاید روزی بتوانیم جهانی مانند جهان خودمان را به وجود بیاوریم.

جدیدترین ویدئو Kurgesgat که در nutshell منتشر شده  نشان می دهد شاید این مسئله اتفاق افتاده و ما بازیچه ها و ساخته های افراد قدرتمندی هستیم که در کهکشانی  دیگر زندگی می کنند. چگونه باید دریابیم که کدام یک از این فرضیه ها درست هستند؟

شاید این جهان خیلی وسیع و ستاره ها بی شمار به نظر برسند اما این به آن معنی نیست که هرچیزی که ما  می بینیم واقعیت دارد. ممکن است کل این جهان یک برنامه شبیه سازی شده کامپیوتری باشد.

فیزیکدانانی که بر روی علم کوانتوم کار می کنند می گویند این نظریه بی معنی است اما بازهم نمی توان آن را نادیده گرفت. اگر اطلاعات و یافته های کنونی ما در مورد فیزیک درست باشد، غیر ممکن است که این جهان و تمام موجودات آن یک برنامه شبیه سازی شده باشند.

در این ویدئو می بینیم که ما تنها چیزهایی را می توانیم شبیه سازی کنیم که آنها را دیده و از آنها آگاهی داشته باشیم. برای مثال صندلی که روی آن می نشینید از هزاران اتم ساخته شده شما نمی توانید یک صندلی را بسازید تا زمانی که یکی از پایه های آن را بشکنید و ببینید که چه موادی درون آن به کار رفته است.

حتی ممکن است بدن شما توخالی به نظر برسد، تا وقتی که بدن انسان را باز نکنید و اندام های داخلی آن را نبینید نمی توانید یک ارگان داخلی از بدن را به صورت مصنوعی شبیه سازی کنید.

پس مهم ترین چیزی که برای اثبات وجودتان لازم دارید آگاهی است. با آگاهی پیدا کردن از هر چیزی کم کم تصورات و فرضیه های ما به واقعیت تبدیل می شوند. بازی Sims4 از فرضیه های ما در مورد خیالی و شبیه ساز بودن این کهکشان بزرگ ساخته شده است.

 

مطالب مرتبط
دانشمندان بر این باورند که به زودی نوع جدیدی از ذرات عجیب و غریب به وجود خواهند آمد

فرضیه اول: می توان آگاهی، فهم و شعور را شبیه سازی کرد؟

 پاسخ به این سوال بسیار سخت است زیرا ما اصلا نمی دانیم فهم و آگاهی چیست یا از چه چیزی ساخته شده.

حتی اگر بتوانیم مغز را از بدن جدا کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم باز هم بسیاری از اعمال آن کشف نشده باقی خواهد ماند. برای درست کردن چنین دنیایی با همه مخلوقات آن تکنولوژی باید خیلی پیشرفت کند.

 

که همین مسئله فرضیه دوم را ایجاد می کند:

“برای خلق چنین جهانی کامپیوترهای بسیار پیشرفته لازم است که حتی این کامپیوتر ها می توانند به اندازه یک کهکشان بزرگ باشند.”

اگر این دو فرضیه هم حل شوند مسائل دیگری وجود دارند که باید آنها را نیز در نظر گرفت.

آیا موجودات فرا زمینی به چنین پیشرفت و تکنولوژی رسیده اند که چنین جهانی را طراحی کنند؟

اگر پاسخ این سوال مثبت است آیا آنها علاقه ایی به این زمین و انسان های کوچک آن داشته اند؟

مابقی توضیحات را در ویدئو زیر خواهیم دید. بدترین قسمت این داستان این است که راهی برای تشخیص واقعی یا غیر واقعی بودن خود نداریم. با این حال این سوال نباید خیلی برای ما مهم باشد.

ما تنها باید زندگی کنیم و از آن لذت ببریم. واقعی یا غیر واقعی، زندگی ما همین است و باید به درستی از تک تک لحظات آن استفاده کنیم و حتما این کهکشان یک خالق توانا دارد.

 

SIGNE DEAN

۷ OCT 2017

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

نظرات بسته شده است.