تسلا با پرونده بزرگ شکایتی رو به رو شده است

0

شرکت تسلا با پرونده بزرگ شکایتی رو به رو شده است

شرکت تسلا را می توان یکی از برندهای بزرگ تولیدکننده دانست که در زمینه تولید اتومبیل های الکتریکی صنعت حرف اول را می زند. بنابراین می توان چنین برندی را در نوع خود بی نظیر دانست.

کمپانی موردبحث به تازگی با پرونده شکایتی از سوی کمپانی Nikola Motor Company رو به رو شده است به گونه ای که  کمپانی Nikola Motor Company پرونده ای قضایی تشکیل داده است و ادعا کرده است که شرکت تسلا پتنت های مرتبط با کامیون های هیدروژنی این کمپانی را نقض کرده است.

کمپانی Nikola Motor Company اعلام کرده است که کمپانی تسلا از عمد از پتنت های مربوط به کامیون های هیدروژنی در ساخت کامیون های الکتریکی خودش استفاده کرده است . از این رو به دنبال دریافت ۲ میلیارد دلار از این کمپانی هستیم.

در جواب صحبت های کمپانی Nikola Motor Company یکی از سخنگویان کمپانی تسلا نیز اعلام کرده است که چنین پرونده ای شایستگی پیروزی در دادگاه را ندارد.

در ادامه نیز یکی از سخنگویان کمپانی Nikola Motor Company اعلام کرده است که قصد دارد بیش از این در این زمینه صحبت کند چرا که پرونده ی قضایی که تشکیل شده است خود نشان دهنده ی همه چیز می باشد.

کمپانی Nikola Motor Company از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را در زمینه ی طراحی و ساخت ماشین های سنگین آغاز کرده است به گونه ای که در ماه مه سال میلادی ۲۰۱۶ توانست از دو محصول خود شامل یک اتومبیل آفرود چهار چرخه و یک کامیون هیدروژن الکتریکی رونمایی کند ، پس از رونمایی از دو محصول خود یک کامیون دیگر نیز به لیست تولیداتش اضافه کرد ، برنامه ی آینده ی این شرکت این است که قصد دارد در آینده یک کارخانه ی ۱ میلیارد دلاری در آریزونا تاسیس کند.

مطالب مرتبط
تصویر جدید از شاسی بلند فول سایز آینده هیوندا

کمپانی Nikola Motor Company در پرونده ی قضایی که علیه کمپانی تسلا تشکیل داده است به موارد مختلفی اشاره کرده است که این موارد نشان دهنده ی نقض پتنت های مرتبط با کامیون های هیدروژنی توسط کمپانی تسلا می باشد برای مثال در این پرونده ی قضایی به شباهت های سپر جلویی کامیون ، شیشه ی جلویی ، درها ، بدنه و سایر موارد که از تقلید کمپانی تسلا در طراحی Semi استفاده شده است اشاره شده است.

علاوه بر تمامی اینها کمپانی Nikola Motor Company اعلام کرده است که بعد از رونمایی از کامیون هیدروژنی شخصی به نام آرون هایس که مسئولیت استخدام را در کمپانی تسلا برعهده دارد قصد داشته است تا مدیر کمپانی Nikola Motor Company را وادار کند تا به کمپانی تسلا بپیوندند. این مسئله نشان دهنده ی این است که کمپانی تسلا از مهارت های کمپانی Nikola Motor Company در طراحی خودرو باخبر بوده است.

حتی کمپانی Nikola Motor Company پس از افشا شدن تصاویری از محصول کمپانی تسلا و مشاهده کردن شباهت هایی که بین محصول این کمپانی با کامیون هیدوژنی وجود داشته است در نامه ای از کمپانی تسلا خواسته است رونمایی از محصولش را به تعویق بیاندازد تا موارد مشابه با کامیون هیدروژنی در محصولش را اصلاح کند اما کمپانی تسلا به این نامه هیچ گونه پاسخی نداده است.

حال باید منتظر ماند تا مشخص شود تسلا چه برنامه ای برای این شکایت داشته و آیا می توان شاهد برطرف شدن مشکل بود یا خیر.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.