شکر قهوه ای را به جای چه شکرهایی می توان مصرف کرد؟

0

با جایگزین های شکر قهوه ای، در برخی از دستورات غذایی و پخت وپز، می توانید محصولات خوبی تهیه کنید.شکر قهوه ای نوعی شکر سفید سنتی است که حاوی ۱۰-۴ درصد ملاس می باشد که باعث می شود شکر به رنگ قهوه ای در بیاید. اضافه کردن ملاس ، طعم شکر راکمی تغییر می دهد و شیرینی ان را بیشتر می کند و اصطلاحا طعمی کاراملی به آن می دهد. با این حال اگر از شکر قهوه ای استفاده نمی کنید، میتوانید جایگزین آن را مصرف کنید.

جایگزین شکر قهوه ای چیست؟

بهترین جایگزین ها عبارتند از ملاس، شکر نارگیل، قند افرا، عسل و قند است.

شکر سفید:

در اغلب موارد، مصرف شکر قهوه ای، به جای شکر سفید، تنها طعم و مزه را بهبود می بخشد و استفاده از شکر سفید، شیرینی نوشیدنی ها و دسر ها را کمتر میکند. با این حال، می توان در دستورهای غذایی که از هر دو شکر استفاده می شود، یکی را جایگزین دیگری می توان کرد.

قند مشکوادو:

یک نوع شکر نامشخصی است که دارای غلظت ملاس بالاتری نسبت به قند معمولی قهوه ای می باشد. این مدل قند در نور خورشید خشک می شوند و نسبت به شکر قهوه ای، چسبنده تر هستند.

ملاس:

به عنوان عنصر اصلی شکر قهوه ای، میتوان از ملاس نیز در دستورات غذایی استفاده کرد. با این حال، به یاد داشته باشید که شکر قهوه ای، فقط از ۶-۴ درصد ملاس تشکیل شده بنابراین از این ماده نیز نمی توانید زیاد استفاده کنید.

شکر قهوه ای روشن:

این شکر نوعی از شکر قهوه ای، است که در تهیه شیرینی جات بکار می رود.

قند افرا:

قند افرا طعم متفاوتی با شکر قهوه ای دارد و میتواند میزان شیرینی محصولات شما را افزایش دهد. این قند را با ملاحضه مصرف کنید چون قند افرا، شکل غلیظ شده ی شکر قهوه ای است.

مطالب مرتبط
اسید استیل سالیسیلیک – آسپرین ( Acetylsalicylic acid - Aspirin )

عسل:

عسل نیز مانند شربت افرا میتواند شیرینی محصولات شما را افزایش دهد و جایگزین مناسبی برای شکر قهوه ای ای باشد.

شکر نارگیل:

اگر چه این نوع شکر به وفور در آشپزخانه ها دیده میشود ولی می توانید از این شکر به نسبت مساوی با شکر قهوه ای استفاده کنید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.