شش فایده شگفت انگیز چای زالزالک

0

نوشیدن چای زالزالک یک راه عالی برای تقویت سلامت قلب و لذت بردن از یک نوشیدنی گیاهی منحصر به فرد بدون کافئین قهوه یا چای است.

چای زالزالک چیست؟

چای زالزالک نوعی نوشیدنی گرم است که با انواع توت ها از درختچه زالزالک تهیه شده و برای بیش از ۲۰۰۰ سال استفاده شده است. این گیاه در سراسر آسیا و اروپا رشد می کند و مشخص شده است که غلظت بسیار زیادی از آنتی اکسیدان ها از جمله کورستین، پروسیانید، اسید مالیک و اسید سیتریک و همچنین دیگر فلاونوئیدها و مواد معدنی دارد.

ترکیب مواد مغذی این نوع توت ها هنگامی که به درستی آماده سازی انجام شود باعث می شود چای به دست آمده دارای خواص سلامتی فوق العاده ای باشد. کسانی هستند که زالزالک را یک غذای فوق العاده در نظر می گیرند و یا حداقل اینکه آنها می توانند طول عمر را افزایش دهند، بنابراین گاهی اوقات نوشیدن این چای یک ایده بسیار خوب است.

مزایای چای زالزالک

مزایای اصلی چای زالزالک عبارتند از:

  • کاهش فشار خون بالا و سطح کلسترول
  • پیشگیری از بیماری های مزمن
  • بهبود هضم
  • افزایش سطح انرژی
  • کاهش درد قفسه سینه

درد قفسه سینه

تجربه درد قفسه سینه در هر نقطه از زندگی ترسناک است، همچنین می تواند نشانه ای از دیگر شرایط قلب و عروق، مانند نارسایی احتقانی قلب باشد، اما این چای نشان داده است که به عنوان یک اقدام پیشگیرانه و راه درمان به سرعت می تواند با درد قفسه سینه مقابله کند.

فشار خون بالا و کلسترول

برخی از فلاونوئید ها و مواد تشکیل دهنده فعال در این چای قادر به بهبود عملکرد قلبی عروقی و کاهش تنش در رگ ها و عروق خونی می باشند. همچنین آن می تواند به جلوگیری از حملات قلبی و سکته مغزی با کمک به حفظ تعادل کلی سطح کلسترول خون کمک کند.

مطالب مرتبط
مغز افراد سالخورده نیز می توانند همانند جوانان سلول های مغزی جدید تولید کند

مراقبت از پوست

آنتی اکسیدان هایی که در این چای یافت می شوند قادر به خنثی سازی رادیکال های آزاد در سراسر بدن هستند، از جمله سلول های پوستی که از استرس اکسیداتیو محافظت می شوند. آن می تواند ظاهر چین و چروک، لکه های مرتبط با پیری و لکه های قرمز را کاهش دهد.

سلامت روده

مطالعات، چای زالزالک را به عنوان یک تونیک روده شناسایی کرده است، زیرا می تواند باعث کاهش نفخ و گرفتگی شود و محیط را به گونه ای تغییر دهد که انگل ها مانند کرم های روده و دیگر عفونت ها کمتر اتفاق می افتد.

سطوح انرژی

بعضی از مردم این چای را در صبح برای تقویت انرژی، به لطف طیف وسیعی از مواد معدنی و مواد تشکیل دهنده فعال می نوشند، اگر چه کافئین در این نوشیدنی صبح وجود ندارد.

آنتی اکسیدان ها

با آنتی اکسیدان های مختلف، این چای از التهاب در سراسر بدن از آرتریت تا سردرد جلوگیری می کند.

چای زالزالک چطور تهیه می شود

تهیه چای زالزالک در خانه یک روش ساده و خوشمزه برای تقویت سلامتی است.

مرحله ۱: یک کتری آب را برای جوشیدن بر روی اجاق گاز بگذارید.

مرحله ۲: زالزالک های رسیده، تقریبا ۱ قاشق غذا خوری از انواع آن ها را در هر فنجان آب اضافه کنید.

مرحله ۳: بگذارید که مخلوط به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در آب باقی بماند (هر چه طولانی تر شود،  قوی تر می شود)

مرحله چهارم: انواع توت ها را از چای بیرون بیاورید و گرم مصرف کنید.

مرحله ۵: اگر مایل هستید، عسل را هم می توانید اضافه کنید.

اثرات جانبی چای زالزالک

پیش از نوشیدن این چای چند چیز را در نظر داشته باشید، از جمله عوارض جانبی بالقوه آن در سیستم گوارشی و سیستم قلبی عروقی و نیز تعاملات بالقوه آن با سایر داروها، چند مورد دیگر که وجود دارد.

مطالب مرتبط
اپلیکیشن‌های باروری 'برای پیشگیری از بارداری دقیق نیست'
  • سلامت روده: اختلال تهوع و استفراغ معده در صورت مصرف بیش از حد چای زالزالک رایج است و در بعضی موارد شدید خونریزی روده رخ داده است.
  • قلب: این چای تأثیرات زیادی بر سلامت قلب و عروق دارد، اما اگر به صورت منظم یا با غلظت بالا مصرف شود، در واقع می تواند باعث افزایش درد قفسه سینه و افزایش ضربان قلب شود.
  • تعاملات با داروها: بعضی از تحقیقات نشان داده است که چای زالزالک می تواند منجر به تعاملات منفی با داروهای کنترل فشار خون و ضربان قلب شود. سلامت قلب و عروق می تواند حساس باشد، بنابراین قبل از اضافه کردن این چای به رژیم غذایی، با پزشک خود صحبت کنید.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.