راه های طبیعی برای افزایش شیر مادر پس از زایمان

شیر مادر

0

آیا می دانید چه راهکارهای طبیعی و ساده ای را می توانید برای افزایش شیر مادر پس از زایمان به کار بگیرید؟ در این مطلب به بررسی این راهکارهای ساده می پردازیم.

افزایش مصرف کالری

به شما توصیه می شود که در هنگام شیر دادن برای اطمینان از سلامتی و رشد کامل کودک خود حداقل ۱۸۰۰ کالری و ۶ لیوان آب در روز مصرف کنید. همه ما می دانیم که غذاهایی که می خوریم می توانند به طور قابل توجهی بر تولید شیر تاثیر گذار باشند. بنابراین، لازم است که یک برنامه رژیم هوشمند با کالری کافی برای مادران شیرده وجود داشته باشد. در اینجا چند نکته برای کمک به زنان شیرده در مورد نحوه افزایش تولید شیر وجود دارد:

     مصرف غذاهای غنی از کلسیم نقش مهمی در رشد استخوان های کودک شما ایفا می کند. شما می توانید از سبزیجات ، ساردین یا ماهی قزل آلا برای تامین مقدار کافی کلسیم مورد نیاز بدن خود استفاده کنید.

     در خصوص فواید ویتامین ها و مواد معدنی را به اندازه کافی اطلاعات جمع آوری کرده و میوه ها و سبزیجات بیشتری را در وعده های غذایی مادر بگذارید.

     گوشت بدون چربی مانند سینه مرغ، توفو، ماهی و غیره را در برنامه جای دهید.

کاهش استرس

سطح بالایی از استرس  باعث می شود بدن شما شیر کمی تولید کند. چیزی که شما نیاز دارید این است که قبل از شیردهی بدن خود را با گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب یا انجام هر کاری که دوست دارید، آرام کنید. همچنین شما می توانید یک کمپرس گرم بر روی سینه خود قرار دهید و سینه ها را به جهت افزایش میزان پمپاژ چند دقیقه قبل از شیردهی ماساژ دهید.

تا زمانی که کودک غذا می خواهد به او بدهید

اگر کودک شما مرتب نیاز به شیر مادر دارد از تغذیه او اجتناب نکنید. هرچه بیشتر کودک خود را تغذیه می کنید، بیشتر باعث افزایش سینه هایتان شده و شیر بیشتری تولید می شود. شیردهی به میزان حداقل ۸ مرتبه در روز ایده آل است.  بنابراین تغذیه بیشتر کودک با شیر مادر، باعث افزایش میزان تولید شیر می شود.

مطالب مرتبط
5 ترفند برای افزایش و تقویت حافظه

در زمان شیردهی بدن کودک را به بدن خود بچسبانید

هنگام تغذیه با شیر مادر، بهتر است بدون لباس بوده و بدن کودک را به بدن خود بچسبانید. به این نحو کودک شیر بیشتری می خورد. در نتیجه، شیر بیشتری توسط مادر تولید می شود. شما می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

     اول از همه لباس کودک خود را درآورید، امّا پشت او را حتماً با پتو بپوشانید تا سرما نخورد.

     پس از باز کردن سوتین خود، حتماً خود نیز یک پیراهن بپوشید.

     دکمه های جلوی پیراهن خود را باز کنید تا تمام بدن کودک به بدن شما بچسبد.

در زمان تغذیه کودک با شیر مادر با هر دو سینه به او شیر بدهید

استفاده از هر دو سینه برای شیردهی به کودک باعث افزایش میزان شیر مادر خواهد شد. هر زمان که کودک شما به آرامی شیر می خورد سینه را عوض کنید.. پزشکان توصیه کرده اند که بهتر است که دوباره بچرخانید و از هر دو سینه دو بار نوزاد را تغذیه کنید. همچنین، سعی کنید تا زمانی که کودک به خواب می رود به او شیر بدهید

در بالا چند روش ساده اما موثر برای افزایش تولید شیر مادر پس از زایمان عنوان شد. همه آنها طبیعی و کاربردی هستند.  این نکات را با قلب خود یاد بگیرید و اجرای برخی از آنها در همان زمان مناسب را به یاد داشته باشید. توجه به رژیم غذایی ، همراه با کاهش استرس و برخی از تکنیک های تغذیه با شیر مادر، به زودی نتیجه خوبی به دست خواهد آورد.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.