افزایش شیر مادر پس از زایمان با مصرف سیر و جو دو سر

شیر مادر

0

دلایل زیادی وجود دارد که سازمان بهداشت جهانی می گوید هر نوزاد باید حداقل تا ۶ ماه فقط شیر مادر بخورد. شیر سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین، چربی ها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها، عناصر کمیاب و مواد معدنی است که نیاز نوزاد را برای رشد مناسب مغز و یک سیستم ایمنی سالم برآورده می کند.

با این حال، بسیاری از نوزادان ناچارند نیازهای تغذیه ای خود را به دلیل ناتوانی مادرانشان با خوردن غذا تکمیل کنند.  مقاله امروز ما چند راه آسان برای افزایش شیر مادر پس از زایمان زودرس را به شما نشان می دهد.

طبق نظر دانشکده پزشکی جان هاپکینز، دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد، از جمله تصورات اشتباه مادران در مورد میزان تولید شیر و درمان های پزشکی در دوران بارداری یا بعد از زایمان. خوشبختانه اکثر موارد معمول هستند و می توانند با روش های مناسب بهبود یابند.

 مزایای شیر مادر برای مادر و کودک چیست؟

کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند، با توجه به عوامل و ترکیبات ایمونولوژیک موجود در شیر، از ویروس ها، باکتری ها و انگل ها محافظت می شوند، که باعث کاهش میزان آسم یا آلرژی، بیماری های تنفسی و اسهال در آنان می شود.

شیردهی برای مادران نیز بسیار مفید است. شیردهی باعث میزان خونریزی کمتر، انقباض بهتر رحم و کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه و تخمدان بویژه در بین مادران جوان می شود.

چگونه می توان شیر مادر را افزایش داد – چه چیزی بخوریم

جو دوسر

به لطف مزایای زیر، جو دوسر علاوه بر رژیم غذایی مناسب برای مادران، برای فرزند نیز بسیار مفید است.  جو دوسر منبع عالی از مواد مغذی مانند بتا گلوکان، فیتوکمیکال، پروتئین، فیبر و کربوهیدرات است؛ اعتقاد بر این است که این فیبرها قادر به افزایش هورمون پرولاکتین شیر مادر، هستند.

مطالب مرتبط
آیا دیابتی ها می توانند هندوانه بخورند یا نه؟

بلغور جو دو سر غنی از آهن است، افزایش مصرف بلغور جو دوسر باعث افزایش شیر مادر پس از تولد نوزاد می شود. همچنین گفته می شود که جو دو سر یک نوع غذا با هضم راحت است. گزارش های تحقیقاتی نشان می دهد که جو دوسر حاوی ویتامین B است که انرژی مثبت را افزایش می دهد. خلق و خوی مادر را بهتر و خستگی و افسردگی را کاهش دهد. علاوه بر این، اکسی توسین در این غذا با توانایی بیشتری برای تولید شیر مادر همراه است.

خوشبختانه، بلغور جو دو سر به طور گسترده ای در دسترس است و طبخ آسانی دارد.  پخت فرنی با جو دو سر همیشه یک راه حل سریع برای مادران در دوران شیردهی است. مصرف یک کاسه جو با یک لیوان شیر می تواند باعث افزایش شیر مادر شود.  در پخت برخی از کوکی ها نیز جوی دو سر می توان استفاده کرد. جوی دوسر انتخابی شگفت انگیز برای صبحانه یا میان وعده های بعد از ظهر است. شما می توانید بلغور جو دوسر را با نان بخورید یا به سوپ اضافه کنید. هر دوی آنها گزینه های راحت و سالم برای سه وعده غذایی شما در روز هستند.

در حالی که جو دو سر یک غذای سالم بدون عوارض جانبی است، اما مصرف بیش از حد آن می تواند باعث اختلال در هضم شود. علاوه بر این، مصرف دائمی یک نوع غذا از گروه غذایی خاص ممکن است منجر به فقدان ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و دیگر فیبر های سالمی که گروه های مختلف غذا می توانند آن را فراهم کنند، می شود.

سیر

سیر به عنوان یک مکمل مفید برای رژیم های پرستاری مادران از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. اگر یک مادر مقدار قابل توجهی سیر مصرف کند، می تواند مزه و بوی شیرش تغییر کند که برای شیردهی طولانی مدت مفید است. سیر حاوی مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای آمینه است که برای تولید شیر مادران ضروری و مفید هستند. علاوه بر این، خوردن سیر در هنگام شیردهی می تواند به حفاظت از مادران و کودکان در برابر آلودگی های مضر و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

مطالب مرتبط
آیا می توان با درمان نفخ معده، شکم کوچک تری داشت؟

تحقیقات مصرف سیر برای شیر مادر حصول اطمینان از مصرف ۲ تا ۳ تکه روزانه سیر را برای افزایش میزان شیر مادر در مادران جدید تضمین می کند. هنگامی که سیر به غذاهای روزانه مانند گوشت، غذاهای دریایی و یا سبزیجات اضافه می شود، به عنوان یک طعم دهنده بزرگ عمل می کند. مقدار مناسب سیر برای شما و کودک شما مناسب است. البته، توصیه می شود که از مصرف مقدار زیاد آن خودداری کنید.

با این حال، هنگام خوردن سیر، باید تعدادی از عوارض جانبی آن را در نظر بگیرید. برخی از نوزادان بوی سیر را در شیر مادر تحمل نمی کنند. اگر کودک شما هنگام تغذیه با شیر مادر سفت شود، باید شیردهی را متوقف و خوردن سیر را قطع کنید. اگر کودک شما از کولیک رنج می برد، سیر باید از رژیم های غذایی شما حذف شود. در مواردی که شما دارای مسائل پزشکی خاص هستید، قبل از افزودن سیر در وعده های غذایی، بهتر است قبل از اضافه کردن سیر با پزشک مشورت کنید.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.