خودروی Owl می تواند در ۱.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد

0

خودروی Owl می تواند در ۱.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد

درست همین سال گذشته بود که شرکت Aspark  خودروی Owl  را در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی کرد. این خودرو، یک ابرخودروی الکتریکی ژاپنی است که عملکرد و تکنولوژی فوق العاده بالایی دارد.

خودروی Owl سریعتر از رودستر جدید تسلا

این ویدیو که توسط گیگازین در یوتوب منتشر شده نشان می دهد که Owl می تواند در مدت زمان ۱.۹ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت ( در حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت) برسد. این سرعت بسیار بیشتر از سرعت رودستر جدید تسلاست، چرا که تسلا می گوید خودروی جدیدش می تواند ۹۶ کیلومتر در ساعت را در عرض ۱.۹ ثانیه طی نماید.

سیستم پیشرانه  تمام الکتریکی خودروی Owl

 این ابرخودروی عضلانی، سرعت بالای خود را مدیون بدنه تمام فیبرو کربنیش می باشد. سیستم پیشرانه این اتومبیل نیز تمام الکتریکی است. علاوه بر این، این خودرو تمام آیرودینامیکی دارای ارتفاعی برابر با ۳۹ اینچ است.

ویدئوی تست صفر تا صد اسپارک اوول

 

کمپانی خودروسازی Aspark  در نظر دارد تا با مجهز نمودن ابرخودروی استثنایی خود به تایرهای معمولی جاده ای، مجددا این رکورد را به دست آورد. اما در تست های جاده ای، پیشرانه به مقدار متوسطی از توان ادعا شده توسط کمپانی Aspark  ، یعنی تنها به ۴۳۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۳ پوند پا دست یافته که به تمامی چهار چرخ خودرو منتقل می شود.

وزن تنها ۱۹۰۰ پوند (۸۶۲ کیلوگرم) 

تمام این خودروی فیبرو کربنی تنها ۱۹۰۰ پوند (۸۶۲ کیلوگرم) وزن دارد. در حالی که Aspark Owl  اندکی سریعتر از رودستر  پیشنهادی تسلاست، تفاوت قیمتی بین آنها بسیار قابل توجه است. Aspark قصد دارد تا ۵۰ دستگاه از این خودروی پرچمدار را با قیمتی معادل ۵۰ تا ۳۵ میلیون یورو (تقریبا برابر با ۴.۴ میلیون دلار) به فروش برساند.  این در حالیست که قیمت رودستر تسلا از ۲۰۰ هزار دلار شروع می شود، و نسخه لیمیتد ان نیز قیمتی برابر با ۲۵۰ هزار دلار دارد. درست است که تسلا نیز چندان مقرون به صرفه نیست، اما به نحو شگفت آوری از ابر خودروی Owl  ارزان تر است.

مطالب مرتبط
هوندا اینسایت تیپ آر، یک کانسپت فوق العاده جذاب که مشابه آن ساخته نخواهد شد

گالری تصاویر اسپارک اوول

منبع: motor1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.