طرز تهیه تارت میوه ای

0

طرز تهیه تارت میوه ای

مواد لازم برای تهیه خمیر تارت میوه ای

آرد ۲ پیمانه
کره ۱۵۰ گرم
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ یک عدد
وانیل یک دوم قاشق چایی خوری
نمک یک پینچ

ابتدا آرد و نمک و پودر قند و وانیل رو با هم مخلوط میکنیم، کره سرد رو به قطعات ریز خرد و با مواد خشکمون مخلوط میکنیم. حتما با نوک انگشتان ورز میدیم تا در اثر گرمای دست، خمیر به روغن نیفته. کمی که مخلوط شد زرده رو اضافه میکنیم و مجدد ورز میدیم. اگه خمیرمون منسجم نشد یک تا دو قاشق غذاخوری آب یخ اضافه کنید تا خمیر لطیف و منسجمی به دست بیاد.

بعد خمیر رو داخل یه نایلکس به مدت نیم ساعت در یخچال قرار میدیم تا استراحت کنه. بعد از اون خمیر رو بین دو تا نایلکس با وردنه باز کرده و داخل قالب مورد نظر میزاریم سطح خمیر رو در کف قالب با چنگال چند سوراخ کرده تا خمیر حین پخت پف نکنه.

بعد داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت پانزده تا بیست دقیقه میزاریم که بپزه. بعد از پخت و سرد شدن به آرومی از تو قالب در میاریم و میزاریم که خنک بشن.


برای داخل تارت هم یه بسته پنیر ماسکار پونه همراه با یه بسته خامه صبحانه و سه قاشق غذاخوری پودر شکر رو با همزن هم زدم بعد دو قاشق چایی خوری پودر ژلاتین رو در یک سوم لیوان شیر به روش بن ماری حل میکنم. سرد که شد به مواد قبلی اضافه میکنم.  بعد خمیر تارت رو با این کرم پنیری و روی اون رو با میوه های مورد نظر پر میکنم. برای روی میوه ها هم از بریلو بی رنگ استفاده کردم تا براق بشه و سطح رویی میوه ها خشک نشه یا میتونید ژله بریزید.

مطالب مرتبط
آموزش طرز تهیه مرغ با سس تریاکی به همراه برنج قهوه ای

نوش جان….

 

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.