طرز تهیه تخم مرغ ابری: صبحانه ای عالی و مقوی برای بچه ها

0

طرز تهیه تخم مرغ ابری: صبحانه ای عالی و مقوی برای بچه ها


اشتهای بچه ها را با تخم مرغ ابری باز کنید

آیا تا به حال تخم مرغ ابری درست کرده اید؟ این روش هوشمندانه پختن تخم مرغ، نه تنها زیبا است بلکه خوشمزه و اشتها آور و جالب نیز می باشد. این روش بسیار متنوع بوده و می توانید از طعم های مختلف مثل طعم پنیرهای مورد استفاده و سبزیجات خرد شده و حتی گوشت پخته و ریز شده و کمی چاشنی غذا، به همراه آن استفاده کنید.

روش استفاده تخم مرغ ابری

این غذا، هم به تنهایی خورده می شود هم می توان بر روی سالاد یا به همراه کاسه ای از حبوبات پخته شده استفاده شود. این غذا به سس نیاز ندارد و پنیر موجود در آن طعم زیادی به آن خواهد داد. اما کمی سس سیر تازه و سبز در کنار آن دلپذیر می باشد.

شکل ابری این تخم مرغ زمان کمی باقی می ماند

شکل ابری این تخم مرغ خوب نگه داشته نمی شود (ممکن است پس از مدت زمانی، شکل خود را از دست بدهد) پس طوری برنامه ریزی کنید که وقتی آنها را از فر در می آورید بلافاصله سرو کرده و نوش جان کنید .
برای تهیه این صبحانه برای افراد بیشتر، این اندازه ها را دو یا سه برابر کنید. شما فقط به یک سینی فر نیاز دارید که ابر ها را روی ان گذاشته و برای عزیزان خود تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه تخم مرغ ابری

۴تخم مرغ
نمک دریا پودر شده یا نمک ساده به مقدار لازم
١/۴ پیمانه پنیر پارمیسان رنده شده
چاشنی غذا:پیازچه خرد شده و شوید ریز شده


روش تهیه تخم مرغ ابری

۱-فر را تا دمای ۴٠٠درجه فارانهایت گرم کنید و سینی فر را روی بالاترین طبقه فر قرار دهید.
سینی فر را با کاغذ پوستی بپوشانید یا با کمی روغن چرب کنید. تخم مرغ ها را شکسته و زرده را در یک ظرف کوچک و سفیده را در یک ظرف بزرگ قرار دهید.
۲-اگر شما یک کاسه مسی دارید الان بهترین زمان برای استفاده از آن می باشد از آن برای زدن سفیده تخم مرغ استفاده کنید. زرده ها رو فعلا کنار بگذارید.
٣- سفیده ها را آنقدر بزنید تا کف کند از بزرگترین همزن استفاده کنید تا بیشترین هوای ممکن را به داخل تخم مرغ وارد کنید.
نمک را اضافه کنید و خوب با همزن بزنید. وقتی همزن را خارج کرده و برداشتید فرم سفیده باید به همان شکل باقی بماند.

مطالب مرتبط
نحوه پختن کیک بادام شکلاتی + ارزش غذایی

نکته:

حتما لازم نیست از همزن استفاده کنید، شما می توانید این کار را با یک چنگال هم انجام دهید.
۴-با ملایمت پنیر ها را از گوشه ظرف وارد کنید و سپس یک کفگیر سیلیکونی یا لاستیکی را از کنار کاسه وارد کنید و زیر سفیده های زده شده ببرید و از زیر سفیده ها کفگیر را بلند کرده و به آرامی برگردانید و سفیده و پنیر را مخلوط کنید. طوری مخلوط کنید که باعث نشود سفیده های تخم مرغ هوایی را که به سختی در ان جا دادید از دست بدهد و پف آن نخوابد.
۵-با قاشق سفیده های تخم مرغ را برداشته و چهار برآمدگی مساوی بر روی سینی فر که اماده کردید، قرار دهید.
۶-با استفاده از پشت قاشق به اندازه زرده تخم مرغ، در مرکز هر کدام حفره ای ایجاد کنید. ابرهای درست شده با سفیده تخم مرغ را در فر قرار دهید تا فقط شروع به رنگ گرفتن کند. سینی را در آورده و زرده ها رو در این حفره ها قرار دهید. حدود پنج دقیقه در فر گذاشته تا زمانی خودش را بگیرد و زرده ها پخته شود. بسته به سلیقه شما این زمان می تواند بین ۳ دقیقه تا ۸ دقیقه متغیر باشد.
تخم مرغ ابری شما آماده است. آن را سرو کرده و با شوید و پیازچه تزئین کنید.
نوش جان…

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.