طرز تهیه چند نوع غذای فانتزی

0

تنوع‌طلبی ما آدم‌ها تقریباً به تمامی جنبه‌های زندگی‌مان سرایت می‌کند، از لباس و دکوراسیون منزل گرفته تا غذاهایی که می‌خوریم و … . این خصیصه می‌تواند هم جنبه‌های خوب، خوشایند و مفید داشته باشد و هم جنبه‌های بد و ناپسند. در مورد غذا می‌توان گفت که تنوع‌طلبی چنان‌چه در مسیری صحیح هدایت شود، مفید و خوب خواهد بود، چرا که باعث خواهد شد تا موادغذایی متنوع‌تری به بدن برسند و از سوی دیگر می‌تواند باعث ترغیب افراد بدغذا به خوردن غذا شود. به همین دلیل بر آن شدیم تا در این نوشته طرز تهیه چند نوع غذای فانتزی اما ساده و سریع را به شما همراهان بخش آشپزی وردنگار آموزش دهیم.

پختن یک غذای فانتزی جدید می‌تواند کاری بسیار سرگرم‌کننده باشد و حاصل کار این پتانسیل را دارد تا اعضای خانواده را برای خوردن لذت‌بخش آن کنار یکدیگر گردآورده و صمیمیت و عشق بین آن‌ها را بیشتر نماید. برای یادگیری چگونگی تهیه این چند نوع غذای فانتزی با ما همراه باشید.

سه غذای فانتزی

لقمه‌ی بادمجان و ماکارونی

اولین غذای فانتزی که در این نوشته به آموزش آن خواهیم پرداخت لقمه‌ی بادمجان و ماکارونی است. همان‌گونه که از نام این غذا مشخص است، مواد اولیه‌ی اصلی این غذا را بادمجان و ماکارونی تشکیل می‌دهند. این دو ماده‌ی غذایی مورد علاقه‌ی بسیاری از ما ایرانیان هستند و به همین سبب این غذا احتمالاً مورد پسند بسیاری از افراد قرار خواهد گرفت. برای تهیه‌ی این غذای فانتزی به مواد اولیه‌ی زیر نیاز دارید:

مواد اولیه‌ی مورد نیاز برای تهیه‌ لقمه‌ی بادمجان و ماکارونی

  • بادمجان: ۲ عدد بزرگ
  • ماکارونی رشته‌ای پخته‌شده: حدود ۲ لیوان متوسط
  • پنیر پارمزان رنده‌شده: ۱ پیمانه
  • سس گوجه‌فرنگی: ۱ و نیم پیمانه
  • فلفل دلمه‌‌های رنگی: مقدار کمی از هرکدام
  • روغن کنجد یا روغن سرخ‌کردنی: به میزان دلخواه

طرز تهیه لقمه‌ی بادمجان و ماکارونی

مرحله‌ی اول:

ابتدا دو عدد بادمجان متوسط را با دقت بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید. پس از جدا کردن پوست و کلاه بادمجان، با استفاده از یک چاقوی خیلی تیز آن را به صورت عمودی به شکل نوارهای باریکی برش دهید. دقت کنید که این نوارها ضخامت زیادی نداشته باشند چرا که در مراحل بعد لازم است این نوارها را شکل دهید. بهتر است ضخامت این نوارها تا حد امکان به یک اندازه باشند.

مرحله‌ی دوم:

پس از برش بادمجان‌ها به‌صورت نواری، آن‌ها را در یک ماهیتابه‌ی نسبتاً بزرگ روی شعله‌ی متوسط و با استفاده از روغن سرخ‌کردنی یا بهتر از آن، روغن کنجد سرخ نمایید به گونه‌ای که هر دو طرف نوارهای بادمجان سرخ شده و تیره‌رنگ شوند.

پس از آن‌که تمامی بادمجان‌ها سرخ شدند آن‌ها را از ماهیتابه بیرون بیاورید و در ظرفی جدا بریزید. در همین زمان فر را روشن کنید و آن را روی دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار دهید.

مرحله‌ی سوم:

ماکارونی رشته‌ای پخته را در یک کاسه‌ی نسبتاً بزرگ بریزید و روی آن را با سس قرمز بپوشانید، سپس با هم زدن این دو سعی کنید تا تمامی قسمت‌های ماکارونی‌ها آغشته به سس شوند. در صورتی‌که ماکارونی‌ها سرد شده بودند، آن‌ها را داخل یک قابلمه بریزید و اندکی به آن‌ها حرارت دهید تا مجدداً گرم شوند.

مطالب مرتبط
فواید سلامتی مصرف قارچ برای بدن و پیشگیری از بیماری ها

نکته!

بهتر است ماکارونی رشته‌ای مورد استفاده در این غذا، قطر زیادی داشته باشد.

مرحله‌ی چهارم:

در این مرحله باید لقمه‌های بادمجان و ماکارونی را آماده نمایید. برای این کار یک نوار از بادمجان‌ها را برداشته و روی سطحی صاف پهن کنید، سپس مقداری ماکارونی آغشته به سس را به گونه‌ای روی نوار بادمجان قرار دهید که این دو با یکدیگر یک علامت + تشکیل دهند.

بعد از قرار دادن ماکارونی، روی آن مقداری پنیر پارمسان رنده‌شده بریزید و سپس بادمجان را به صورت رولی دور ماکارونی بپیچید.

اگر احساس کردید که بادمجان در وضعیت ثابتی دور ماکارونی باقی نمی‌ماند و باز می‌شود، می‌توانید آن را با استفاده از خلال دندان ثابت کنید. اما اگر ضخامت بادمجان‌ها زیاد نباشد و بادمجان‌ها به‌خوبی سرخ شده باشند چنین مشکلی پیش نخواهد آمد.

این کار را برای تمامی نوارهای بادمجان و ماکارونی‌ها انجام دهید و دست آخر همه‌ی لقمه‌ها را روی سینی فر بچینید.

مرحله‌ی پنجم:

در این مرحله مقداری پنیر روی هر کدام از بادمجان‌های پیچیده‌شده بریزید و فلفل دلمه‌های رنگی را که به شکل مربع‌های کوچک برش داده‌اید را روی پنیر قرار دهید.

سرانجام سینی فر را داخل فری که پیش‌تر با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد گرم کرده‌اید قرار دهید و صبر کنید تا لقمه‌ها به مدت حدود ۷ تا ۸ دقیقه داخل فر باقی بمانند. از آن‌جا که تمامی مواد لقمه پخته هستند نیاز به زمان زیادی برای پخت آن‌ها در فر وجود ندارد و تنها کافی است تا پنیرها به‌خوبی آب شده و طلایی‌رنگ گردند.

در این مرحله لقمه‌ی بادمجان و ماکارونی آماده‌ی سرو است. می‌توانید آن‌ها را در ظرفی فانتزی بچینید و با استفاده از سبزی‌های معطری نظیر جعفری و ریحان تزئین کنید. برای به دست آمدن طعم بهتر می‌توانید مقداری روغن زیتون یا روغن کنجد نیز روی لقمه‌ها بریزید. این روغن‌ها، خصوصاً رغن کنجد، فاقد مواد مضر روغن‌های صنعتی هستند، پس ترسی از افزایش کلسترول یا چاقی نداشته باشید!

قارچ شکم‌پر با اسفناج

غذای فانتزی دیگری که در این نوشته از وردنگار قصد آموزش آن را داریم قارچ شکم‌پر با اسفناج است. پیش از این در نوشته‌ی دیگری طرز تهیه پیراشکی اسفناج را آموزش داده بودیم و از فواید بسیار این سبزی خوش‌طعم سخن گفته بودیم. اینک غذای دیگری را با استفاده از اسنفاج به شما آموزش خواهیم داد که گذشته از طعم  عالی، خیلی زود آماده می‌شود و گذشته از تمامی این‌ها به ‌سبب داشتن مواد اولیه‌ی مغذی برای بدن فواید بسیار دارد. برای تهیه‌ی این غذای فانتزی به مواد اولیه‌ی زیر نیاز دارید:

مواد اولیه‌ی مورد نیاز برای تهیه قارچ شکم‌پر با اسفناج

  • قارچ نسبتاً بزرگ: ۴۵ عدد
  • اسفناج خام خردشده: ۳۰۰ گرم
  • پنیر پارمزان: ۱ پیمانه
  • پنیر خامه‌ای: ۱ بسته
  • نان تست خردشده: نصف پیمانه
  • کره: ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز: به میزان دلخواه
  • فلفل سیاه آسیاب‌شده: نصف قاشق چایخوری
  • نمک: به میزان دلخواه

طرز تهیه قارچ شکم‌پر با اسفناج

ابتدا قارچ‌ها را بشویید و اجازه دهید تا کاملاً خشک شوند. سپس ساقه‌ی آن‌ها را جدا کنید و با دقت داخل قارچ را خالی کنید. دقت داشته باشید که هنگام خالی کردن قسمت داخلی قارچ به لایه‌ی بیرونی آن آسیب نزنید، چرا که قارچ بسیار ترد و شکننده است و ممکن است با ضربه‌ای کوچک هم ترک بخورد.

مطالب مرتبط
طرز تهیه پیراشکی اسفناج

نکته!

اندازه‌ی قارچ‌ها بستگی به سلیقه‌ی خود شما دارد، با این حال قطر حدود ۵ سانتی‌متر برای قارچ‌های به کار رفته در این غذا مناسب‌ترین اندازه است.

در این مرحله فر را روشن کنید و آن را روی دمای ۱۷۵ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم نمایید تا برای قرار دادن قارچ‌های پر شده آماده شود.

مرحله‌ی دوم:

پنیر خامه‌ای، اسفناج خردشده، فلفل قرمز، فلفل سیاه، نمک و در نهایت نیمی از پنیر پارمزان را در یک ظرف تقریباً بزرگ بریزید و آن‌ها را به خوبی با قاشق با یکدیگر مخلوط کنید.

مرحله‌ی سوم:

قارچ‌هایی که در مرحله‌ی اول آماده کرده بودید را با استفاده از یک قاشق کوچک از ترکیب مرحله‌ی دوم پر کنید. در این مرحله نیز باید مراقب شکسته شدت قارچ‌ها باشید. پس از آن‌که تمامی قارچ‌ها را پر کردید، آن‌ها را روی سینی فر بچینید.

مرحله‌ی چهارم:

نیمی از پنیر پارمزان را با کره و نان تست خردشده به‌خوبی مخلوط نمایید. این ترکیب در حقیقت سس قارچ شکم‌پر را تشکیل می‌دهد. پس از آن‌که این مواد به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شدند، مقداری از آن را روی ترکیب داخل قارچ‌ها ریخته و اندکی فشار دهید تا مواد کاملاً داخل قارچ جای بگیرند.

مرحله‌ی پنجم:

در این مرحله سینی فر را داخل فر قرار دهید تا به مدت حدود ۲۰ دقیقه حرارت ببیند. پس از گذشت این زمان فر را خاموش کنید، قارچ‌ها را در ظرفی مناسب قرار داده و سرو نمایید.

از این غذای فانتزی می‌توانید به عنوان یک میان‌وعده یا عصرانه‌ی مفید، به‌خصوص برای کودکان، استفاده کنید. در صورتی‌که این غذا را با حلقه‌های لیمو تزئین کنید و این غذا را به همراه آن میل نمایید، میزان جذب آهن موجود در اسفناج در بدن شما بیشتر خواهد بود و گذشته از این عطر و بوی لیمو باعث جذابیت بیشتر دست‌پخت شما خواهد شد.

فینگر تارت گوجه‌فرنگی

شاید اسم این غذای فانتزی برای شما کمی عجیب غریب باشد. این غذای فانتزی در حقیقت نوعی تارت است که به‌صورت فینگر فود تهیه می‌شود. این غذای فانتزی همچنین از نظر ظاهری شباهت بسیاری به یک پیتزای بسیار کوچک دارد. پیشنهاد ما این است که حتماً برای یک بار هم که شده فینگر تارت گوجه‌فرنگی را در منزل تهیه کنید تا شاهد تمام شدن حاصل کارتان در کمتر از چند دقیقه باشید! البته خوشبختانه تهیه‌ی این غذای فانتزی زمان زیادی نمی‌برد و درنتیجه هر زمان که قصد تهیه‌ی یک میان‌وعده یا پیش‌غذای خاص و فانتزی را داشتید می‌توانید سراغ این غذا بیایید. برای تهیه‌ی فینگر تارت گوجه‌فرنگی به مواد اولیه‌ی زیر نیاز دارید:

مواد اولیه‌ی مورد نیاز برای تهیه‌ی فینگر تارت گوجه‌فرنگی

  • خمیر تارت: ۳۰۰ گرم
  • گوجه فرنگی: ۳ عدد متوسط
  • پنیر پیتزا رنده‌شده: ۱ پیمانه
  • پنیر موزارلا: ۱۰۰ گرم
  • روغن کنجد یا روغن زیتون: به میزان دلخواه

طرز تهیه فینگر تارت گوجه‌فرنگی

مرحله‌ی اول:

در مرحله‌ی اول لازم است تا خمیر تارت را آماده کنید. در نوشته‌های قبل، مانند طرز تهیه‌ی تارت موز، طرز تهیه‌ی این نوع خمیر را آموزش داده‌ایم. با مراجعه به آن نوشته می‌توانید دستور آماده ساختن این خمیر را مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط
طرز تهیه‌ی دو نوع کباب گیاهی

پس از آماده کردن خمیر تارت آن را روی یک سطح صاف با استفاده از وردنه تخت کنید. ضخامت خمیر تارت نه باید خیلی زیاد باشد و نه خیلی کم. پس از پهن نمودن خمیر تارت با استفاده از یک قالب دایره‌مانند و یا لبه‌ی یک لیوان نسبتاً بزرگ، تکه‌های دایره شکلی از آن جدا نمایید.

در همین مرحله فر را روشن کرده و آن را روی دمای ۲۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم نمایید.

مرحله‌ی دوم:

خمیرهای تارت دایره‌ای شکل را روی سینی فری که با کاغذ روغنی پوشانده شده بچینید. سعی کنید بین دایره‌ها مقداری فاصله باشد تا پنیر هنگام ذوب شدن با خمیر دیگر تماس پیدا نکند.

مرحله‌ی سوم:

پس از چیدن تمامی خمیرها روی سینی فر پنیر پیتزای رنده‌شده را روی تمامی سطح خمیرها بریزید. سعی کنید که میزان پنیر پیتزا در تمامی قسمت‌های خمیر به یک میزان باشد.

مرحله‌ی چهارم:

گوجه‌فرنگی‌ها را بشویید و سپس با استفاده از یک چاقوی میوه‌خوری تیز آن‌ها را شکل حلقه‌ای برش دهید. ضخامت حلقه‌ها باید متوسط باشد. علاوه بر این بهتر است قطر گوجه‌فرنگی‌ها از قطر خمیر تارت کمتر باشد. پس از برش دادن گوجه‌فرنگی‌ها آن‌ها را روی پنیر پیتزای رنده‌شده قرار دهید.

مرحله‌ی پنجم:

روی هر کدام از حلقه‌های گوجه‌فرنگی چند قطره روغن کنجد یا روغن زیتون بسته به سلیقه‌ی خود بریزید.

مرحله‌ی ششم:

پنیر موزارلا را به شکل مکعب‌های مربع کوچک برش دهید و روی هر کدام از گوجه‌ها یکی از مکعب‌ها را قرار دهید.

مرحله‌ی هفتم:

در این مرحله می‌توانید مواد دیگری با سلیقه‌ی خود روی گوجه‌فرنگی اضافه کنید. سیر رنده‌شده، یک یا دو دانه ذرت و سبزیجات معطر گزینه‌های خوبی هستند.

مرحله‌ی هشتم:

در این مرحله سینی فر را داخل فر قرار دهید و صبر کنید تا فینگر تارت‌ها برای یک ربع حرارت ببینند. پس از گذشت این زمان و طلایی شدن خمیر تارت و پنیر موزارلا فر را خاموش کنید و پس از اندکی فاصله برای سرد شدن فر سینی را از آن خارج نموده و فینگر تارت‌های گوجه‌فرنگی را از روی سینی بردارید و در ظرف مناسبی بچینید.

بهتر است این غذای فانتزی همانند پیتزا به‌صورت گرم سرو شود. و در نهایت سلیقه‌ی شما در تزئین آن می‌تواند جذابیت و اشتهاآوری آن را دوچندان نماید.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است


شاید دوست داشته باشید:

کیک هلو: طرز تهیه کیک هلو

آموزش طرز تهیه کیک شکلاتی فندقی بدون آرد

طرز تهیه سالاد پاستای سبزیجات کبابی

طرز تهیه سالاد مرغ تایلندى

آموزش طرز پخت کیک سفید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.