عجایب غذایی از محصولات تراریخته GMO گرفته تا گرانقیمت ترین پیتزای جهان

0

عجایب غذایی از محصولات تراریخته GMO گرفته تا گرانقیمت ترین پیتزای جهان

به نظر می رسد که ما همه چیز یا تقریبا همه چیز را در مورد غذاهایی که می خوریم می دانیم چرا که ما برچسب مربوط به آنها را با دقت مطالعه می کنیم. اما آیا می توانیم با اطمینان از آن سخن بگوییم؟

در این مقاله که توسط کارشناسان تغذیه  وبسایت ورد نگار تهیه شده است لیستی از عجایب غذایی از محصولات تراریخته GMO گرفته تا گرانقیمت ترین پیتزای جهان گردآوری شده است:

 

کشت بیشتر گیاهان GMO در بیشتر کشورها امکان پذیر است.

در اکثر کشورها محصولات اصلاح ژنتیکی شده بدون هیچ محدودیتی می توانند کشت شوند، زیرا هنوز هیچ اثبات علمی وجود ندارد که چنین محصولاتی مضرتر از محصولات طبیعی هستند. گسترده ترین محصولات GMC عبارتند از سویا، ذرت، پنبه، کلزا و چغندرقند. به هر حال محصولات تراریخته GMO همانند گرانقیمت ترین پیتزای جهان جزو عجایب غذایی به حساب می آید.

 

سرکه بالزامیک اصل هرگز ارزان نیست.

سرکه بالزامیک سنتی از آب انگور تازه سفید تهیه می شود و برای ایجاد یک کنسانتره جوشانده می شود و سپس با فرآیندی بسیار آهسته تخمیر می شود (بهترین نوع تا ۱۰۰ سال). البته، چنین فرآیند پیچیده تولیدی بر قیمت آن تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که هنگام خرید یک بطری سرکه بالزامیک با تنها چند دلار، می توانید مطمئن باشید که کاملا اصل نیست.

 

کوکی های شانس در چین تولید نمی شود.

این کوکی های جالب به طور سنتی بخشی از غذاهای چینی هستند. اما این یک افسانه است. شما به سختی آنها را در چین پیدا خواهید کرد. در واقع، کوکی های شانس توسط آمریکایی های ژاپنی (و حتی چینی) در سانفرانسیسکو اختراع شدند.

 

گیاه واسابی wasabi تقلبی

واسابی اصل فقط در ژاپن یافت می شود، جایی که تحت شرایط خاصی کشت می شود: در آب جاری با دمای ۱۰ تا ۱۷ درجه سانتیگراد. ریشه های گیاه واسابی در طول ۳-۴ سال رسیده و هزینه ۱ پوند از آنها بیش از ۱۰۰ دلار می باشد.

 

مطالب مرتبط
پنکیک با چاشنی سیب

ما حشرات را می خوریم و حتی از آن اطلاعی نداریم.

رنگ های غذایی کارمین، که با عنوان E120 شناخته می شوند، برای افزودن رنگ قرمز به محصولات غذایی استفاده می شوند. اما همه نمی دانند که کارمین از اسید کارمینیک تهیه می شود که توسط برخی پوسته حشرات مانند پوستهcochineal  ساخته می شود.

 

سس کچاپ می تواند بدون گوجه فرنگی تولید شود.

با وجود این که گوجه فرنگی ارزان است (به عنوان مثال در مقایسه با گیاه واسابی)، آنها اغلب با مواد ارزان تری از قبیل سیب زمینی، غلیظ کننده های متفاوت، رنگ ها و سایر مواد افزودنی جایگزین می شوند. برای تشخیص یک کچاپ تقلبی، ابتدا رنگ آن را بررسی کنید – باید قرمز یا قرمز تیره باشد. سس کچاپ واقعی نباید بیش از حد آبکی باشد.

 

چرا کراکرها دارای سوراخ هایی در درونشان هستند؟

سوراخ هایی که در کراکرها وجود دارد یک بخش تزئینی نیستند. آنها حقیقتا این اطمینان را به شما می دهند که به طور مناسبی پخته شده اند. در غیر این صورت، آنها خیلی نازک و ترد نبودند. به هر حال، اولین کراکرهایی که در ایالات متحده تولید می شدند، سوراخ هایی داشتند که به صورت دستی ساخته می شدند. تعداد آنها ۱۳تا و در آن زمان به تعداد ایالت های کشور آمریکا بود.

 

روغن کلزا و کانولا محصولات یکسانی هستند.

نام “کانولا” در واقع به معنای روغن کانادایی، با اسید چرب کم است. این روغن با روغن کلزای با مقدار اسید اورئیک کاهش یافته (تا ۲٪) متفاوت است، که نه تنها تأثیر منفی بر مزه آن می گذارد، بلکه برای قلب نیز سمی است.

 

تعداد کالری نشان داده شده در بسته غذایی ممکن است نادرست باشد.

مشکل این است که سیستم اندازه گیری کالری از پیش تعیین شده است. به عنوان مثال، چگونگی جذب بر اساس نوع مواد غذایی و یا فردی که آنرا مصرف می کند، متفاوت است. به تازگی، دانشمندان متوجه شدند که کل بادام حدود ۲۰ درصد کالری کمتری نسبت به مقدار اولیه دارد و پسته حاوی ۵ درصد کالری کمتری است.

 

مطالب مرتبط
6 مزایای قابل توجه عسل برای کاهش وزن

برخی غذاها می توانند برای همیشه از بین بروند.

متأسفانه، به دلیل گرمایش جهانی و سایر عوامل منفی، برخی از غذاها در آستانه انقراض قرار دارند. این غذاها شامل:

  • برخی انواع سیب ها که نیاز به سرمای زمستانی دارند.

  • آووکادو: با توجه به این واقعیت که کشت آنها زیان آور است. برای تولید ۱ پوند از این میوه نیاز به ۱۳۰ گالن آب است.

  • موز: تحت تأثیر بیماری های قارچی و اپیدمیک قرار گرفته و این گیاهان شروع به خشک شدن سریع می کنند.

  • عسل: در طی سال های اخیر، تعداد کلنی های زنبور عسل کاهش چشمگیری یافته است. که این به دلایلی همچون مگس های آسیا (که در طی ۳۰ سال قبل به وجود آمده اند)، حشره کش ها و تغذیه ضعیف زنبور عسل می باشد.

  • شکلات: همانطور که دانشمندان بیان می کنند، کیفیت دانه های شکلات در طی ده سال اخیر به طور چشمگیری بدتر شده است، بنابراین محصولات حاصل از آن به نصف تقلیل یافته اند.

تنقلات جویدنی میوه مانند حاوی موادی موم مانند شبیه واکس های خودرو هستند.

علاوه بر ژلاتین، رنگ های غذایی خوراکی و سایر اجزاء، تنقلات میوه ای جویدنی یا پاستیل ها نیز حاوی موم کارناوبا است که موم حاصل از برگان درختان نخل است. این موم برای واکس خودرو، واکس مبلمان مورد استفاده قرار گرفته و حتی در صنایع زیبایی استفاده می شود.

 

جوجه های گوشتی در طی زمان بزرگتر شده اند.

در طی ۶۰ سال گذشته جوجه ها بسیار بزرگتر شده اند، خصوصا در ناحیه سینه و پاها. برخی می گویند که هورمون ها و استروئیدهای اضافه شده، مسئول این تغییرات هستند. با اینحال، کشاورزان ادعا می کنند که رشد جوجه ها نه به خاطر داروهای ممنوعه است، بلکه به وسیله بهبود جوجه آوری مدرن، شرایط زندگی بهتر و نظارت منظم دامپزشکان بوده است.

 

مطالب مرتبط
طرز تهیه ژله گل با تمشک

گران قیمت ترین پیتزا در جهان

این مواد تشکیل دهنده پیتزا عبارتند از قارچ، خاویار Ossetra، پنیر stilton و ورقه های نازک طلای ۲۴ عیار. دشوار است حدس بزنید که آیا طعم و مزه آن ارزش این مقدار پول را دارد. اما اگر شما ۲۷۰۰ دلار داشته باشید، شما می توانید این ظرف غذا را در آشپزخانه صنعتی نیویورک امتحان کنید.

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.