عرف معمولی آرایش در کشورهای مختلف

0

عرف معمولی آرایش در کشورهای مختلف

 

در آمریکا، رنگ های تند و جیغ و مژه های بلند ارکان اصلی آرایش محسوب می شوند

 

رنگ در سیستم آرایشی زنان آمریکایی نقش مهمی ایفا می کند. آن ها به استفاده از خط چشم های آبی، بنفش یا قهوه ای تمایل زیادی دارند. همچنین باید اشاره کرد که در این کشور پهناور، محبوب ترین رژلب ها، انواع مات در رنگ های قرمز، نارنجی، بنفش و شرابی هستند.

آمریکایی های مژه های پر و بلند را بیشتر دوست دارند و حتی ممکن است برای تکمیل روند آرایش خود از مژه های مصنوعی استفاده کنند. ریمل های مشکی، حجم دهنده و بلندکننده از جمله وسایل آرایشی محبوب زنان آمریکایی به شمار می روند.

 

در برزیل، زنان صورت طبیعی با رژلب های مات را ترجیح می دهند

به گفته متخصصان آرایش در کشور برزیل، زنان این سرزمین به رژلب های مات و صورت های بدون میک آپ علاقه زیادی دارند. آرایش برزیلی روی اصلِ «زیبایی طبیعی» استوار است.

 

زنان کانادایی به ابروهای پر و پررنگ و همچنین لب های مات علاقه مند هستند  

 

در کانادا یکی از مهم ترین ارکان آرایش، ابروها هستند؛ حال می خواهد ابروهای طبیعی و پهن باشد یا ابروهای رنگ شده و دکلره.

در کنار توجه جدی به ابروها، آن ها بیشتر به رژلب های قرمز تیره یا قهوه ای و بژ (مات) علاقه زیادی نشان می دهند.

 

در انگلستان زنان بیشتر به زیبایی طبیعی و آرایش ملایم و کمرنگ تمایل دارند

زنان انگلیسی از رنگ های زیاد و ایجاد تغییر محسوس در صورت خود گریزان هستند. اولویت اصلی آن ها زیبایی طبیعی است و در صورت آرایش کردن، ترجیح می دهند پوست صاف و سفید، لب های براق و ابروهای پر داشته باشند. به همین خاطر، رژلب های مایع و کرم پودرهای روشن در این کشور متقاضیان زیادی دارند.

 

زنان هندی به آرایش های غلیظ،  تمایل زیادی نشان می دهند

 

تاکید آرایشی بیشتر زنان در هند روی ایجاد تغییرات محسوس در چهره است؛ آن ها به سایه های دودی و تیره، خط چشم های دنباله دار و لب های روشن علاقه بیشتری نشان می دهند. البته، وقتی سایه های دودی و براق پشت چشم های خود می زنند، از رژ لب های قرمز پررنگ هم برای جلوه بیشتر لب ها استفاده می کنند.

 

توجه اصلی زنان استرالیایی به ضد آب بودن و عمر طولانی وسایل آرایشی است

کرم های روشن کننده، رژلب های مات و سایه های براق در کشور استرالیا بیشترین درخواست ها را به خود اختصاص داده اند. البته این گرایش در مناطق مختلف این کشور می تواند با هم فرق داشته باشد.

شمال استرالیا دارای آب و هوای گرمسیری است؛ تابستان های گرم و شرجی و زمستان های گرم و خشک. این در حالی است که جنوب استرالیا آب و هوای سردتری دارد؛ تابستان هایش خنک و ملایم است و در زمستان شاهد بارش باران هستیم.

با وجود این تفاوت ها، بیشتر زنان استرالیایی ترجیح می دهند وسایل آرایشی ضد آب، ضد عرق و با دوام زیاد خریداری کنند.

 

در امارات متحده عربی، ابروهای پرپشت و پهن و مژه های بلند، اصلی ترین ارکان آرایشی هستند

 

در حال حاضر، گرایش و تاکید اصلی زنان عرب داشتن صورت بدون آرایش است. اما این گرایش دستخوش برخی تغییرات است به طوری که زنان، در عین حفظ سادگی چهره، دوست دارند ابروهای پرپشت و پررنگ و مژه های بلند داشته باشند. به همین خاطر ریمل و مداد/سایه ابرو مهم ترین وسایل آرایشی در این کشور محسوب می شوند.

 

لب های قرمز و براق گرایش اصلی زنان ژاپنی به شمار می رود

ابروهای پهن، پوست های صاف و یکدست، لب های گوشتی و براق، بزرگ نشان دادن چشم ها و گونه های برجسته و براق از علاقه مندی های اصلی زنان ژاپنی برای آرایش محسوب می شوند.

همچنین به گفته کارشناسان آرایش در این کشور آسیایی، زنان اخیرا به رژلب های قرمز و رژگونه های براق تمایل زیادی نشان می دهند.

 

داشتن لب های قرمز و پررنگ اصلی ترین گرایش زنان مکزیک است

 

در این کشور بیشتر زنان به رنگ های قرمز و نارنجی علاقه مند هستند، اما رنگ های مات و طبیعی نیز طرفداران خاص خود را دارد. زنان این کشور نیز روی پررنگ بودن ابروها حساس هستند و لب و ابروهای خود را در اولویت مراحل آرایشی خود قرار می دهند.

 

زنان فرانسوی بیشتر از هر چیزی دوست دارند که پوست های صاف و بی عیبی داشته باشند

 

داشتن پوست صاف و بدون لک از جمله گرایشات اصلی زنان در کشور فرانسه است. به همین خاطر به استفاده از کرم پودرهای باکیفیت با رنگ های طبیعی و پوشش نامحسوس علاقه زیادی دارند.

بعد از کرم پودر و پوشش دهنده های طبیعی پوست، رژلب مهم ترین وسیله آرایشی در این کشور است.

 

زنان ایرانی سادگی و آرایش ملیح را ترجیح میدهند

داشتن آرایش کاملا نامحسوس و ابروهای غیر هاشور شده ملاک زیبایی در ایران است.معمولا گونه ای از زنان که بیشتر به عنوان پلنگ نامیده میشوند در مواقع بسیار نادر از رنگهای بسیار بسیار ملیح برای لب استفاده میکنند و به غیر از آن آرایش دیگری ندارند.زنان ایرانی اصلا اهل آرایش و این چیزها نیستند پس اگر خانومی را در خیابان دیدید که دماغی به اندازه نخورد و چشمانی سه برابر قاشق داشت و چشمان او با لنز یخی مزین گشته و لبهای آلبالویی رنگش لایه ای از بینی اش را فراگرفته بود قعطا آن زن یک توریست است.

مطالب مرتبط
5 مدل موی زیبا از اما استون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.