چگونه عینک آفتابی پلاریزه ( قطبی) اصل و تقلبی را می توان تشخیص داد؟

عینک آفتابی پلاریزه

0

عینکهای آفتابی پلاریزه بسیار محبوب هستند چرا که آنها علاوه بر محافظت از چشم، تابش خیره کننده نور خورشید را کاهش می دهند. با این حال، آنها می توانند قیمت بیشتری نسبت به عینکهای آفتابی معمولی داشته باشند، اگر می خواهید مطمئن شوید عینکی که شما برای آن هزینه کرده اید واقعی هست شما می توانید با نگاه کردن به سطح بازتابنده، مقایسه دو جفت عینک آفتابی و یا استفاده از صفحه نمایش کامپیوتر خود، از تکنولوژی عینکهای آفتابی پلاریزه استفاده کنید.

استفاده از یک سطح صاف که نور را بازتاب می دهد زمانی که نور بر روی آن تابیده می شود. شما می توانید از یک تبلت انعکاسی، یک آینه یا دیگر سطح براق و تخت استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که انعکاس نور  از حدود ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر قابل مشاهده است. اگر شما نیاز به تولید تابش خیره کننده داشته باشید، می توانید نورهای بالای سر را روشن کنید یا یک چراغ قوه بر روی سطح بازتابنده بیاندازید.

عینک آفتابی خود را در حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر در مقابل چشم خود نگه دارید. شما باید بتوانید سطح را از طریق یکی از لنزها در یک زمان مشاهده کنید. بسته به اندازه لنزهای عینکهای آفتابی، شما ممکن است نیاز به نزدیک کردن آن ها به صورت خود داشته باشد.

عینک آفتابی را به سمت بالا تا زاویه ۶۰ درجه بچرخانید. عینک آفتابی خود را باید در یک نقطه بالاتر از یک سایر نقاط قرار دهید، زیرا یکی از لنزها کمی بالاتر از دیگری است. از آنجایی که عینک آفتابی در جهت خاص قطبی شده است، چرخش عینک آفتابی می تواند شدت قطبی شدن را موثرتر کند. بسته به اینکه چگونه تابش نور به سطح ضربه می زند، ممکن است کمی زاویه عینک را تنظیم کنید تا تفاوت قابل ملاحظه ای را ببینید.

مطالب مرتبط
اولین شاسی بلند فول سایز آلفارومئو کستلو نام دارد

از طریق لنز نگاه کنید و سطح انعکاس را بررسی کنید. اگر عینک آفتابی قطبی باشد، متوجه خواهید شد که نور خیره کننده از بین می رود. هنگامی که شما از طریق یکی از لنزها نگاه می کنید، باید بسیار تاریک باشد و شما باید بتوانید بدون هیچ فشاری نگاه کنید، اما هنوز به نظر می رسد که نور بر روی سطح درخشان است.

اگر مطمئن نیستید که اثر قطبی شدن چیست، عینک آفتابی را برای تعیین دید خود با آنچه که از چندین عینک آفتابی می بینید مقایسه کنید.

یک عدد عینک آفتابی که میدانید قطبی است تهیه کنید. اگر شما در حال حاضر دارای یک عدد عینک آفتابی هستید که قطبی است یا در فروشگاه هایی چند عینک آفتابی قطبی وجود دارد، می توانید یک آزمون مقایسه انجام دهید . تست فقط با عینک آفتابی قطبی موثر است.

دو لنز آفتابی مشکوک را نگه دارید و دو لنز دیگر را در مقابل آنها قرار دهید. لنزها را در گوشه ی خود تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها بین ۲.۵ تا ۵.۱ سانتی متر فاصله دارند. دو لنز آفتابی مشکوک به شما نزدیک و دو لنز قطبی شده دورتر باشد. اطمینان حاصل کنید که لنزها یکدیگر را لمس نکنند، زیرا این می تواند خراش بر روی پوشش ایجاد کند.

عینک آفتابی را در جلوی نور روشن برای کسب نتایج بهتر قرار دهید. این باعث می شود که تست کمی ساده تر شود، به ویژه اگر اولین بار این عینک آفتابی را مقایسه کنید. نور باعث می شود سایه بیشتر مشخص شود.  شما می توانید از نور طبیعی که از یک پنجره یا نور مصنوعی مانند نور بالای سر و یا یک لامپ استفاده کنید.

عینک آفتابی مشکوک را ۶۰ درجه بچرخانید. یکی از لنزها باید با لنز دیگر مورب باشد و عینک آفتابی قطبی باید در همان موقعیت قرار بگیرد. تنها یکی از لنزها با جفت دیگرش هم تراز خواهد شد. مهم نیست که شما عینک آفتابی را بچرخانید، اما مطمئن شوید که هر دو جفت لنز را ثابت نگه دارید.
برای دیدن اینکه آیا آن تیره تر است، به بخش همپوشانی لنز ها نگاه کنید. اگر هر دو جفت عینک آفتابی قطبی باشند، وقتی به آنها نگاه می کنید لنزهای با هم تداخل ظاهر تیره تری خواهند داشت. اگر دو لنز مشکوک قطبی نباشند، تفاوت در رنگ وجود نخواهد داشت.

مطالب مرتبط
رونمایی ال جی از اولین تلویزیون 8k با سایز 88 اینچ

شما می توانید لنزهای همپوشانی را با رنگ لنزهایی که همپوشانی ندارند مقایسه کنید. صفحه کامپیوتر خود را در روشنترین حالت تنظیم کنید. اکثر وسایل الکترونیکی دارای تکنولوژی ضد انعطاف پذیر همانند عینک قطبی است. شما می توانید با نگاه کردن به صفحه نمایش قطبی بودن عینک را آزمایش کنید.

پس زمینه صفحه نمایش را سفید کنید، زیرا روشنایی اثر آزمون را برجسته تر می کند.  عینک آفتابی خود را  به چشمانتان بزنید هنگامی که شما در مقابل کامپیوتر هستید. مطمئن شوید که به طور مستقیم در مقابل صفحه نشسته اید. ممکن است مفید باشد که صفحه کامپیوتر خود را با سطح چشم هماهنگ کنید، اگر هماهنگ نباشد.

سر خود را ۶۰ درجه به سمت چپ یا راست بچرخانید: در حالی که در مقابل صفحه قرار دارید، سر خود را به طرف چپ یا راست بدن خود بچرخانید. اگر عینک آفتابی قطبی شده باشد، به دلیل از بین رفتن ویژگی های ضد تابش خیره کننده به نظر می رسد که صفحه نمایش سیاه خواهد شد. اگر یک طرف کار نمی کند، سعی کنید سر خود را به طرف دیگر بچرخانید. اگر این طرف هم کار نمی کند، عینک آفتابی قطبی نیست.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.