فرم جدیدی از دی ان ای در درون سلول های انسانی کشف شده است

0

فرم جدیدی از دی ان ای در درون سلول های انسانی کشف شده است

دی ان ای : دانشمندان بر این باورند که ساختار جدیدی از DNA را در درون سلول های انسان کشف نموده اند که به عنوان “I-motif” شناخته می شود.

فرم جدید یافت شده شبیه یک “گره” پیچ خورده DNA است، که هیچ شباهتی با شکل دوتایی معمولی یک مولکول DNA ندارد.

کارهای آزمایشی قبلی وجود چنین DNA را با این شکل خاص تایید نموده بودند اما این اولین بار است که این چنین دی ان ای در سلول های زنده مشاهده می شود.

دانشمندان هنوز به طور قطع نمی دانند که این نوع دی ان ای دارای  چه عملکرد منحصر به فردی است و یا کارکرد آن چه تفاوتی با دی ان ای معمولی دارد، اما این محققان معتقدند که  قطعا فرم جدید دی ان ای در فرآیند “خواندن” توالی و تبدیل آن ها به سایر عوامل موثر خواهد بود.

پروفسور دنیل مسی، متخصص زیست شناسی مولکولی موسسه تحقیقات پزشکی گاروان می گوید وقتی که بسیاری از ما به دی ان ای فکر می کنیم، دو رشته کنار هم را تصور می کنیم که در هم تاب خورده اند.

“این تحقیق جدید به ما یادآوری می کند که ساختارهای کاملا متفاوتی از DNA هم وجود دارد که با وجود پیشرفت های علمی زیاد هنوز عملکردشان به طور قطعی برای ما مشخص نشده و کشف عملکرد این نوع DNA می تواند برای سلول های مان بسیار مهم باشد.”

در حالی که قبلا چنین چیزی تحت شرایطی مصنوعی در آزمایشگاه ها مشاهده شده بود، قبل از این کار مشخص نبود که آیا اینگونه دی ان ای در سلول های زنده نیز وجود دارد یا خیر.

پروفسور دینگر در این خصوص بیان داشته است که:

مطالب مرتبط
آنچه در مورد غذاهای غنی از بیوتین باید بدانید

“کشف یک فرم کاملا متفاوت از DNA در سلول ها بسیار هیجان انگیز است.”

بنابراین، ما در ابتدا باید وقت بگذاریم و عملکرد این فرم جدید از DNA را کشف کنیم تا ببینیم که آیا برای سلامتی انسان مفید خواهد بود یا خیر.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.