فیلم Baby Driver بیبی راننده اثری همانند Pulp Fiction

0

فیلم Baby Driver بیبی راننده اثری همانند Pulp Fiction

نام فیلم: Baby Driver بیبی راننده،

کارگردان: ادگار رایت

نویسنده: ادگار رایت

ستاره ها: انسل الگورت، جان برانتال، جان هام، کیوین اسپیسی، سی جی جانز

سال تولید: ۲۰۱۷

نویسنده نقد: میلاد خدابنده

فیلم Baby Driver بیبی راننده از Edgar Wright ادگار رایت، کارگردان خوش نام این روزهای سینمای هالیوود با خلق آثاری نظیر Shaun of the Dead شان می‌میرد و Hot Fuzz پلیس خفن که کمتر نمونه مشابه ای را می توان از آنها دید باز هم با فیلم جدید خود نگاه ویژه و جدی سینما دوستان را به خود معطوف کرد.

ادگار رایت این بار نیز با فیلم Baby Driver بیبی راننده نشان داد که چه تبحری در استفاده از جزئیات در مسیر داستان اصلی خود دارد، استفاده او از تلفیق موسیقی و ضرب آهنگ اکشن و توجه زیاد به جزئیات باعث شد تا باز هم شاهد خلق اثری زیبا در ژانر اکشنی جنایی موزیکال از او باشیم.

رسالت واقعی یک هنرمند گرفتن پلشتی ها و تحویل آن به کارخانه زیبا سازی و تبدیل آن به هنر است، کاری که ادگار رایت در فیلم های خود آن را بخوبی انجام می دهد، المان هایی چون خون، سرقت، مسلسل، فرار، اضطراب و در نهایت لذت تماشای یک اثر سینمایی؛  دقیقا کاری که Quentin Tarantino کوئِنتین تارانتینو با خلق آثار بی نظیری چون Pulp Fiction داستان عامه‌پسند، Kill Bill بیل را بکش و Reservoir Dogs سگ‌های انباری همه مدعیان را زیر سایه خود گرفته است.

نکته قابل توجه در فیلم Baby Driver بیبی راننده پرداخت درست در خلق  کاراکتر ها است. انسل الگورت Ansel Elgort در نقش Baby بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشته است، ما او را با اسم مستعار Baby می شناسیم که در کودکی شاهد یک حادثه تلخ بوده و در آن مادر و پدر خود را از دست داده و دچار یک مشکل شنوایی شده که بعد از گذشت سال ها هنوز هم در گوش خود وزوز آزار دهنده و بجا ماننده از آن حادثه را تحمل می کند و برای رهایی از آن به آیپد و هندزفری خود و گوش دادن موسیقی با صدای بلند پناه آورده است.

Kevin Spacey کیوین اسپیسی نیز در نقش سر کرده یک گروه تبهکار بخوبی از پس نقش خود برآمده است. اما باید اعتراف کرد که بهترین بازی و شیرین ترین نقش فیلم را CJ Jones سی جی جانز در نقش پدرخواننده Baby بعهده دارد، پدری معلول، لال و ناشنوا که حتی یک دیالوگ هم ندارد…

ادگار رایت در نشان دادن فعالیت های روزمره کاراکترهای خود نیز دقیق و فکر شده عمل می کند و با استفاده از موسیقی سعی در ایجاد احساس بهتر در بیننده کرده است. در واقع Baby Driver بیبی راننده فیلمی است که این بار موسیقی فیلم را اداره می کند.

بهترین سکانس:

وقتی که  Kevin Spacey کیوین اسپیسی در حال توضیح و تشریح صحنه جرم و قرار گرفتن موقعیت های درست افراد گروهش است، Baby با نوک انگشت هایش در حال گرفتن ضرب آهنگ پیانویی است که در هندزفری خود با صدای بلند به آن گوش می دهد.

دیدن فیلم Baby Driver بیبی راننده را به همه شما سینما دوستان پیشنهاد می کنم.

 

مطالب مرتبط
پیام تسلیت تلفنی بهروز وثوقی به صورت زنده در مراسم خاکسپاری ناصر ملک مطیعی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.