لامبورگینی اوروس ST-X یک مدل جان سخت

یک گاو وحشی سبز که برای پیست های مسابقه و شرایط جاده ای ناهموار طراحی شده است. در حقیقت اوروس ST-X برای مسابقات خاصی در نظر گرفته شده که شامل جاده های آسفالت و خاکی می شود. بنابراین باید این نسخه را برای مسابقات دوگانه دانست.

0

لامبورگینی اوروس ST-X یک مدل جان سخت

اوروس ST-X : شرکت لامبورگینی این روزها توجه بیشتری به مدل های سفارشی پیدا کرده و پس از آن که خودرو اسپرت SC18 رونمایی شد و یک مدل براساس اونتادور به شمار می رفت، حال نوبت اولین شاسی بلند کمپانی اوروس رسیده تا نسخه ای خاص پیدا کند.

در این بین لامبورگینی مدل ST-X را معرفی کرد. یک گاو وحشی سبز که برای پیست های مسابقه و شرایط جاده ای ناهموار طراحی شده است. در حقیقت اوروس ST-X برای مسابقات خاصی در نظر گرفته شده که شامل جاده های آسفالت و خاکی می شود. بنابراین باید این نسخه را برای مسابقات دوگانه دانست.

از این رو لامبورگینی علاوه بر ارتقای بدنه، نمای ظاهری آن را با نسخه استاندارد متفاوت کرده است و تهاجمی تر از نسخه استاندارد به نظر می رسد. شرکت سازنده می گوید کاپوت ST-X علاوه بر آن که از جنس فیبرکربن است بلکه شکاف هایی تعبیه شده تا جریان هوا به خوبی درون موتور گردش داشته باشد و پیشرانه نیز عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

آینه بغل های فیبرکربنی، رینگ های ۲۱ اینچی فولادی، لاستیک های مسابقه ای پیرلی ، اسپویلری در عقب و سیستم اگزوز شش گانه از ویژگی های ظاهری اوروس ST-X می باشد. همانطور که گفته شد، لامبورگینی با هدف طراحی یک مدل قدرتمند و خاص این نسخه از اوروس را طراحی و توسعه داد.

به نظر می رسد استقبال از مدل های سفارشی موجب شد تا لامبورگینی نگاه بیشتری به این بخش کرده و از مهندسان خود بخواهد مدل های مختلفی را در این زمینه توسعه دهند. باتوجه به اینکه این کراس اوور کانسپت برای پیست مسابقه طراحی شده، کابین آن همانند دیگر خودروهای مسابقه مملو از میله های محافظت است، همچنین از سیستم اطفاء حریق و باک های مقاوم با استاندارد FT3 استفاده شده تا ایمنی این خودرو با قوانین فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) تطبیق داشته و سیستم تعلیق آن نیز بروزرسانی شده است.

مطالب مرتبط
تولید نسخه های جدیدی از لامبورگینی اوروس 2019 با قیمتی بالغ بر 200 هزار دلار

به گفته لامبورگینی این نسخه در مقایسه با نسخه اصلی ۲۵ درصد وزن کمتری دارد و تنها ۱۶۵۰ کیلوگرم وزن دارد. در قسمت موتور تغییری صورت نگرفته و همچنان شاهد پیشرانه ۴ لیتری هشت سیلندر ۶۴۱ اسب بخاری هستیم که می تواند گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری تولید کند.

جزئیات بیشتری درباره این نسخه ارائه نشده است. نسخه اصلی در ۳.۶ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و سقف سرعتی ۳۰۵ کیلومتر را دارد. شرکت ایتالیایی ST-X را در فصل آینده مسابقات لامبورگینی World Finals به نمایش درمی آید. قبل از آغاز این مسابقات در سال ۲۰۲۰، پیست هایی در اروپا و خاورمیانه به صورت اختصاصی ایجاد خواهد شد.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.