دانشمندان پیوندهای جذابی را بین میدان های مغناطیسی و رفتار لانه گزینی لاکپشت های لاگرهد کشف نموده اند

0

دانشمندان پیوندهای جذابی را بین میدان های مغناطیسی و رفتار لانه گزینی لاکپشت های لاگرهد کشف نموده اند

طبق یک مطالعه جدید انجام شده، لاکپشت های دریایی لاگرهد که در سواحلی با میدان مغناطیسی مشابه تخم گذاری می کنند از لحاظ ژنتیکی مشابه یکدیگر رفتار می کنند.

بنا بر گفته کنت لومان، استاد زیست شناسی دانشگاه کارولینای شمالی چپل هیل:

“لاک پشت های دریایی لاگرهد، موجودات شگفت انگیزی هستند که زندگی خود را با مهاجرت از اقیانوس اطلس و بازگشت به آن و اغلب به صورت تنها، سپری می کنند.”

در نهایت آن ها به همین ساحلی که در آن از تخم بیرون آمدند باز می گردند و پس از تخم گذاری بر اساس میدان های مغناطیسی مشابه به اقیانوس باز می گردند.

این تحقیق که در مجله Current Biology منتشر شد، بینش ارزشمندی را در مورد رفتارهای هدایتی و لانه گزینی لاک پشت های لاگرهد نشان می دهد که می تواند تلاش های حفاظت از آن ها را در آینده افزایش دهد.

بنابراین میدان های مغناطیسی قوی ترین پیش بینی کننده ی شباهت های ژنتیکی در  بین لاک پشت های دریایی لاگرهد هستند که بدون در نظر گرفتن میزان فاصله جغرافیایی و یا ویژگی های زیست محیطی ساحل در رفتارهای مربوط به تخم گذاری و لانه گزینی آن ها مشهود است.

این یافته ها از تحقیقات قبلی که نشان می دادند لاک پشت های دریایی لاگرهد بالغ از میدان های مغناطیسی استفاده می کردند تا راه خود را به سوی دریا پیدا کنند حمایت می نماید.

تحقیقات جدید نشان می دهد گاهی اوقات لاک پشت ها به اشتباه به ساحل دیگری با میدان مغناطیسی مشابه می روند، حتی اگر این ساحل از لحاظ جغرافیایی بسیار دورتر از ساحلی باشد که در آن از تخم بیرون آمده اند مانند ساحل مقابل فلوریدا.

مطالب مرتبط
ماهی قرمز هفت سین و انتقال سل پوستی به انسان

تلاش های حفاظتی باید اهمیت میدان مغناطیسی ساحل را برای جذب لاک پشت های دریایی لاگرهد مورد توجه قرار دهد.

دیوارهای دریایی، خطوط برق و ساختمان های بزرگ ساحلی ممکن است میدان های مغناطیسی را که لاک پشت ها از ان ها استفاده می کنند تغییر دهند.

لوهان می گوید:

“این یک کشف مهم در مورد نحوه حرکت لاک پشت های دریایی لاگرهد در طول مهاجرت های طولانی مدت شان است. و ممکن است در حفاظت از لاک پشت های دریایی لاگرهد و همچنین سایر حیوانات مهاجر مانند ماهی قزل آلا، کوسه ها و پرندگان ، از اهمیت خاصی برخوردار باشد.”

اختصاصی سایت وردنگارهر گونه کپی برداری با ذکر نام منبع و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.