آشنایی با تبلت لپ تاپ حرفه ای HP Zbook x2

0

آشنایی با تبلت حرفه ای HP Zbook x2

لپ تاپ HP : شرکت HP یکی از برندهای مطرح تولید کننده کامپیوترهای شخصی بوده که توانسته با عرضه محصولاتی قابل توجه بسیار خود را مطرح سازد و کمپانی بزرگ به شمار رود.

هنگامی که به سیستم های ورک استیشنی همراه اشاره می کنیم، محصولات سری ZBooks  تاکنون پیشرفت بزرگی داشتند و با طراحی ایده آل و مشخصات چشمگیری ظاهر شدند.

این سری از قدرت عملکرد بالایی برخوردار بوده و می تواند قدرتی بالاتر از رقبا داشته باشند.

در این بین اچ پی پیشتر از نسخه جدید این سری به نام HP Zbook x2 رونمایی کرد که در کنار وزنی مطلوب، از ویژگی های بزرگی بهره می برد.

HP Zbook x2 یک ایستگاه کاری قابل حمل و قدرتمند بوده که می توان در هر مکانی از آن بهره گرفت.

اچ پی سعی کرده طراحی ورک استیشنی در کنار ظرافت را برای آن در نظر گیرد تا مورد توجه بیشتر افراد قرار گیرد.

مشخصات فنی HP Zbook x2 

گذشته از آن بهره گیری سخت افزارهای قدرتمند نشان از این دارد که شرکت موردبحث توجه بسیاری به قدرت محصول داشته است.

از جمله آن باید به پردازنده چهار هسته اینتل، تراشه گرافیکی Quadro M620 انویدیا، حافظه رم ۳۲ گیگابایتی DDR4، حافظه PCIeNVMe M.2 SSD با ظرفیت ۲ ترابایت و برخی دیگر اشاره داشت.

این دستگاه را می توان به شکل تبلت یا یک لپتاپ به کارگرفت و نوعی سیستم هیبریدی اچ پی محسوب شده و می تواند در کنار قدرت بالا، ظرافتی در طراحی هیبریدی خود داشته باشد.

صفحه کلید Zbook x2

صفحه کلید این دستگاه برخلاف سایر نوت بوک ها دارای ساختار هیبریدی بوده و می توان آن را از پایه جدا کرده یا سرجای نخست قرار داد.

این افراد هستند که انتخاب می کنند می خواهند صفحه کلید روی پایه ماندگار باشد یا خیر.

مطالب مرتبط
لپ تاپ HP اسپکتر 2017 زیبا و قدرتمند

یک چراغ LED آبی رنگی در قسمت فوقانی صفحه کلید قرار گرفته که هنگام روشن شدن نشان می دهد صفحه کلید از پایه جدا شده است.

هنگامی که صفحه کلید جدا می شود قابلیت فعال سازی بلوتوث داشته تا بتوان آن را به سایر دستگاه های بلوتوثی متصل کرده و به استفاده از آن پرداخت.

کلیدهای میان بر مختلفی وجود داشته که اجازه می دهد بتوان در کاربری حرفه ای چون فتوشاپ از آنها بهره گرفت.

صفحه نمایش Zbook x2

صفحه نمایش ۱۴ اینچی با کیفیت ۴K و از نوع پنلی با پشتیبانی چند میلیارد رنگ و قابلیت کالیبراسیون DreamColor در کنار پشتیبانی ۱۰۰ درصدی استاندارد Adobe RGB کیفیت تصویر بزرگی را به وجود می آورد.

نمایشگر آن از نوع لمسی ضد تابش نور بوده و به کاربر اجازه می دهد تا در هر وضعیتی آن را مشاهده کند.

برای تکمیل آن نیز اچ پی قلمی در نظر گرفته که براساس فناوری Wacom EMR ساخته شده و موجب عملکرد طبیعی حرکات دست خواهد شد. سطح فشار قلم ZBooksبه ۴۰۹۶ می رسد و از یک پاک کننده اختصاصی نیز برخوردار است.

ZBooks  اچ پی به کیبورد یا همان صفحه کلید مکانیکی مجهز است و ضخامت آن تنها به ۱۴ میلیمتر می رسد.

این مدل لپ تاپ HP در این حالت وزنی حدود ۲.۱ کیلوگرم دارد اما در حالت تبلت ۱.۶ کیلوگرم می باشد. با استاندارد MIL-STD مقاومت بدنه تبلت بسیار بالاست و می تواند دوام بالایی داشته باشد.

سخت افزار قدرتمند و حرفه ای لپ تاپ HP

همانطور که گفته شد این دستگاه به مشخصات سخت افزاری بسیار قدرتمندی مجهز بوده تا بتواند برای کارهای حرفه ای عملکرد بالایی داشته باشد. بنابراین باید آن را یک جایگزین مناسب برای آیپد کمبو و مک بوک پرو دانست و گذشته از آن توان پردازشی بالایی دارد.

مطالب مرتبط
رونمایی اچ پی از سری جدید لپتاپ EliteBook

از ویژگی های ارتباطی ZBooks باید به پورت HDMI 1.4، یک پورت USB 3.0، دو پورت USB 3.1-C با تاندربولت ۳ پرداخت.

تبلت لپ تاپ HP هیبریدی بوده و طراحی ورک استیشنی داشته و باید آن را محصولی کامل دانست. کلیدهای پاور، کاهش یا افزایش حجم صدا در قسمت چپ این دستگاه جای گرفته و به راحتی می توان آنها را به کار گرفت.

ZBook x2 اچ پی با پردازنده نسل هفتمی Core i7 اینتل عرضه می شود و بزودی نسخه Core i7 نسل هشتمی کافی لیک اینتل با چهار هسته پردازشی نیز به فروش خواهد رسید.

سریعترین پردازنده از نوع Core i7-8650U با فرکانس ۴.۲ گیگاهرتزی در حالت توربو بوست است. اچ پی می خواهد ZBook x2 را با قیمت پایه ۱۷۴۹ دلاری عرضه کند.

انتظار می رود استقبال از ZBook x2 اچ پی باتوجه به ساختار و مشخصات بسیار چشمگیر باشد اگرچه رقبا سرسختی نیز در این بین وجود دارد.

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.