در مورد عمل زیبایی لیپوماتیک یا پیکر تراشی چه می دانید؟

لیپوماتیک یا پیکر تراشی

0

در مورد لیپوماتیک یا پیکر تراشی چه می دانید؟ اگر بدانید با یک جلسه لیپوساکشن دارای تناسب اندام می شوید چه تصمیمی می گیرید؟ آیا دوست دارید که این عمل زیبایی را امتحان کنید؟ با وردنگار همراه باشید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید؟

لاغری از طریق روش های طبیعی نیاز به مدت زمان طولانی دارد و این موضوع برای افرادی که می خواهند در زمان کوتاه به اندام ایده آل دست یابند خوشایند نیست .به همین دلیل افراد به دنبال روش هایی هستند که در کمترین زمان ممکن نتیجه ایده آل کسب کنند . رایج ترین روش برای رسیدن به اندام ایده آل ،  انجام روش های پیکر تراشی است .

تعریف پیکر تراشی ؟

پیکر تراشی به تخلیه چربی‌های بدن به کمک دستگاه‌هایی مانند لیزرلیپولیز، لیپوماتیک، واتر جت یا لیپوساکشن گفته می‌شود. در واقع، پزشک با بهره‌گیری از این دستگاه‌ها، از ناحیه زیر پوست چربی‌های تجمع‌یافته در بدن را می‌شکند و تخلیه می‌کند.

این روش برای افرادی که شاخص توده بدنی آنها بیش از ۲۵ و تا ۳۰ باشد انجام می‌شود. شاخص توده بدنی از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان دو حاصل می‌شود. به طور کلی این نوع از جراحی‌های زیبایی برای افرادی که دچار چاقی از ناحیه پایین تنه هستند، توصیه می‌شود.

تکنیک پیکر تراشی لیپوماتیک

تلفیقی از دو تکنیک Tumescent و Power Assisted می باشد. دستگاه لیپوماتیک یکی از دستگاهای لیپولیز در جهان است که توسط FDA تائید شده است این دستگاه برای اولین بار توسط یک جراح آلمانی ابداع شد.

روش لیپوماتیک جدیدترین روش تخلیه چربی است که مشکلات ایمنی را در روش سنتی لیپوساکشن حل کرده است؛ در این روش سلول های چربی به صورت کاملاً فیزیکی تخریب شده و توسط حرکات لرزشی کانولا بصورت آزاد در آمده و این چربی به آرامی، بدون درد و خونریزی توسط دستگاه از بدن خارج می شود. بنابراین هدف از انجام این روش تغییر سایز، حجم و فرم است که به رفع سلولیت کمک می کند.

مطالب مرتبط
نحوه مصرف کربوسیستین ( Carbocisteine ) + عوارض و تداخلات دارویی

یکی از باورهای نادرستی که در اذهان در رابطه با پیکر تراشی وجود دارد این است که بسیاری از مراجعین تصور میکنند ، این روش تنها بوسیله یک دستگاه خاص انجام می شود  ، در حالیکه این گونه نیست . در واقع افراد مختلف بنا بر شکل ظاهری اندام خود به منظور رسیدن به تناسب اندام نیاز به تغییرات خاصی دارند و در این بین جهت پیکر تراشی ممکن است نیاز به استفاده از تکنیک های مختلفی باشد

برتری لیپوماتیک نسبت به روش های  دیگربه این علت می باشد که در این روش هیچ حرارتی به بدن جهت ذوب کردن چربی داده نمی شود و همین امر باعث جلوگیری از سوختگی پوست می شود. در لیپـوماتیک چون چربی ها حرارت نمی بینند و با وجود مایع بودن قابلیت استفاده و تزریق در ناحیه های مختلف بدن را دارند.

این روش هیچ گونه خطری برای فرد به همراه ندارد و خطر آمبولی شدن در این روش بر عکس جراحی لیپوساکشن شکم دیده نمی شود و از دوره نقاهت کمتری برخوردار می باشد.

و همچنین روشی کاملا سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی بوده وحجم زیادی از چربی تنها در یک جلسه تخلیه می شود که همراه با کمترین ورم و کبودی، درد و بدون خطر ایجاد آمبولی است.

چه اقداماتی باید قبل از لیپوماتیک انجام داد؟

هنگامی که فردی به جراح مراجعه می نماید ابتدا باید از سلامت پزشکی و سابقه نداشتن به هیچ گونه بیماری پرس و جو می نماید.

باید میزان قند خون متقاضی کاملا چک شود و اگر قند خون فرد بالا یا پایین بود، باید آن را کنترل کرد و بعد جراحی لیپوماتیک را انجام دهد.

داوطلبانی که دارای فشار خون می باشند، گزینه مناسبی برای جراحی لیپوماتیک نمی باشند.

اطلاع دادن به پزشک معالج، در صورت داشتن سابقه جراحی و یا عمل های دیگر.

مطالب مرتبط
احساس خستگی دائمی و مفرط به خاطر این دلایل است

اجتناب از استعمال دخانیات، قلیان و عدم نوشیدن مشروبات الکلی به مدت دو هفته قبل و بعد از جراحی الزامی می باشد.

عدم مصرف داروهای ضد انعقاده خون مانند آسپرین تا دو هفته قبل از عمل هرچند پزشک خود را حتما در این رابطه در جریان قرار دهید.

آزمایشاتی مانند:عدم بارداری فرد، آزمایش چکاپ و… را قبل از جراحی لیپوماتیک باید انجام شود.

لیپوماتیک برای چه قسمت هایی انجام می شود؟

پیکرتراشی با لیپوماتیک برای تمامی نواحی بدن انجام می شود بنابراین نواحی چون پا ، بازو ، شکم ، پهلو ، باسن و غیره را می توان .انجام داد لیپوماتیک بستگی به میزان چربی ناحیه موردنظر نیز دارد

از چربی های تخلیه شده می توان برای حجم دهی باسن ، سینه ، صورت ، دست و نواحی دیگر بدن استفاده کرد

ماندگاری لیپوماتیک

میزان ماندگاری آن کاملا به خود فرد بستگی دارد پس از انجام لیپوماتیک فرد باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشد و همچنین فعالیت بدنی خود را بیشتر کند تا چربی ها بازگشت پیدا نکنند.

عوارض لیپوماتیک

عوارضی که برای لیپوماتیک بیان شده است خوشبختانه همگی بسیار جزئی و قابل پیشگیری می باشد که شامل موارد زیر می باشد:

۱ – حساسیت به لیدوکایین

۲ – خونریزی و کبودی در کسانیکه داروهای ضد انعقاد خون مصرف می کنند

۳ – عفونت

۴ – مسمومیت با داروهاییکه در لیپوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد به خصوص لیدوکایین

برای کاستن از این خطر عملکرد کبد بسیار اهمیت داردبنابراین بیمارانی که دچار نارسایی کبد می باشند نباید از لیپوماتیک استفاده نمایند و داروهایی که باعث اختلال کارکرد کبد می شوند نیز می بایستی مدتی قبل از لیپوماتیک قطع شوند.

۵ – تجمع آّب ناشی از عدم تخلیه مناسب مایع و بسته شده زودهنگام منافذ که همراه با سفت شدن قسمتهای کوچکی از محل لیپوماتیک می باشد. این مشکل در صورت همکاری مناسب بیمار جهت ماساژ مناطق لیپوماتیک شده قابل پیشگیری می باشد ضمنا در صورت وقوع بعد از مدتی جذب خواهد شد و حتی قابل تخلیه می باشد.

مطالب مرتبط
نحوه انجام کوچک کردن سینه در مردان (ژنیکوماستی)

هزینه پیکرتراشی

نمی توان هیچ هزینه ثابتی را برای عمل لیپوماتیک  اعلام کرد زیرا میزان چربی و ناحیه ای که نیاز به جراحی لیپوماتیک دارد در تعیین هزینه تاثیرگذار هستند و هزینه لیپوماتیک قسمتهای مختلف بدن نیز هزینه های متفاوتی دارند.

مزایای لیپوماتیک

۱-      تاثیر گذاری و دریافت نتایج مطلوب در کمترین زمان نسبت به سایر روش ها

۲-      لیپوماتیک یک روش بسیار ایمن می باشد در این روش بدلیل تعبیه شدن سنسور در لوله کانولا در هنگام برخورد با بافت های غیر چربی لوله کانولا توقف می کند در نتیجه هیچ آسیبی به بافت های مجاور وارد نمی شود.

۳-      جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست

۴-      احتمال بروز آمبولی در این روش بسیار کم است.

۵-      لیپوماتیک با بی حسی موضعی و بدون بی هوشی انجام می شود به همین علت عوارض احتمالی که ممکن است بعد از بی هوشی بروز نماید در این روش رخ نمی دهد.

۶-      محافظت از پوست در مقابل سوختگی زیرا در این روش چربی ها با حرکات ارتعاشی و چرخشی تخریب می شوند

۷-      دوران نقاهت کمتر

۸-      کبودی بسیار کمتر از روش های دیگر است .

۹-      نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست و در صورت مساعد بودن وضعیت عمومی بیمار ، او را ترخیص می کنند.

۱۰-   امنیت بالا و هوشمندی بالای دستگاه لیپوماتیک.

۱۱-   دستگاه لیپوماتیک ایمنی بالایی دارد و تنها بافت های چربی را تخلیه می کند.این مزیت باعث شده است که به بافت های دیگر اندام مورد نظر آسیبی وارد نشود.

تیم گرداری وردنگار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.