معرفی چند ماسک سم زدایی پوست

ماسک سم زدایی پوست

ماسک سم زدایی پوست – پوست بدن نیاز به سم زدایی دارد و برای اینکه بتوانیم به خوبی این کار را انجام دهیم، می توان با کمک ماسک های خانگی، بدون پرداخت هزینه اضافی این کار را انجام داد. با کمک ماسک های شگفت انگیز زیر می توانید، بدون هیچ عارضه ای پوست خود را پاکسازی کنید.

ماسک سم زدایی پوست

ماسک شکلات و کافئین

یک قاشق چای خوری قهوه آسیاب شده (یا قهوه فوری)  و یک قاشق چای خوری پودر کاکائو و ماست ساده نیاز دارید. این سه ماده را خوب مخلوط کنید و روی صورت خود بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید و درخشش را در پوستتان مشاهده کنید.

قهوه باعث کاهش تورم در اطراف چشم می شود و آنتی اکسیدان موجود در پودر کاکائو خاصیت ضد پیری دارد. برای افزایش خواص این مواد، ماست نیز رطوبت پوست را تامین می کند و ظاهر درخشانی به پوست می دهد. این ترکیب باعث سم زدایی پوست می شود. برای کسب نتایج بهتر می توانید عسل را  نیز به مخلوط اضافه کنید.

قهوه می تواند بلافاصله پوست شما را با طراوت و روشن کند! شما فقط چند قطره روغن زیتون را به قهوه، اضافه کرده و نتیجه را ببینید.

ماسک سم زدایی پوست با آب گوجه فرنگی و عسل

زنان مبتلا به آکنه، جوش های سر سیاه یا دیگر مشکلات پوستی، می توانند از این ماسک استفاده کنند.۲  قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی را با ۱ قاشق غذاخوری عسل، مخلوط کرده و آن را روی صورت خود قرار دهید. ۲۵ دقیقه بماند و سپس صورت خود را بشوئید.

ماسک انگور

آب ۴ حبه انگور بدون دانه را بگیرید و  با کمی آرد مخلوط کنید تا خمیر شوند. به این خمیر، ¼ قاشق غذاخوری، جوش شیرین اضافه کنید. سپس، این خمیر را روی صورت خود بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه بشویید و  از مرطوب کننده استفاده کنید. ماسک انگور یک راه عالی برای پاک کردن صورت و سم زدایی پوست شما است و به کاهش لکه های پوستی و سفت شدن پوست شما کمک می کند. این ماسک صورت  برای آنهایی که  پوست چربی دارند، مناسب است.

مطالب مرتبط
تزریق ژل و نکات مهمی که باید بدانید

ماسک سم زدایی پوست با جعفری

۱ قاشق غذا خوری جعفری خرد شده را در آب بریزید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه بماند. عصاره گیاه را بگیرید، و هنگامی که سرد شد، آن را بر روی صورت خود  بگذارید. این روش کمک می کند تا سموم، از لایه های عمیق زیر پوست، بیرون بیایند. همچنین روشی عالی برای تمیز کردن منافذ پوست و روشن کردن چهره شما است. علاوه بر این، درمان موثری برای کاهش لکه ها و جوش ها است.

ماسک توت فرنگی

اگر شما به دنبال ماسکی هستید که  پوستتان را تمیز، سم زدایی و سفت کرده و طراوت و تازگی به پوست خسته شما بدهد، ماسک توت فرنگی بسیار مناسب است. چند عدد توت فرنگی را خرد کنید و  با ۱ قاشق غذاخوری ماست و عسل و ۲ قاشق غذا خوری آب لیمو مخلوط کنید. این خمیر را روی صورت خود بمالید و بعد از چند دقیقه با آب سرد بشوئید تا شاهد صورتی صاف و جوان باشید.

ماسک سم زدایی پوست با موز

با ماسک موز برای همیشه با پوست خشک خداحافظی کنید. ۱ عدد موز را با ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذا خوری خامه ترش مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس بشوئید. این ماسک کمک می کند تا رطوبت از دست رفته پوست خود را به دست آورید. دیگه چی؟ همچنین منافذ پوست شما را باز نگه می دارد و اجازه می دهد تا آنها نفس بکشند. در نتیجه باعث کاهش سموم پوستتان می شود.

ماسک خاک رس

هیچ چیز مانند خاک رس برای تمیز کردن پوست صورت و تقویت آن موثر نیست. به خصوص، زنانی با پوست چرب، حتما باید  این ماسک صورت را امتحان کنند.

مطالب مرتبط
میکرونیدلینگ یا جوانسازی پوست چیست و چگونه انجام می شود؟

۱ قاشق غذاخوری خاک رس کائولین (Kaolin)  را با ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب و چند قطره روغن اسانس مورد علاقه خود، ترکیب کنید. این ماسک را روی صورت خود بگذارید و پس از اینکه ماسک کاملا خشک شد، صورتتان را بشوئید و  کمی روغن نارگیل را به مناطق خشک پوست خود بمالید. همچنین می توانید به این ترکیب گلاب، شیر یا ماست اضافه کنید.

ماسک نمک

نمک دارای خاصیت مرطوب کنندگی بوده و از جمله مواردی است که نقش مهمی در سم زدایی پوست ایفا می کند. نمک با تقویت کردن گیرنده های رطوبتی پوست، باعث سم زدایی منافذ پوست می شود. همچنین نمک سلول های مرده پوست را از بین می برد.

ماسک سم زدایی پوست با جلبک دریایی

خاصیت ضد سمی و ضد زهری جلبک دریایی باعث از بین بردن باکتری ها و سموم پوست می شود. جلبک دریایی به دلیل دارا بودن کلروفیل، پوست را از هر سمومی پاکسازی می کند. ناگفته نماند که این جلبک باعث حذف سلولیت و سلول های چربی می شود.

نظرات بسته شده است.