محصولات بهداشتی ارگانیک و طبیعی مخصوص بانوان

0

محصولات بهداشتی ارگانیک و طبیعی مخصوص بانوان

درگذشته خانم ها برای انتخاب محصولات بهداشتی و مراقبتی، گزینه های محدودی داشتند اما امروزه محصولات فراوانی وجود دارد که می توانند بین آنها بهترین را انتخاب کنند.

شما برای خانه خود می توانید محصولات ارگانیک خریداری کنید همچنین موادغذایی ارگانیک وجود دارند که برای درست کردن غذا می توانید از آنها استفاده کنید.

 

درمورد محصولات بهداشتی بانوان چطور؟ در این مقاله که توسط کارشناسان سلامت وب سایت ورد نگار تهیه شده است با محصولات بهداشتی بانوان آشنا می شوید که در قسمت هایی از بدن استفاده می شوند که درمجاورت ارگان های تولیدمثلی بدن قرار دارند. درنتیجه باید با دقت بیشتری انتخاب شوند.

 

پنبه

پنبه و نخ یکی از کثیف ترین محصولات جهان به شمار می آیند. دلیل این کثیف بودن وجود آفت کش ها وسم ها می باشد.

به گفته بنیاد عدالت محیط زیست انگلستان، پنبه و نخ درگذشته به صورت طبیعی و ارگانیک بدون افزودن هیچ ماده شیمیایی و آفت کشی کشت می شدند اما پس از جنگ جهانی دوم بسیاری از تولیدکنندگان به منظور کاهش هزینه های کاری خود، از آفت کش ها استفاده کردند.

 

متأسفانه این کار صدمه بزرگی به سلامت انسان و محیط زیست وارد کرده و به دنبال آن هزینه های درمانی افزایش داده است.

 

به عنوان نمونه گلایفوزیت باعث از بین رفتن گیاهان می شود. پنبه های اصلاح ژنتیک شده درمجاورت این علف کش ها از بین نمی روند درنتیجه تولید کنندگان بدون اینکه درنظر بگیرند این ماده باعث از بین رفتن دیگر گیاهان می شود، برای از بین بردن آفات از این علف کش استفاده می کنند.

 

سازمان تحقیقاتی بین المللی سرطان(IARC) گلایفوزیت را به عنوان ماده ایی سرطان زا معرفی کرده است. بااینکه رابطه ایی مستقیم بین سرطان و این ماده کشف نشده اما آزمایشات انجام شده نشان داده که این ماده با بیماری لنفوم غیرهوچکین (NonHodgkin’s Lymphoma) ارتباط دارد.

 

مطالب مرتبط
8 فایده شگفت آور چای زنجبیل و زرد چوبه

چرا باید از محصولات طبیعی و ارگانیک استفاده کرد؟

محصولات بهداشتی غیر ارگانیک و صنعتی بانوان از پنبه مصنوعی یا ریون و یا ترکیبی از این دو ساخته شده اند. ریون از سلولز فیبرهای چوب استخراج می شود که سفیدتر شده اند.

 

محصولاتی که توسط روش های غیر ارگانیک ساخته می شوند حاوی دی اکسین و ترکیبات شیمیایی دیگر می باشند و سالها ممکن است طول بکشد تا این مواد ازخاک، آب و هوا خارج شوند. حتی ممکن است توسط گیاهان نیز جذب شوند یعنی باعث آلودگی محیط زیست شده و تجزیه شان سالها طول بکشد.

 

در نتیجه وقتی شما ازمحصولات ارگانیک استفاده می کنید مطمئن هستید که در پروسه تولید آنها سم، موادمعطر و همچنین دی اکسین به کار برده نشده است.

اهمیت به محیط زیست، توجه به سلامت خودتان را به دنبال خواهد داشت.

 

محصولات بهداشتی ارگانیک

محصولات بهداشتی طبیعی و عاری از مواد شیمیایی را می توانید از فروشگاه هایی که محصولات ارگانیک می فروشند تهیه کنید. در اینجا به معرفی چند نمونه از آنها می پردازیم:

 

تامپون ها:

تامپون (Tampon) وسیله‌ای بهداشتی به شکل استوانه است که خانم‌ها در ایام عادت ماهانه همانند نوار بهداشتی، اما به گونه‌ای متفاوت از آن استفاده می کنند. بر خلاف نوار بهداشتی که در زمان استفاده بر روی سطح آلت تناسلی زنانه قرار می‌گیرد، تامپون در داخل واژن فرو می‌رود و با جذب خون، مانع بیرون آمدن آن از بدن می‌شود. جنس این وسیله بهداشتی معمولاً از پنبه است و با استفاده از یک ابزار فروکننده (Applicator) در داخل واژن قرار داده می‌شود و پس از استفاده، به وسیله نخی که در انتهای آن وجود دارد به بیرون کشیده می‌شود. نوع دیگری از این وسیله بهداشتی، تامپون انگشتی است که بدون فروکننده فروخته می‌شود و با دست در محل خود قرار می‌گیرد.

تامپونها ۱۰۰ درصد از نخ های طبیعی ساخته شده و هیچ ریون، رنگ مصنوعی، پلاستیک وکلرینی در ساخت آنها به کار نرفته است. درساخت بعضی از آنها مقواهای نازک به کاربرده می شود که تجزیه پذیر و قابل انعطاف می باشند.

 

مطالب مرتبط
چی بخوریم سرما نخوریم؟!!

پد های بهداشتی:

پدهای صنعتی حاوی رنگ های مصنوعی، مواد شیمیایی، ریون وپلاستیک هستند اما پدهای طبیعی ضد آب بوده همچنین عاری از هر ماده شیمیایی می باشند.

 

نوار های بهداشتی:

می خواهید از یک راه مقرون به صرفه استفاده کنید؟ این نوارهارا امتحان کنید. امروزه زنان زیادی از این محصولات استفاده می کنند زیرا هیچ رنگ، سم و آفت کشی در ساختار آنها وجود ندارد. این نوار ها از سیلیکون یا دربرخی موارد ابریشم تهیه شده اند.

 

پدهای بهداشتی چند بار مصرف:

این پدها از پنبه، کنف، بامبو و زغال ساخته شده اند. پدهای ارگانیک و طبیعی بسیار مناسب تر ازمحصولات صنعتی می باشند. قبل از خرید و استفاده حتما مطمئن شوید که سطح و پوشش آنها ۱۰۰درصد طبیعی باشد.

 

دستمال های مخصوص بانوان:

دستمال هایی که توسط روش های غیر ارگانیک و صنعتی تولید می شوند حاوی مواد شیمیایی مضر برای پوست، مواد معطر، پارابن و پنبه غیر ارگانیک می باشند.

دستمال های کاغذی ارگانیک از پنبه بدون کلرین ساخته  و معمولا در ساختار خود ترکیبات تسکین دهنده ایی نظیر عصاره گل گاوزبان، عصاره بابونه و اسیدلاکتیک برای ممانعت از تحریک شدن پوست دارند. همچنین عاری از مواد شوینده مضرمثل لوریل سولفات سدیم و الکل می باشند.

مهم ترین ویژگی این دستمال ها قابلیت بازیافتشان است.

 

اختصاصی سایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.