محصولات کاهش وزن HCG + بررسی فواید و عوارض آنها

0

محصولات کاهش وزن HCG شامل گونادوتروپین کوریونی انسانی  HCG هستند- (گلیکوپروتئین یک هورمون است که به طور معمول توسط جنین در دوران بارداری تولید می شود.) ادعا شده است که این محصولات برای کاهش وزن موثر هستند.

شرکت های ارائه دهنده محصولات کاهش وزن HCG چه ادعایی می کنند؟

این شرکت ها ادعا می کنند:

HCG بر روی هیپوتالاموس کار می کند که هورمون هایی تولید می کند که چربی های تجمع یافته در بدن شما را تجزیه می کنند. با این حال، HCG  تنها در صورت استفاده در رژیم کم کالری (تنها ۵۰۰ کالری در روز) موثر است. ما در همین نقطه متوقف خواهیم شد و به شما می گوییم که این درست نیست. هیچ گزارشی علمی وجود ندارد که این ادعا را تایید کند.

در ابتدا باید ذکر کنیم که این محصول برخلاف ادعاهای شرکت ها یک محصول طبیعی نیست آگاه باشید که آنها فقط سعی دارند پول شما را از چنگ شما در آورند. رژیم غذایی شدید (تنها ۵۰۰ کالری در روز) می تواند تاثیر منفی روی سلامت شما داشته باشد.

کارشناسان چه می گویند؟

FDA استفاده از HCG را تنها برای درمان ناباروری تأیید کرد، اما استفاده از این هورمون برای کاهش وزن را تایید نکرد. اگرچه OTC محصولات متعددی ساخته شده از HCG وجود دارد، اما ما توصیه نمی کنیم که آن را بدون مشاوره دکتر خود خریداری کنید.

هیچ گزارش علمی درباره استفاده از HCG برای کاهش وزن وجود ندارد و بسیاری مطالعات نشان داده اند که HCG هیچ تاثیر مثبتی در از دست دادن وزن، سوختن چربی و بهبود متابولیسم ندارد.

در یک مطالعه که در سال ۱۹۹۵ منتشر شد، مجله بریتیش کلینیک فارماکولوژی ۲۴ آزمایش بالینی را ارزیابی کرد که تأثیر HCG را در کاهش وزن اندازه گیری کرد و نتیجه گیری این مطالعه این بود که شواهد علمی وجود ندارد که HCG به کاهش وزن، باز تولید چربی یا سرکوب اشتها کمک کند.

مطالب مرتبط
قرص ACV ( سرکه سیب ) چیست و آیا به شما در کاهش وزن کمک می کنند؟

بنابراین، چرا محصولات HCG هنوز در بازار هستند؟

پاسخ ساده است، به خاطر پول. محصولات کاهش وزن شاخه ای کامل از درآمد هستند. به عنوان مثال، ما یک پیشنهاد از یک شرکت وابسته به منظور ارتقاء یکی از محصولات HCG به دست آوردیم که قیمت هرکدام ۵۶ دلار بود. هزینه این محصول صدها دلار است و متاسفانه بسیاری از مردم هنوز آن را خریداری می کنند.

 به همین دلیل است که شما می توانید بررسی کامل این محصول را در بسیاری از وب سایت ها پیدا کنید، که نشان می دهد که HCG  تنها در عرض یک ماه می تواند باعث از دست دادن ۳۰ پوند شود. اما آنها را باور نکنید.

شما فقط باید به علم اعتقاد داشته باشید. ما به شدت توصیه می کنیم مطالعه ای را که در مجله بریتیش کلمبیا فارماکولوژی منتشر شده است (به صورت آنلاین در دسترس است) را بررسی کنید. این یک مطالعه بسیار خوب و بی طرفانه است که توسط استادان دانشکده پزشکی در آمستردام انجام شده است.

آیا محصولات HCG دارای عوارض جانبی هستند؟

یک مطالعه – گزارش موردی از ترومبوز ورید عمقی که احتمالا توسط رژیم غذایی HCG ایجاد شده است، انجام شده است. این مطالعه همچنین نشان می دهد که ایمنی برای هر یک از محصولات کاهش وزنHCG، از جمله قطره یا قرص ها ثابت نشده است.

با این حال، اطلاعات کافی در مورد اثرات نامطلوب HCG وجود دارد و تحقیقات بیشتری برای ایجاد اثرات جانبی احتمالی HCG ضروری است.

دکتر دیوید کتز، در مقاله ای که در هافینگتن پست منتشر شد، به معنای واقعی کلمه هر کس را از خطرناک بودن رژیم غذایی HCG مطلع ساخته است و بررسی های سه گانه مربوط به مطالعات بالینی را بررسی کرد که نشان می دهد HCG برای درمان موثر چاقی نیست.

مطالب مرتبط
رژیم لاغری مناسب خودتان را پیدا کنید

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.