مرد چدار ۱۰ هزار ساله بریتانیایی، در واقع سیاه پوست بوده است

0

مرد چدار ۱۰ هزار ساله بریتانیایی، در واقع سیاه پوست بوده است

تحلیلی جدید از بقای ۱۰،۰۰۰ ساله یک مرد جوان نشان می دهد که اولین بریتانیایی های مدرن دارای پوست تیره ای بودند. قدیمی ترین اسکلت بریتانیایی که به نام مرد چدار شناخته می شود، بیش از یک قرن پیش در غار گاف در سامرست کشف شد.

اما بررسی بی سابقه ای از دی ان ای این مرد، به همراه   بازسازی چهره او، نشان می دهد که این مرد جوان، پوستی تیره تر از آنچه قبلا تصور می شد، همراه با چشم های آبی و موهای تیره و فرفری داشته است.

بازسازی های قبلی به عمل امده از مرد چدار، که براساس اطلاعات دی ان ای انجام نشده بود، نشان می داد که او دارای رنگ پوست روشن تری است.  با این حال، تحقیقات کامل مبتنی بر دی ان ای  متخصصان موزه تاریخ طبیعی و دانشگاه کالج لندن نشان می دهد که رنگدانه های مربوط به اجداد اروپای شمالی، جدیدا متحمل تغییراتی شده است.

پروفسور یان بارنز، رهبر پژوهشی موزه تاریخ طبیعی،  بر اساس این مستندات اذعان داشت که: “برای ما، فقط رنگ پوست این مرد جالب نیست، بلکه ترکیبی از ویژگیهایی که او در خود داشته و در واقع، در هیچ کدام از افرادی که امروزه می بینید وجود ندارند است که مطالعه بر روی این مرد جوان را جالب می سازد. “

البته فقط پوست تیره و چشم آبی نیست که این مرد را متمایز می سازد، زیرا شما می توانید این ترکیب را در افراد کنونی نیز بیابید، بلکه شکل صورت متمایز مرد چدار دیگر امروزه در هیچ فردی قابل مشاهده نیست.

 محققان ، پروفسور بارنز و دکتر سلینا برس دی ان ای این مرد را از پودر استخوان او و با، حفر یک سوراخ ۲ میلیمتری در استخوان گوش داخلی اش استخراج نمودند.آنها جمجمه را اسکن کردند و یک مدل سه بعدی توسط هنرمندان، پائولو آلفنس و آدری کینسیس طراحی شد که چهره این فسیل را همانند پستانداران منقرض شده و انسان های اولیه ترسیم می نمود.

مطالب مرتبط
فسیل های ما قبل تاریخ نشان می دهند که پرندگان اولیه دارای یک ردیف دندان کامل بودند

این متخصصان، که کار بازسازی چهره را برای موزه های سراسر جهان انجام می دهند و معمولا مدل هایی از نئاندرتال ها را نیز می سازند، سه ماه بر روی چهره مرد چدار کار کردند. آلفونس در این خصوص گفت که ما واقعا هیجان زده هستیم که بر روی چهره مردی که پس از عصر یخبندان میزیسته کار می کنیم. و این کار واقعا برای ما هیجان انگیز است.

استفاده از دی ان ای در بازسازی چهره واقعا انقلابی در این عرصه به حساب می اید و چیزهایی را برای ما اشکار می سازد که قبلا هرگز به ان فکر نمی کردیم.

منبع: independent

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.