مرز ۶۰۰ میلیونی کاربران ویندوز ۱۰

0

کاربران ویندوز ۱۰: کاربران ویندوز ۱۰ از مرز ۶۰۰ میلیون نفر در جهان گذشت

شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفت نسل جدید سیستم عامل خود را به نام ویندوز ۱۰ معرفی کند.

سیستم عاملی که ویژگی های جدیدی داشته و با ویژگی های چشمگیر خود توانست نظر هر فردی را به خود جلب کند.

البته در سال نخست افراد می توانستند به رایگان این سیستم عامل را نصب کنند.

اما با گذشت یک سال مایکروسافت این قابلیت را حذف کرد و در حال حاضر افراد می توانند سیستم عامل را با هزینه دریافت و دیگر خبری از نسخه رایگان نیست.

به هر حال در سال اول تعداد کاربر این سیستم عامل بسیار نبود و حتی ناامیدی مایکروسافت را نیز به دنبال داشت اما در نهایت این شرکت با رایگان کردن ارتقا به سیستم عامل جدید موجب شد تا تمایل به ارتقا بیشتر شده و تعداد کاربران ویندوز ۱۰ افزایش یابد.

مایکروسافت یکی از بزرگترین ارائه دهندگان سیستم عامل دسکتاپی بوده که با ویندوز ۱۰ توانست به این مهم دست پیدا کند.

سیستم عامل ویندوز ۱۰ پیشتر نسخه جدید آن با نام ویندوز ۱۰ اس معرفی شد و می تواند عملکرد بالایی از خود نشان دهد.

ویندوز ۱۰ سیستم عامل جدید یا بهتر بگوییم اخیر مایکروسافت همیشه با انبوهی از کاربران رو به رو است و همین امر اجازه می دهد تا افراد تجربه لذت بخشی در کار با آن داشته باشند.

این سیستم عامل دیگر نسخه جدیدی نخواهد داشت جز آن که مایکروسافت می خواهد هر چندگاهی با انتشار بروزرسانی بزرگ ویژگی های موردنظر و جدیدی به این سیستم عامل بیافزاید.

تاکنون بروزرسانی های بزرگی را شاهد بودیم که برای ویندوز ۱۰ منتشر شده است.

آخرین بروزرسانی ویندوز ۱۰ فال کریتورز نام داشت که بیشتر روی محتوای VR تمرکز داشت و قابلیت های دیگری نیز در برمی گرفت تا تجربه خوبی را برای کاربران سیستم عامل ویندوز رقم زند.

مطالب مرتبط
رویداد سرفیس مایکروسافت در 2 اکتبر برگزار می شود

کاربران ویندوز ۱۰

در ماه مه سال ۲۰۱۷ مایکروسافت اعلام کرده بود که تعداد ۵۰۰ میلیون دستگاه مجهز به ویندوز در ماه فعال هستند.

حال مدیرعامل این غول نرم‌ افزاری، ساتیا نادلا، در تاریخ ۲۹ نوامبر در جلسه سالیانه او با سهام ‌داران مایکروسافت، آخرین اطلاعات در رابطه با میزان سهم این سیستم‌ عامل را منتشر کرد. این اطلاعات توسط گزارشی که توسط GeekWire نگارش شده، در اختیار ما قرار گرفته است.

مایکروسافت برای اعلام تعداد دستگاه ‌های فعال مجهز به ویندوز ۱۰ در طول ماه، پارامترهای خاص خود را دارد. براساس معیار مایکروسافت، برای اعلام دستگاه فعال مجهز به این نسخه از سیستم عامل، باید دستگاه موردنظر در ۲۸ روز قبل از اعلام آمار، فعال بوده باشد.

توجه داشته باشید که این آمار تنها مربوط به سیستم‌ های کامپیوتری نبوده و محصولات مختلفی همانند نوت ‌بوک‌ ها، تبلت ‌ها، تلفن ‌های همراه، کنسول‌های Xbox، هولولنز و سرفیس هاب را شامل می‌شود که مسلماً باید آمار بالایی را به خود اختصاص داده باشند.

۶۰۰ میلیون دستگاه فعال که به سیستم عامل ویندوز ۱۰ مجهز هستند، که البته نسخه‌ های مختلفی از این سیستم عامل را استفاده می ‌کنند و آپدیت‌ های مختلف آن را شامل می‌ شود.

محبوبیت ویندوز ۱۰

این غول فناوری آمریکایی در سال ۲۰۱۵ هدفی برای خود تعیین کرده بود.

بر اساس آن، سه سال بعد از عرضه اولیه سیستم عامل ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵، تعداد دستگاه ‌های مجهز به این سیستم عامل و تعداد کاربران ویندوز ۱۰ باید به ۱ میلیارد برسد.

با توجه به نزدیک شدن به این تاریخ و همچنین رشد ضعیف محبوبیت ویندوز ۱۰ در بین کاربران، مایکروسافت سال گذشته هدف خود را تغییر و اعلام نمود که زمان بیشتری برای رسیدن به ۱ میلیارد دستگاه فعال نیاز دارد.

مطالب مرتبط
با بهترین سوپر اسپرت و اسپرت های آینده آشنا شوید

یکی از دلایل این عقب نشینی را باید مرتبط با شکست این شرکت در رابطه با سیستم عامل آن در صنعت گوشی‌ های هوشمند دانست.

مایکروسافت به موفقیت سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل اعتقاد فراوانی داشت.

ولی به علت استقبال کم کاربران از آن، عدم وجود دستگاه‌ های متنوع مجهز به این سیستم عامل موبایل و همچنین توجه کم توسعه‌دهنده به ویندوز ۱۰ موبایل و تعداد کاربران ویندوز ۱۰، این سیستم عامل تبدیل به شکستی بزرگ برای مایکروسافت شد.

این شکست به‌گونه‌ ای بود که محصولات خوبی همانند اچ‌پی Elite X3، نسل دومی نخواهند داشت چرا که این سیستم عامل دیگر توسط مایکروسافت مورد پشتیبانی قرار نمی ‌گیرد.

آخرین بروزرسانی ویندوز ۱۰

کمپانی AdDuplex یک شبکه تبلیغاتی متقابل برای اپلیکیشن‌ های ویندوز محسوب می‌ شود.

آخرین اخبار این کمپانی می گوید نسخه ویندوز ۱۰ یا بهتر است بگوییم آخرین به‌روزرسانی این سیستم عامل به‌روزرسانی Fall Creators بوده است.

به‌روزرسانی Fall Creators در ماه اکتبر در دسترس بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

هم‌اکنون این بروز رسانی سهمی نزدیک به ۲۰ درصد از تمامی کامپیوترهای مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ را در اختیار خود دارد.

با توجه به شکست ویندوز ۱۰ موبایل، نمی ‌توان گفت که چه زمانی تعداد دستگاه‌ های فعال مجهز به آخرین سیستم عامل اصلی مایکروسافت به ۱ میلیارد خواهد رسید.

با توجه به آمار اخیر تعداد کاربران ویندوز ۱۰ می ‌توان به آینده این سیستم عامل امیدوار بود.

البته این امر بستگی به مایکروسافت نیز دارد، چرا که هم ‌اکنون محصولات سری سرفیس از محبوبیت تقریبا بالایی در بازار برخوردارند.

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.