مسن ترین عنکبوت دنیا در سن ۴۳ سالگی در گذشت

0

مسن ترین عنکبوت دنیا در سن ۴۳ سالگی در گذشت

اگر قرار بود سن یک عنکبوت را حدس بزنیم، هرگز به ۴۳ سال فکر نمی کردیم. اما خبر عجیبی که می خواهم بگویم این است که یک عنکبوت ماده استرالیایی اخیرا رکورد طول عمر عنکبوت ها را شکسته و توانسته بود ۴۳ سال عمر کند.

گونه ای از عنکبوتها تحت عنوان Tarantulas می تواند به ۲۰ سالگی برسد، و عنکبوت های غار تاسمانیان نیز می توانند تا ۴۰ سالگی زنده بمانند.

با این حال، طول عمر یک درب تله ای همانطور که قبلا برآورد شده بود، حداکثر ۲۰ سال است.

نویسنده این تحقیق، لیندا ماسون، متخصص زیست شناسی دانشکده علوم مولکولی و علوم انسانی در این خصوص گفت:

این موجود جالب مسن ترین عنکبوتی است که تا کنون ثبت شده است و طول عمر قابل توجه او به ما اجازه داد تا بتوانیم بیشتر به بررسی رفتار عنکبوت های درب تله ای بپردازیم.

لیندا میسون گفت:

“از طریق تحقیقات دقیق بر روی باربارا ( این عنکبوت)، ما توانستیم به این نتیجه برسیم که طول عمر درب تله ای به ویژگی ها و شرایط زندگی آن ها، از جمله چگونگی زندگی شان در نواحی بومی ناشناخته، طبیعت بکر و متابولیسم اندک باز می گردد.”

هنگامی که درب تله ای ها  (که برای انسان ها خطرناک نیستند) لانه مادر خود را ترک می کنند، پراکنده می شوند تا بتوانند به حفاری لانه های کوچک خود بپردازند و در عین حال به رشد خود نیز ادامه می دهند تا زمانی که به ۵ سالگی می رسند و در این زمان رشدشان متوقف می شود.

عنکبوت های درب تله ای برای تمام عمر از یک لانه استفاده می کنند.

از سوی دیگر، نرهایی که از لحاظ جنسی کاملا بالغ شده اند در جستجوی جفت خود لانه را ترک می کنند و در همان فصل نیز می میرند.

مطالب مرتبط
Telluride 2020 جدیدترین محصول کیا معرفی شد

عنکبوت های درب تله ای  هیچگاه از لانه عنکبوتی که مرده است استفاده نمی کنند. در واقع اگر لانه های آن ها آسیب ببینند، آن ها لانه خود را تعمیر می کنند یا می میرند ولی آن را جایگزین نمی کنند.

عنکبوت درب تله ای قبلی نیز که دارای رکورد ۱۶ سال عمر بود به این دلیل مرد که سر لانه اش به وسیله نیش یک زنبور آسیب دیده بود.

اما در حالی که ما شش ماه قبل این موجود را در لانه اش زنده دیده بودیم، اکنون می بینیم که در سن ۴۳ سالگی مرده است.

عنکبوت های درب تله ای یکی از گونه های باستانی نادر بر روی کره زمین هستند. آن ها برای اولین بار در اطراف تریاسیک ظاهر شدند و در مقایسه با سایر عنکبوت ها در حدود صدها میلیون سال دوام آوردند.

کاهش تعداد آنها و خطر انقراضشان، با توجه به این که این موجودات نقش حیاتی را در اکوسیستم استرالیا ایفا می کنند نگرانی های زیادی را به وجود آورده است.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.