مشروبات الکلی ابتلا به سرطان در زنان را افزایش می دهد

0

مشروبات الکلی ابتلا به سرطان در زنان را افزایش می دهد

نوشیدن کم مشروبات الکلی ابتلا به سرطان در زنان را افزایش می دهد

طبق بیانیه ای که در اوایل این هفته توسط انجمن انکولوژی بالینی آمریکا (ASCO) منتشر شد، گروهی که شامل بسیاری از پزشکان سرطان را شامل می شد، پس از بررسی و تحقیقاتی اظهار داشتند که حتی نوشیدن مقدار کمی مشروبات الکلی نیز می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه و یک نوع سرطانی مری را در زنان افزایش دهد.

در این مقاله که توسط خانم فرزانه پاشایی، کارشناس سلامت health وب سایت وردنگار تهیه شده است، عوارض مشروبات الکلی در زنان، مورد بررسی قرار گرفته است. این مقاله در ایالات متحده و در مجله انکولوژی بالینی منتشر شده است.

سایر گروه های پزشکی نیز ارتباط بین خطر مشروبات الکلی و سرطان را تایید کرده اند، اما این اولین بار است که ASCO آن را مورد بررسی و تحقیق و سنجش قرار داده است. همچنین این گروه هشدار داده است که نوشیدن زیاد مشروبات الکلی منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان دهان، گلو، تارهای صوتی و کبد می شود.

لازم به ذکر است خطر ابتلا به سرطان کولورکتال در زنانی که مقدار زیادی مشروبات الکلی می نوشند، افزایش می یابد. محققان ASCO مطالعات قبلی را بررسی کردند و مشخص کردند که ۵.۵ درصد از سرطان های جدید و ۵.۸ درصد از کل مرگ و میر های سرطانی را می توان به مشروبات الکلی نسبت داد.

مشروبات الکلی در سال ۱۹۸۷ توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان که بخشی از سازمان بهداشت جهانی است، به عنوان عامل سرطان در انسان شناخته شد.

با توجه به تحقیقات انجام شده می توان نتیجه گرفت حتی نوشیدن کم مشروبات الکلی ابتلا به سرطان در زنان را افزایش می دهد.

منبع: نیویورک تایمز در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۱۷

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

مطالب مرتبط
استفاده از روغن کرچک برای رشد مو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.