معرفی سریال های برتر از نگاه مجله تایم (قسمت دوم)

0

در قسمت اول به معرفی ۵ مورد از سریال های برتر از نگاه مجله تایم پرداخته شد. در این قسمت، ۵ مورد اول از سریال های برتر از نگاه مجله تایم معرفی می شوند. با ما در وردنگار همراه باشید.

شماره ۵: زنان سرسخت (Desperate Housewives)

این سریال بسیار زیبا به عنوان پنجمین سریال از سریال های برتر مجله تایم از سال ۲۰۰۴ شروع به پخش شد و تا سال ۲۰۰۸ ، ۵ فصل آن نمایش داده شده است .این سریال در مدت پخش خود ۳ بار برنده جایزه گوی طلایی یا گلدن گلاب شده است و ۳۴ جایزه دیگر را هم تصاحب کرده است . این سریال داستان روابط چند خانم است که در همسایگی یکدیگر زندگی میکنند و روابط جالبی از قبیل عشق، دوستی، دشمنی، همدردی و رقابت بر سر عشق با یکدیگر دارند.

 رازهای زندگی این چند خانم که در همسایگی یکدیگر زندگی میکنند و هر کدام داستان زندگی خود را دنبال میکنند که در نهایت به نوعی با یکدیگر در رابطه است. این سریال با سبک خانوادگی خود توانسته است بسیاری از خانواده‌های اروپایی را به لیست مخاطبان پرتعداد خود اضافه نماید.

شماره ۴: خانواده سوپرانو (The Sopranos)

شاید «سوپرانوز» یکی از سریال های برتر تلویزیونی باشد که تعادل خوبی در حفظ درام خود کرده است. در سوپرانوز هیچ کس عجله‌ای ندارد و همه چیز در طول داستان به آرامی پیش میرود. سریال سوپرانوز محصول ۱۹۹۹ در شبکه HBO تهیه و تولید شد، قبل از تولید این سریال مخالفت‌های زیادی صورت گرفت که بیانگر منسوخ شدن ژانر گنگستری بوده و عنوان میشد که ظرفیت ساختی یک سریال بلند از آن وجود ندارد، ولی نمایش فصل ابتدایی و به خصوص دوم این سریال خلاف این ادعا را ثابت کرد و البته سوپرانوز از عناصری استفاده نمود که در ژانر خود حاکی از نوآوری کامل بود.

داستان سوپرانوز حول و حوش زندگی فردی به نام تونی سوپرانوز روایت میشود که دارای دو زندگی کاملا متفاوت است. یک زندگی او به خانواده‌اش اختصاص دارد و زندگی دیگرش به شبکه زیر زمینی مافیای نیوجرسی که او ریاست هر دو را عهده‌دار است. تونی سوپرانوز با بازی فوق العاده جیمز گاندولفینی (تمام مردان پادشاه) روحی تازه به این سبک سریال سازی داده است و مسائلی که شاید کمتر در این ژانر مطرح میشدِ را نمایان کرده است.

گاندولفینی با شخصیت سوپرانوز در مرز شخصیتی وحشتناک یا دوست داشتنی در حرکت است و هرگز به سمت کلیشه شدن پیش نمیرود. بازی‌ها و دیالوگ‌ها همه بدون نقص و عالی هستند و با وجود شش فصل از پخش آن، همچنان در حال پیشروی میباشد.

شماره ۳: بیست و چهار (۲۴)

سریال «بیست و چهار» نیز در زمره‌ی سریال های برتر قرار دارد. این سریال، جزو سریال‌های پر طرفداری است که از سال ۲۰۰۱ شروع به پخش شد. داستان درباره مامور اداره ضد تروریست، جک بائر است که با خبر میشود ۲۴ ساعت بعد قرار است به جان نامزد ریاست جمهوری آمریکا که اتفاقا شانس زیادی برای انتخاب شدن دارد سوء قصد شود و هم اکنون او فقط ۲۴ ساعت وقت دارد که از این حادثه جلوگیری کند. داستان در ۲۴ قسمت یک ساعتی (حدود چهل دقیقه سریال و بیست دقیقه آگهی بازرگانی در پخش تلویزیونی) اتفاق می‌افتد و همچنین اتفاقات به صورت واقعی روایت میشود.

 شش فصل تا کنون از این سریال پخش شده و میتوان گفت در هر سیزن رشد قابل توجهی نسبت به فصل‌های قبلی داشته است. کیفر ساتر لند (های لندر) به عنوان تهیه کننده و بازیگر، نقش بسیار زیادی در توفیق این سریال که در سایه حوادث یازده سپتامبر ساخته شد، داشته است.

شماره ۲: دوستان (Friends)

سریال «دوستان» در سال ۱۹۹۴ توسط مارتا کافمن و دیوید کرین ساخته شد که البته ایده آن از سال‌ها قبل شروع شده بود. داستان دوستان، مربوط به شش دوست میباشد که از سال‌های جوانی با یکدیگر دوست هستند و ماجراهایی که برای آنها اتفاق می‌افتد و هر یک از این شخصیت‌ها خصوصیتی منحصر به فرد دارد که به او جذابیت میبخشد و او را از دیگران متمایز میکند را داراست.

این سریال در قسمت‌های اولیه خود چنان مورد استقبال قرار گرفت که پخش آن به مدت ده سال ادامه پیدا کرد و البته اتمام آن به خاطر عدم اقبال عمومی نبود بلکه دستمزدهایی بود که تهیه کنندگان باید به بازیگران گمنام دیروز و ستارگان امروز پرداخت میکردند. پرداخت دستمزدهای میلیونی به بازیگران در هر سال بیشتر نیز میشد ( مخصوصا جنیفر انیستون) و از طرفی کارهای سینمایی و تلویزیونی بسیاری که به آنها پیشنهاد شده بود در نهایت باعث پایان یافتن این سریال در فصل دهم شد.

شماره ۱: گمشدگان (Lost)

و اما «گمشدگان» یا همان لاست، رتبه‌ی نخست سریال های برتر از نگاه مجله تایم را به خود اختصاص داده. این سریال، روایت شخصیت‌‌هایی است که از یک سانحه سقوط هواپیما جان سالم به در میبرند و درست وسط جزیره‌ای دور افتاده در منطقه‌ای گرمسیر، تلاش برای رهایی از جزیره را آغاز میکنند. هر قسمت چهل و دو دقیقه‌ی این سریال علاوه بر ماجرای اصلی با فلش بک‌هایی به زندگی شخصیت‌ها همراه است و به تدریج مخاطب را با زندگی شخصیت‌های اصلی داستان آشنا میکند.

شخصیت‌هایی که تقریبا هر کدام از یک نژاد، یک طرز تفکر و فرهنگ متفاوت هستند. در این سریال نماینده‌ای از هر قاره وجود دارد. از آسیا، استرالیا، آمریکا، اروپا و آفریقا و حتی از قطب نیز نماینده‌ای حضور دارد (خرس قطبی) و شاید یکی از مسائلی که باعث جذب بی‌سابقه مخاطب برای این سریال شده، همین نکته است نکته ظریفی که باعث میشود تقریبا تمام بینندگان برای شخصیت‌ها هم‌زاد پنداری کنند.

گردآوری وبسایت وردنگار

مطالب مرتبط
آهنگ جديد استاد اكبر گلپايگانی به نام «راز و نياز»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.