اختلالات رفتاری : تحقیقات دانشمندان در مورد مغز جوانان مبتلا به اختلالات رفتاری

0

مغز جوانان مبتلا به اختلالات رفتاری

در این مقاله تحقیقات جدیدی که در مورد اختلالات رفتاری منتشر شده است ارائه خواهد شد.

تحقیقات سرنخ های جدیدی که می تواند به توضیح اینکه چرا جوانان با اشکال شدید رفتارهای ضد اجتماعی مبارزه می کنند تا کنترل و تنظیم احساسات خود را افزایش دهند نشان داده و ممکن است این رفتار ها بیشتر نشان دهنده ی رفتارهای اضطراب یا افسردگی باشد.

این مطالعه که در مجله علوم اعصاب شناختی و عاطفی منتشر شده است، از روش های تصویر برداری نوروپاتی برای بررسی جوانان با بیماری اختلال رفتاری استفاده می کند که از علائم آن می توان دروغ گویی و ازدست دادن کنترل، خشونت فیزیکی و استفاده از سلاح در نوع بسیار شدید آن نام برد.

محققان دانشگاه ها Bath (انگلستان)، کمبریج (انگلستان) و موسسه فناوری کالیفرنیا (ایالات متحده آمریکا) خواستار درک بیشتر درباره اتصالات مغزی نوجوانان مبتلا به اختلال رفتاری و ارتباط آن با شدت اختلال رفتاری و ” صفات روانپریشی ” شد.

تحقیقات انجام شده در مورد اختلال رفتاری

تیم تحقیقاتی MRI با تجزیه و تحلیل امیگدال در افراد جوان مبتلا به اختلال رفتار متوجه شد که آمیگدال یک بخش مهم در مغز برای  درک احساسات دیگران و نحوه ارتباط با دیگر قسمت های مغز می باشد. مطالعات پیشین تیم تحقیقاتی نشان داد که نوجوانان مبتلا به اختلال رفتاری علامت های عصبی و غم انگیز را از خود نشان می دهند و بنابراین هدف از این آزمایش مشخص کردن این است که چه چیزی  در سطح مغز اشتباه است، که باعث به وجود امدن این رفتار ها می شود.

آنها دریافتند که امیگدال جوانان مبتلا به اختلال رفتار نسبت به چهره های عصبی و غم انگیز واکنش کمتری نشان می دهند. بیماران مبتلا به آسیب دیدگی آمیگدال، طیف وسیعی از مشکلات مانند درک احساسات دیگران را نشان می دهند و با توجه به شباهت های رفتاری بین این بیماران و جوانانی که مبتلا به اختلال رفتاری هستند، دانشمندان فرض می کنند  که آمیگدال در هر دوی این افراد به نحوی آسیب دیده یا غیرفعال شده است.

مطالب مرتبط
داروهای مالاریا می تواند به مبارزه با سرطان کمک کند

هنگامی که محققان ارتباط بین آمیگدال و قشر پیش پیشانی مغز را بررسی می کردند، همان منطقه ای که  مسئولیت تصمیم گیری و مهار رفتاری را بر عهده دارد، سرنخ های شگفت انگیزی پیدا کردند که می توانست علت اینکه چرا گروه های خاصی از جوانان مبتلا به اختلال رفتاری در کنترل احساسات خود دچار مشکل می شوند را نشان دهد.

برخلاف تفکرات قبلی، جوانان مبتلا به اختلال رفتاری که سطوح بالای صفات روانپزشکی را نشان می دهند، ارتباط نرمالی بین آمیگدال و قشر پیشانی را نشان دادند، در حالی که افرادی که تنها دارای اختلال رفتاری هستند ارتباط ناهنجاری بین این ناحیه های مغز نشان دادند.دکتر گریم فیرچیلد، از گروه روانشناسی دانشگاه  Bath، توضیح داد: این نتایج توضیح می دهد که چرا جوانان مبتلا به اختلال رفتار که صفات روان رنجوری ندارند ، در کنترل احساسات خود به ویژه احساسات منفی قوی مانند خشم مشکل دارند.

مراکزی که مربوط به بخش های کنترل و تنظیم احساسات هستند به تنهایی نمی توانند باعث ایجاد اختلال رفتاری در جوانان شوند.با گذشت زمان ممکن است این رفتار به افسردگی و اضطراب دچار شود.مطالعات انجام شده نشان می دهد که اختلافات زیادی بین افرادی که دارای سطوح بالاتری از صفات روانی و سطوح پاینن صفات روانی وجود دارد. یافته های بالینی نشان می دهد که درمان های روانشناختی که توانایی مقابله با عواطف را افزایش می دهد در افراد دچار اختلال رفتاری موثر تر خواهد بود. محققان امیدوار هستند که بتوانند با استفاده از نوروفیدبک و mri بتوانند راهی را برای اموزش کنترل رفتار نشان دهند.

آنها در حال حاضر یک مطالعه مقدماتی را در مورد تفاوت جنسیت در رفتارهای ضد اجتماعی انجام میدهند تا بررسی کنند که آیا پسران و دختران مبتلا به اختلالات رفتاری اختلالات مغزی مشابه یا متفاوت را نسبت به هم نشان می دهند یا خیر؟

مطالب مرتبط
تقویت حافظه؛ راهکارهایی که کمک می‌کند هوش خود را افزایش دهید

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.