برای اولین بار مغز چند خوک مرده، در خارج از بدن آنها زنده ماند و اطلاعات آنها بازیابی شد

0

به نحو شگفت آوری مغز چند خوک مرده برای اولین بار، در خارج از بدن آنها زنده ماند

در طی مطالعه ای دانشمندان مغز حدود ۲۰۰ خوک را احیا کرده و ۳۶ ساعت زنده نگه داشتند. مغزها از یک کشتارگاه گرفته شده و گردش خون آن ها با سیستمی متشکل از پمپ ها، هیترها و خون مصنوعی بازسازی شد.

در حالی که محققان معتقد بودند که این مغزهای متلاشی هشیار نیستند، در کمال تعجب متوجه شدند که میلیاردها سلول موجود در مغز پس از انجام درمان های لازم به طور طبیعی شروع به کار کردند. نتایج این مطالعه در جلسه ای که توسط موسسه ملی بهداشت ایالات متحده برای بررسی جوانب اخلاقی تحقیق برگزار شده بود، مورد بحث قرار گرفت.

در طی هفته جاری، دکتر نناند سستون، دانشمند عصب شناسی ییل، که این پژوهش را هدایت می کرد، در این خصوص با مجله فناوری MIT مصاحبه نمود. این نتیجه توسط دکتر سستون به عنوان  یک پدیده عجیب و غریب و غیر منتظره توصیف شده و او در مورد عواقب آتی بالقوه این برنامه برای نسل بشر ابراز نگرانی نمود.

اولین مغز احیا شده یک حیوان بزرگ

تحقیقات این تیم به عنوان یک پیشرفت غیر منتظره در نظر گرفته شده؛ چرا که این اولین مغز احیا شده است که به چنین حیوان بزرگی تعلق دارد. تیم ییل الکترودهایی را روی سطوح بیرونی ارگان ها قرار داد تا به آن چه که در مغز خوک ها احیا شده بود، دست یابد. این الکترودها توانستند نشانه هایی از فعالیت های الکتریکی، اندیشه ها و احساسات حیوان را نشان دهند.

پس از آن، نتایج تکان دهنده نشان داد که مغزها تا حدودی آگاه بودند البته بعدها گفته شد که اشتباهاتی صورت گرفته است، در حقیقت دانشمندان به  موج مغزی صاف و یک دستی دست یافتند که با کسی که در حالت کما قرار دارد قابل مقایسه بود.

مطالب مرتبط
کانسپت جدید کمپانی بیوک که از مدل تولیدی آن الهام گرفته شده است

دکتر سستون در این خصوص بیان داشت که:  من مطمئنم مغز حیوانات مورد آزمایش قرار گرفته از هیچ چیز آگاه نبود. او گفت که می توان تلاش کرد تا مغزها را برای مدت زمان نامحدودی در خارج از بدن فرد، زنده نگاه داشت و شاید حتی بتوان آگاهی فرد را نیز به وی باز گرداند، اما وی اکیدا تصریح نمود که قصد ندارد  چنین اهدافی را دنبال کند.

دست یافتن به اطاعات مغز ها حتی پس از مرگ

دکتر سستون گفت جراحان پیش از این درباره استفاده بالقوه پزشکی از تکنولوژی نگهداری از مغز تحقیق کرده بودند اما پیامدهای اخلاقی چنین اقداماتی را مورد تأیید قرار ندادند. او همچنین در مورد نحوه استفاده از تکنیک های تیمش  در آینده نگرانی هایی را ابراز نمود. او گفت با پیشرفت علم می توان  این روش را ارتقا داد و حتی آگاهی را نیز به اینگونه مغزها باز گرداند. اگر این روش به نحو درستی مورد استفاده قرار گیرد باعث نجات بشریت خواهد شد.

با این حال، دکتر سستون بیان داشت که نمی خواهد در مورد یافته های خود در هنگام آزمایش مغز خوک اطلاعات دقیقی را ارائه دهد و در انتظار انتشار نتایجش در یک مجله علمی خواهد بود. این نتایج در همان هفته در، مجله علمی Nature منتشر شده و تبعات اخلاقی آن برای نسل بشر مورد ارزیابی قرار گرفت. این مقاله توسط ۱۷ دانشمند برجسته، از جمله اخلاق گرایان و فیلسوفان –و خود دکتر سستون تالیف گردید – و سناریویی را از آینده ارائه نمود که در آن محققان می توانند مغزی را با تجارب آگاهانه از گذشته خلق کنند محققان در حال رشد توپ های مینیاتوری از بافت مغزی هستند که “ارگانوئید” نام دارند.

پیوند سلول های مغز انسان به موش

دیگر محققان نیز با موفقیت سلول های مغز انسان را به موش ها پیوند داده و یا بافت مغزی را که از بیماران در طی جراحی برداشته شده مورد بررسی قرار داده اند. همه این تلاش ها از ارزش علمی برخوردار هستند، زیرا این محققان در تلاشند تا شرایط جدی مانند بیماری پارکینسون و اسکیزوفرنی را بهبود بخشند. لکن زنده نگاه داشتن مغز در خارج از بدن و احیای آن مقوله دیگری است لذا این محققان به این نتیجه رسیدند: که برای اطمینان از موفقیت و پذیرش اجتماعی این تحقیق در درازمدت، باید یک چارچوب اخلاقی متقاعد کننده برای آن تعیین شود. دکتر سستون در سخنرانی خود بیان داشت که تنها نگرانی وی این است که تحقیقاتش توسط جامعه و اخلاق پذیرفته نشود.

مطالب مرتبط
رقابت بی ام و M760Li با مرسدس AMG's Mighty S63

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.