مقبره راز آلود توتنخامون ، ملکه مصری باز هم کشف نشد

0

مقبره راز آلود توتنخامون ، ملکه مصری باز هم کشف نشد

اسکن رادار آرامگاه پادشاه بزرگ ، توتنخامون ثابت کرده است که هیچ اتاق مخفی با گنجینه دفن شده ای وجود ندارد و اینها همه داستان هایی بیش نبودند. جست و جوهای ناامید کننده ای که توسط وزارت امور خارجه مصر انجام شد و سه سال تمام در این آرامگاه به طول انجامید تا بلکه اتاق مخفی یا گنجینه ای پیدا شود نشان داد که هیچ گنجینه ای وجود ندارد.

این امر تئوری پیشنهاد شده توسط نیکلاس ریوز، مصر شناس بریتانیایی را که بیان کرد شاید مقبره ملکه نفرتیتی در پشت نقاشی دیواری محوطه دفن فرعون پنهان شده باشد مخدوش می سازد.

دانشمندانی که معتقد به وجود اتاق مخفی بودند نیز پس از اسکن مقبره توسط دانشمندان و محققین آمریکایی و ژاپنی به این باور رسیدند که هیچ اتاق مخفی وجود ندارد. یک تیم تحقیقاتی نیز از دانشگاه پلی تکنیک تورین جستجوی جدیدی را در فوریه ۲۰۱۷ با استفاده از یک رادار مخصوص آغاز نمود.

فرانچسکو پورچلی در این خصوص بیان داشت :

“کار ما نشان می دهد که هیچ اتاق پنهان و یا هیچ راه روی مخفی ای در مجاورت مجسمه توتنخامون وجود ندارد . وی این یافته ها را در کنفرانس بین المللی قاهره ارائه نمود.”

او اظهار داشت همانطور که می دانید نظریه ای در این خصوص وجود دارد که وجود این اتاق ها را مورد بحث قرار می دهد اما متاسفانه کار ما از این نظریه حمایت نمی کند.

مقامات مصری در سال ۲۰۱۵ ادعا نمودند که بنا بر کنکاش های آن ها “۹۰ درصد” احتمال دارد که چیزی در پشت دیوارهای آرامگاه توتنخامون وجود داشته باشد.

این تیم تحقیقاتی امیدوار بود که کشف مکان نهایی ملکه نفرتیتی، بالاخره بتواند بخشی از دوره مرموز تاریخ مصر را برای همهگان آشکار سازد.

مطالب مرتبط
یافتن نشانه هایی از زندگی در سیاره زحل

تصور می شود ملکه نفرتیتی، که در قرن ۱۴ میلادی درگذشت، نامادری توتنخامون بود.

چهره او در یک مجسمه نیم تنه سه هزار و سیصد ساله در موزه برلین به یادگار مانده است اما مومیایی او هرگز به صورت رسمی پیدا نشد.این تیم تا بدین جای کار متوجه شده که برای جستجوی مومیایی ملکه معروف مصری باید بر جای دیگری تمرکز نماید.

مصطفی وزیری، دبیر کل شورای عالی آثار باستانی، تایید نمود که جستجو هیچ گونه دیوار و یا راه روی مسدود شده یا مخفی ای را نشان نمی دهد و تئوری های مطرح شده حدس و گمان هایی بیش نبودند.

مطالعات نشان داده اند که هیچ اتاق یا حتی نشانه ای از آستانه یا قاب درب وجود ندارد، که با نظریه قبلی که بیانگر وجود اتاق یا راه رو در مجاورت یا داخل محل دفن پادشاه توتنخامون بود همخوانی داشته باشد.

گنجینه های پادشاه مصری، توتنخامون ، در حال حاضر به یک موزه جدید در نزدیکی جیرای هرماهای در جایی خارج از قاهره منتقل شده است. در روز شنبه، شش ارابه فرعون که از چوب سدر لبنانی و پوست حیوانات ساخته شده بودند، به محل تحت ساخت و ساز موزه منتقل گردیدند.

فاز اول این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد، اما نهایتا درب های این موره در سال ۲۰۲۲، یعنی در صدمین سالگرد کشف آرامگاه توتنخامون توسط هوارد کارتر، باستان شناس انگلیسی بر روی عموم باز خواهد شد.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.