رازهای منشا نام شرکت پورشه برملا شد

0

پورشه رازهای منشا نام شرکت پورشه را برملا کرد

درست همین هفته پیش بود که پورشه، ویدیویی را در یوتوب منتشر کرد که ریشه نام ۹۱۱ آن را آشکار نمود و هم اکنون نیز کلیپ دیگری را در مورد یک موضوع مشابه یعنی نام شرکت منتشر نموده است.


رازهای منشا نام شرکت پورشه

فردیناند پورشه که در ۳ سپتامبر ۱۸۷۵ در مافرسدورف به دنیا آمد، موسسه Ing h.c. F. Porsche AG ” را در سال ۱۹۳۱ برای ارائه خدمات مشاوره مهندسی بنیان گذاری کرد.

قرارداد ساخت فولکس واگن با آلمان نازی

اولین قرارداد بزرگ این شرکت با دولت آلمان منعقد شد که از او خواسته بود، خودرویی را برای مردمش طراحی کند که در عین کارآمدی، مقرون به صرفه نیز باشد و آن خودرویی نبود جز فولکس واگن.

بنابراین، فولکس واگن بیتل یا سوسکی متولد شد. دیری نپایید که پورشه توانست در سال ۱۹۳۹، اولین ماشین خود را که پورشه ۶۴ نام داشت تولید کند. اما با شروع جنگ جهانی دوم، دیگر اولویت ها مانند سابق نبود و لذا بر حسب شرایط، کوبل واگن که نسخه نظامی فولکس واگن بیتل بود تولید شد.


منشا نام این شرکت

آنچه که ویدیو به شما چیزی راجع بدان نمی گوید این است که نام “پورشه” در واقع از نام”Boris” اقتباس شده، که به نوبه خود دارای ریشه ترکمنی بوده و از کلمه “Bogoris” به معنای “گرگ” یا “پلنگ برفی” برگرفته شده است.

پیش از تاسیس شرکت پورشه، فردیناند در سال ۱۹۰۶ به عنوان طراح ارشد آسترو دایملر مشغول به کار شد و پس از ان به شرکت اصلی منتقل گردید و تا ۱۰ سال بعد به عنوان مدیرعامل در این شرکت فعالیت می کرد.


Daimler AG شرکت مادر مرسدس بنز

او در سال ۱۹۲۳ پس از بروز اختلافاتی بر سر توسعه مدل های آینده، کنار گذاشته شد و این شرکت را ترک کرد. چند ماه بعد، او به عنوان مدیر فنی دایملر موتورگان گسلشافت منصوب شد.

مطالب مرتبط
پورشه 911 GT3 RS

در حال حاضر ما این کمپانی را تحت عنوان Daimler AG، می شناسیم که شرکت مادر مرسدس بنز است. در سال ۱۹۲۹، پس از آنکه مقامات بلند پایه دایملر بنز از ایده طراحی پورشه برای طراحی ماشینی کوچک و سبک استقبال نکردند او این شرکت را ترک کرد تا به استیر اتومبیل بپیوندد.

با توجه به رکود بزرگی که در ایالات متحده ایجاد شده بود در مدت کوتاهی پس از آن، به فردیناند پورشه در استیر دیگر نیازی نبود، بنابراین او به اشتوتگارت بازگشت تا شرکت خودش را تاسیس کند و پس از این دوره بود که تاریخ تاسیس کمپانی پورشه رقم خورد.

 اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.