مهاجر آفریقایی، در کمتر از ۳۰ ثانیه از چهار طبقه ی یک ساختمان با دست های غیر مسلح بالا رفت تا جان یک کودک ۴ ساله را که از بالکن یکی از طبقات آویزان شده بود نجات دهد

نجات جان یک کودک

0

مهاجر آفریقایی، در کمتر از ۳۰ ثانیه از  چهار طبقه ی یک ساختمان با دست های غیر مسلح  بالا رفت تا جان یک کودک ۴ ساله را که از بالکن یکی از طبقات آویزان شده بود نجات دهد

نجات یک کودک فرانسوی: شش ماه پیش، مامودو گاسامای ۲۲ ساله، در کشور خود در مالزی زندگی می کرد و درست همانند بسیاری از هموطنانش برای داشتن یک زندگی جدید و موفق راهی پاریس شد. در حال حاضر، این مهاجر آفریقایی تبار به عنوان یک قهرمان مورد ستایش قرار گرفته و امروز هم توانست با رئیس جمهور ملاقات کند و از او بخواهد تا مدارک او را تایید کرده و به او حق اقامت در این کشور را بدهند.

“مرد عنکبوتی”

همه ی این اتفاقات از بعد از ظهر  روز شنبه آغاز شد، همانطور که مامودو از ایستگاه قطار مشهور Gare du Nord  به سوی اقامتگاه خود  در حال پیاده روی بود. با یک جمعیت نگران و سراسیمه مواجه شد که با ترس به پسر بچه ی ۴ ساله ای نگاه می کردند که به سختی خود را از بالکن آپارتمانی در طبقه ی چهارم آویزان نگاه داشته بود. مامودو بدون این که به امنیت و خطرات موجود فکر کند، به سمت آپارتمان حرکت کرد و به آسانی یکی پس از دیگری، با دست های خود که حتی دستکش هم نداشتند از طبقات آپارتمان بالا رفت و همین امر سبب شد  که مردم  نام مستعار “مرد عنکبوتی” را بر روی او بگذارند.

مامودو در مصاحبه ی خود با Le Parisien آ ن چه را که در طی این نجات قهرمانانه پشت سر گذاشته است توضیح داد. او گفت: من به هیچ وجه به تعداد طبقات و خطراتی که در انتظارم بود فکر نمی کردم و فقط آن کودک کوچک را می دیدم که به سختی خود را آویزان نگه داشته است زیرا من واقعا بچه ها را دوست دارم.

مطالب مرتبط
19 اثر هنری خیره کننده از هنر خیابانی

دریافت برگه اقامت فرانسه

مامودو علاوه بر اینکه توانست برگه ی اقامت خود را از رئیس جمهور، ماکرون “دریافت کند و به یکی از شهروندان پاریس تبدیل شود، توسط شهردار پاریس، آنه هیدالگو، نیز مورد تقدیر قرار گرفت و هیدالگو محتوای تبریک خود را به شرح زیر در توییتر منتشر نمود:” من به مادرودو گاساما برای اقدام شجاعانه ای که در عصر روز گذشته انجام داد و توانست جان کودک خردسالی را نجات دهد تبریک می گویم و علاوه بر این خوشحالم که امروز توانستم با او تلفنی صحبت کنم و با تمام وجود از کاری که انجام داده بود تشکر نمایم.

اقدام شجاعانه و دلیرانه ی مامودو او را به یکی از قهرمان های  ملی فرانسه تبدیل کرده است

به نظر می رسد که اقدام شجاعانه و دلیرانه ی مامودو او را به یکی از قهرمان های  ملی فرانسه تبدیل کرده است و نام او را برای همیشه در دل مردم این کشور زنده نگاه خواهد داشت. هیدالگو در ادامه ی سخنانش بیان نمود: “مامودو برای من توضیح داد که چند ماه پیش تمام زندگی خود را در مالزی  رها کرده تا برای امرار معاش به پاریس بیاید و برای تحقق رویاهایش از من کمک خواست.من هم به او  پاسخ دادم که عمل قهرمانه ی او می تواند برای همه شهروندان و شهر پاریس یک الگو و نمادی از از جان گذشتگی باشد و قطعا کار قهرمانانه ی او توسط ما بی پاسخ نخواهد مماند.
برای تماشای  این ویدیوی شگفت انگیز  به پایین صفحه بروید و ما را از نظرات خود در این رابطه آگاه سازید.

این مرد مالایی توانست به یکی از قهرمانان فرانسه تبدیل شود. هنگامی که او از کنار یک جمعیت سراسیمه و نگران می گذشت پسر بچه ی ۴ ساله ای را دید که از بالکن یکی از آپارتمان ها آویزان شده بود.

مطالب مرتبط
افسردگی آتیپیک یا افسردگی دیسفوریک و راه های درمان آن

مامودو به سرعت وارد عمل شد و به آسانی از ساختمان بالا رفت، و همین امر باعث شد مردم او را “مرد عنکبوتی” بنامند
او در توضیح کارش گفت من فقط به نجات آن کودک معصوم می اندیشیدم و به هیچ چیز دیگر فکر نمی کردم و این درست همان کاری است که قهرمان ها انجام می دهند. پس از آن حتی رئیس جمهور به صورت رو در رو با او صحبت کرد و از او تقدیر نمود و این طور به نظر می رسد که گویا شانس درب خانه ی این پسر جوان را زده باشد. پس از چندی نیز، رئیس جمهور، ماکرون به مامودو پیشنهاد داد تا شهروند فرانسه شود و مامودو نیز این پیشنهاد را به سرعت پذیرفت.

عملیات نجات کودک توسط مامودو:

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.