بزرگترین موانع استقلال مالی و چگونگی غلبه بر آنها

0

موانع زیادی برای رسیدن به موفقیت مالی وجود دارد. رایج ترین آنها، این است که برخی افراد معتقدند به هر دلیلی سزاوار ثروتمند شدن نیستند. دلیل این امر چیست؟ برخی افراد به نحوی بزرگ شده‌اند که همیشه در حال انتقاد از خود بوده‌اند. این باعث می‌شود به طور ناخودآگاه به این نتیجه برسند که شایسته موفقیت و شادی نیستند.

طبیعی است که این تفکر منفی منجر به تخریب عادت‌های مالی می‌شود و شکستن این عادت‌ها سخت است.

نگرش خود نسبت به پول را تغییر دهید

تجارب منفی کودکی، که بسیار رایج هستند، می‌توانند عواقب وحشتناکی داشته باشند. به عنوان مثال، زمانیکه افراد در نتیجه تلاش زیاد موفق می‌شوند، احساس گناه می‌کنند.

این احساس گناه باعث می‌شود برای خلاص شدن از شر پول کارهایی انجام دهند؛ آن را احمقانه خرج یا سرمایه‌گذاری می‌کنند، قرض می‌دهند، گم می‌کنند و یا دور می‌اندازند، درگیر خودتخریب‌گری می‌شوند (که می‌تواند در قالب پرخوری، نوشیدن افراطی، سومصرف مواد، خیانت زناشویی و تغییرات شخصیتی نمایشی اتفاق افتد)

برای تغییر اثرات ناشی از پول، باید نگرش خود نسبت به آن را تغییر دهید. باید عادت مثبت‌نگری نسبت به پول را در خود شکل دهید.

حقیقت این است که پول شبیه به یک معشوقه است. باید با توجه و مراقبت خواسته شود، نوازش شود، و مورد تعهد قرار گیرد. پول به سمت افرادی که برایش احترام و ارزش قائلند و قادرند کارهای جالبی با آن انجام دهند، جذب می‌شود. پول از بین دست و پای کسانی که درکش نمی‌کنند یا از آن مراقبت نمی‌کنند فرار می‌کند.

خود را سزاوار داشتن پول بدانید

گاهی بعضی افراد می‌گویند میانه خوبی با پول ندارند، اما این مهارتی است که هر کس می‌تواند با تمرین آن را یاد بگیرد.

معمولا این حرف یک بهانه یا توجیه است. حقیقت این است که شخص نسبت به پول خود متعهد نیست یا نمی‌تواند با آن موفقیت کسب کند. او یاد نگرفته چطور پول به دست بیاورد یا چطور آن را خرج کند.

مطالب مرتبط
رژیم برنج چیست؟ بررسی فواید + برنامه غذایی

قدم اول برای ثروتمند شدن خودباوری است. شما توانایی نامحدودی برای به دست آوردن هر مقدار پول که بخواهید دارید. به عنوان یک فرد موفق از لحاظ مالی به خود نگاه کنید و خود را به عنوان کسی که شایسته هر چیزی است ببینید.

پول لازمه زندگی است

پول خوب است. به شما امکان انتخاب و قدرت زندگی کردن به صورتی که می‌خواهید را می‌دهد. پول درهایی را به روی شما باز می‌کند که در صورت غیابش بسته می‌ماندند.

اما مثل هر چیزی دیگری اشتغال ذهنی در مورد پول می‌تواند مضر باشد. اگر فرد اشتغال ذهنی زیادی با پول داشته باشد ممکن است بینش نسبت به این حقیقت را که پول صرفا یک ابزار است از دست بدهد. اگر پول به عنوان ابزار کسب شادی استفاده شود، به چیزی خطرناک تبدیل می‌شود.

عمل کنید

دو چیز برای عملی کردن این ایده‌ها وجود دارد:

اول، افرادی که هم اکنون ثروتمند هستند یک بار و احتمالا دفعات زیادی شکست خورده‌اند. آنها مهارت کسب پول را یاد گرفته‌اند و اکنون به لحاظ مالی مستقل هستند. هر آنچه آنها انجام داده‌اند، شما نیز می‌توانید انجام دهید.

دوم، از این به بعد دانشجوی پول شوید. آن را مطالعه کنید، در موردش یاد بگیرید و این درس‌ها را که در جریان زندگی مالی خود یاد گرفته‌اید به کار ببرید تا زمانی که پول بیشتر و بیشتری را بدست آورید.

اختصاصی وردنگار – هر گونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.