مودم اسنپدراگون X24 معرفی شد

0

مودم اسنپدراگون X24 معرفی شد

اسنپدراگون : کوالکام یک شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی در کشور آمریکا می باشد که در زمینه ی ارتباطات بهترین خدمات را ارائه می دهد.

کوالکام با همکاری و شراکت فرانکین آنتنیو، آدلیا کافمن، اندرو کوهن، کلین گلیهوسن، ایروان جاکوبز و اندرو وتربی در ماه ژوئیه سال ۱۹۸۵ در سن دیگو ایالات متحده آمریکا تاسیس شد.

هدف این افراد از تاسیس شرکت کوالکام عرضه ی ارتباطاتی با کیفیت بود.

در حال حاضر شرکت کوالکام بیش از ۱۵۷ شعبه در کشورهای مختلف جهان دارد.

این شرکت نه تنها در زمینه ی عرضه ی ارتباطات فعالیت دارد بلکه در زمینه ی پردازنده های موبایل نیز فعالیت دارد و پردازنده های اسکورپیون و کرایت از سری اسنپدراگون را طراحی و عرضه کرده است به گونه ای که این پردازنده ها در انواع تک هسته ای، دو هسته ای و چهار هسته ای موجود می باشند.

قبل از اینکه کنگره جهانی موبایل بارسلونا شروع شود شرکت کوالکام از مودم LTE جدیدش یعنی اسنپدراگون X24 رونمایی کرد، جالب ترین و منحصر به فرد ترین ویژگی در مودم اسنپدراگون X24 این است که شرکت کوالکام وعده داده است که سرعت این مودم تا ۲ گیگابایت بر ثانیه برسد.

شرکت کوالکام اعلام کرده است که مودم اسنپدراگون X24 ، اولین مودم LTE، Cat 20 می باشد که دارای چنین قابلیتی است که می تواند سرعتی تا ۲ گیگابایت بر ثانیه داشته باشد.

همچنین مودم اسنپدراگون X24 ، اولین چیپ پردازشی ۷ نانومتری در بازار می باشد.

مودم اسنپدراگون X24 نسبت به مودم قبلی که توسط شرکت کوالکام طراحی و عرضه شده است دو برابر سریع تر می باشد.

شرکت کوالکام در حالی موفق به رسیدن به چنین سرعت و طراحی و ساخت مودم اسنپدراگون X24 شده است که رسیدن به چنین سرعتی در حال حاضر مشکل شرکت های مخابراتی و ارائه دهندگان خدمات اپراتوری می باشد.

مطالب مرتبط
حقایقی بسیار جالب از اینترنت

فناوری های نوین در مودم اسنپدراگون X24

مودم اسنپدراگون X24 به گونه ای طراحی و عرضه شده است که فناوری تجمیعی ۷CA برای دانلود را پشتیبانی می کند و سرویس MIMO 4 در ۴ را تا حداکثر ۵CA ارائه می دهد.

در حالت آپلود نیز از استاندارد Cat 20 که از سه کانال ۲۰ مگاهرتزی تشکیل شده است به همراه QAM-256 استفاده می کند.

شرکت کوالکام اعلام کرده است که دستگاه هایی که به X24 مجهز هستند به سطح وسیعی از خدمات مخابراتی وصل می باشند که مجهز بودن دستگاه ها به X24 باعث می شود آنها عملکردی فراتر از آنچه که اکنون از آن استفاده می کنید داشته باشد.

X24 در حال افزایش و بهبود استفاده از ۴G می باشد تا زمینه ی لازم را برای استفاده از فناوری ۵G فراهم کند.

انتظارهای کاربران برای خرید مودم اسنپدراگون X24 شرکت کوالکام به گفته ی خود این شرکت و براساس گزارشاتی که ارائه داده است در اواخر سال ۲۰۱۸ به پایان می رسد و شرکت کوالکام طراحی مودم اسنپدراگون X24 خود را تا اواخر امسال تکمیل کرده و آن را به بازار عرضه خواهد کرد.

جالب است بدانید یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این مودم این است که این مودم از فناوری های ۴G و ۵G پشتیبانی می کند.

منبع : engadget

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.