میکرودرم ابریژن پوست چیست؟ از فواید تا هزینه و عوارض

0

میکرودرم ابریژن برای پوست فواید زیادی دارد. به نوعی باعث یک لایه برداری سطحی از پوست می شود و به بازسازی پوست کمک می کند. در این مقاله از وردنگار به بررسی عوارض و فواید و نحوه انجام میکرودرم ابریژن می پردازیم. با ما همراه باشید.
در میکرودرم ابریژن پوست، یک لایه از پوست شما سمباده کشیده می شود و به جای آن یک لایه پوست تازه جایگزین می شود. این سمباده کشیدن با کریستالهایی ظریف انجام میشود که بر روی پوست اسپری می شود. این کار بهترین روش برای مشکلاتی از جمله کدر شدن پوست، تیرگی پوست، لکه های قهوه ای، و لکه های ناشی از افزایش سن است.

موارد استفاده و فواید میکرودرم چیست؟

۱- از بین بردن لک های پیری
۲- از بین بردن و تمیز کردن جوشهای سر سیاه
۳-شاداب وسر حال شدن پوست صورت
۴- ضخیم و سفت تر شدن پوست و بدلیل کلاژن سازی ا
۵- روشن تر شدن پوست
۶- میکرودرم موجب نفوذ عمیق تر وتاثیر بهتر داروها شده واثر داروها را تا ۱۰برابر افزایش میدهد
۷- درمان چروکهای ظریف پوستی و کمک به از بین بردن اسکارهای سطحی مثلاً اسکار آکنه
۸- افزایش تاثیر داروهای موضعی و کمک موثر در درمان لک های پوستی و تفاوت رنگ در سطح پوست مثل ویتیلیگو
۹- کمک به درمان جوشهای زیر پوستی
۱۰-در پوست های چرب، چربی صورت را کنترل میکند ودر پوستهای خشک موجب تحریک فعالیت غددمیشود وبه نرمتر شدن و لطافت پوستکمک میکند.

۱۱- منافذ بزرگ پوست
۱۲- منافذ بسته شده ی پوست
۱۳- رفع خطوط ریز
۱۴- جای جوش ها
۱۵- مشکلات پوستی خفیف (همچون رنگدانه های نا هموار و یا بافت پوستی نا مناسب)

مراحل درمان

دستگاه میکرودرم کریستالی از کمپرسور یا متراکم کننده‌ای تشکیل می‌شود که هوا را از طریق یک سری دستی به داخل می‌کشد. با قرار گرفتن سر دستگاه روی پوست، حالت خلأ ایجاد می‌شود. کریستال‌های اکسید آلومینیوم، که با نام کرندوم (سخت‌ترین ماده معدنی پس از الماس) نیز شناخته می‌شود، روی سطح پوست پاشیده می‌شود تا سلول‌های مرده سطحی را از پوست جدا کند و منافذ باز پوست را بهبود بخشد . سپس سلول‌های مرده و کریستال‌ها به‌سرعت به درون دیگر لوله تعبیه‌شده در سر دستگاه مکیده و وارد کیسه ضایعات می‌شوند.

متخصص زیبایی با تعیین مقدار جریان کریستال و قدرت خلأ عمق این جداسازی و پوسته‌پوسته شدن را کنترل می‌کند. متخصص معمولاً دو بار دستگاه را روی پوست حرکت می‌دهد، البته اگر پوست به‌اندازه کافی ضخیم باشد یا ناحیه‌ای، مانند لک قهوه‌ای یا جای جوش صورت و یا آفتاب سوختگی پوست، نیاز به توجه بیشتر داشته باشد، ممکن است ۳ بار فرایند پاکسازی پوست صورت را تکرار کند.

مطالب مرتبط
بهترین برند های شامپو سیر برای کاهش ریزش مو

روش درمان آفتاب سوختگی پوست صورت به نوع آسیب دیدگی بستگی دارد:

خشکی پوست: مراکز مشاوره و زیبایی روش‌های درمانی بسیار متعددی برای درمان خشکی پوست بدن ارائه می‌دهد.

آفتاب‌ سوختگی: در صورتی که نواحی آفتاب سوخته، سوزش دارند روی آن کمپرس سرد قرار دهید و یا با اسپری کردن آب سرد روی آن، سطح آن را خنک و مرطوب نگه دارید. در صورتی که سوزش پوستتان ادامه پیدا کرد به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که آفتاب‌ سوختگی شما موجب تاول زدن و سوزش شدید شده است، احتمالا پزشک برای درمان آن داروی ضدالتهاب تجویز خواهد کرد.

کراتوز آکنتیک: این روش درمان آفتاب سوختگی پوست به عوامل زیادی بستگی دارد از جمه: اندازه، تعداد و محل بروز ضایعات پوستی ناشی از کراتوز آکنتیک.

میکرودرم ابریشن و پاکسازی پوست صورت با کریستال می‌تواند تا حدی، به ویژه در اطراف بافت حساس دهان و بینی، ناراحت‌کننده باشد، اما به‌هیچ‌وجه دردناک نیست. متخصص زیبایی در طول درمان جوان سازی پوست صورت میزان راحتی بیمار را از وی جویا می‌شود.

متخصص زیبایی باید در طول عمل درمان جای جوش دستکش به دست داشته باشد و از ماسک و عینک محافظ استفاده کند، چشمان بیمار نیز باید محافظت شود. ردی از کریستال بر روی صورت باقی می‌ماند که احتمالاً بعداً قرمز خواهد شد. میکرودرم ابریژن با نوک الماس از سری دستی و فن‌آوری خلأ یکسان بهره می‌گیرد، اما در این تکنیک هیچ کریستالی از نوک الماس دستگاه خارج نمی‌شود، بلکه نوک الماس خود، سلول‌های مرده پوست را جدا می‌کند و پوست مرده با به کارگیری خلأ پاک می‌شود. نوک‌های متفاوت متعددی با درجه‌ زبری گوناگون وجود دارد که متخصص گونه مناسب را با توجه به نوع پوست و هدف درمان انتخاب می‌کند.

اگرچه بیمار در میکرودرم ابریشن با نوک الماس ناراحتی بسیار کمتری را تحمل می‌کند و این روش برای پوست‌های حساس مناسب‌تر است، اما در مجموع نتیجه هر دو روش کریستالی و الماسی یکسان است.

انواع میکرودرم

میکرودرم ابرژن کریستالی

در این نوع میکرودرم ابرژن، یک هندپیس کریستال هایی را در سطح پوست ساطع می کند که منجر به یک فرآیند براق سازی یا خراش اندازی ملایم می شود. سپس سلول های مرده پوست به همراه کریستال ها یا فورا درهندپیس مشابه در یک فرآیند ثانویه ساکشن می شوند.

میکرودرم ابرژن سرالماسی

در این نوع میکرودرم ، برای پاکسازی پوست صورت، یک هندپیس سر الماسی مورد استفاده قرار می گیرد که با ملایمت سلول های مرده پوست را خراش می اندازد و لایه برداری می کند. همانند روش میکرودرم ابرژن کریستالی، با تقبل هزینه لایه برداری پوست ،  پوست مرده یا فورا درهندپیش مشابه یا در یک فرآیند ثانویه ساکشن می شود. روش میکرودرم ابرژن سر الماسی برای نواحی نزدیک به چشم (مانند زیر چشم) ایمن تر است و در نواحی حساس یا پوست های حساس تر، انعطاف پذیری بیشتری دارد.
این روش ممکن است برای افزایش تاثیرگذاری با یک روش لایه برداری پوست صورت شیمیایی ملایم ترکیب شود. فورا پس ازانجام روش میکرودرم، یک مرطوب کننده آبرسان پوست دارای SPF استعمال می شود تا به پوست آبرسانی شوند و از آن محافظت شود. شایان ذکر است که در صورتی که بیماری شدید پوستی مثل آکنه گسترده و عمیق، علائم اگزما ، روزاسه یا آماس پوست دارید، جراح پلاستیک توصیه های دیگری برای شما دارد. عارضه های پوستی ازجمله از بین بردن جای جوش، زخم های باز، تبخال و بیماری دیگر قبل از انجام روش میکرودرم ابرژن به روش های درمانی دیگری نیاز دارند.

مطالب مرتبط
اختلالات رفتاری : تحقیقات دانشمندان در مورد مغز جوانان مبتلا به اختلالات رفتاری

مراقبت های لازم پس از میکرودرم ابریژن

– حتی المقدور زیر نور آفتاب قرار نگیرید و در صورت نیاز از کرم ضدآفتاب به میزان کافی استفاده کنید.

– ماساژ صورت و کشیدن لیف ممنوع است.

– استفاده منظم از کرم مرطوب کننده توصیه می شود.

مزایای انجام میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن برای پوست صورت دارای مزایای زیادی است که در ادامه آورده شده است:

قبل از انجام عمل میکرودرم نیازی به آماده‌سازی نیست؛ زیرا این روش درمانی بدون نیاز به هرگونه آماده‌سازی قبلی روی پوست می‌تواند انجام شود، میکرودرم روش درمانی بسیار راحتی است که شما می‌توانید آن را هر زمانی که راحت هستید در برنامه‌های خود قرار داده و انجام دهید.
نتایج حاصل از انجام این عمل بلافاصله قابل مشاهده است. به محض اینکه شما کلینیک را پس از انجام میکرودرم ترک می‌کنید، می‌توانید نتایج و تغییرات ایجاد شده در پوست خود را ببینید. این روش اقدامی سریع است و نیازی نیست برای دیدن نتایج آن شما چند روز صبر کنید.
عمل میکرودرم ابریژن بسیار راحت و بدون درد است. برخی از روش‌های درمانی که برای پوست به کار می‌روند باعث ایجاد ناراحتی می‌شوند اما میکرودرم ابریژن صورت روشی کاملاً بدون درد بوده که انجام آن برای همه افراد مؤثر است.
این روش درمانی برای همه انواع پوست‌ها مناسب است. یکی از مزیت‌های فوق‌العاده این عمل نسبت به روش‌های درمانی دیگر این است که میکرودرم ابریژن برای همه انواع پوست‌ها مناسب است.
بهبود جذب محصولات مراقبتی ساخته شده با تکنولوژی‌های بالا برای پوست. اگر شما از محصولات ساخته شده به وسیله تکنولوژی‌های برتر برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنید، میکرودرم ابریژن به پوست شما کمک می‌کند تا این محصولات را بهتر جذب کرده و به نتایج بهتر و بیشتری دست یابید.

عوارض میکرودرم

از آنجایی که عمل لایه برداری پوست به وسیله این روش نسبت به سایر روشهای لایه برداری بی خطرتر و غیرتهاجمی تر است معمولا بدون عارضه و بدون خطر بوده و فقط باید تا چند روز پس از عمل  فرد از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب نماید و از کرم های ضدآفتاب استفاده نماید تا به علت نازک شدن پوست دچار آفتاب سوختگی نشود. همانگونه که اشاره شد معمولا عوارضی ندارد ولی قرمزی صورت، سوزش گذرا ، پوسته پوسته شدن ، جوش های زیر پوستی گذرا ممکن است دیده شود.

مطالب مرتبط
آیا عدم تقارن پستان با سرطان سینه مرتبط است؟

هزینه و قیمت میکرودرم 

هزینه ی میکرودرم ابریژن( پاکسازی پوست) بر اساس عواملی چون میزان نیاز به پاکسازی، تعداد جلسات درمانی، دستمزد پزشک معالج و در هر شهر متفاوت خواهد بود. هزینه میکرودرم ابریژن( پاکسازی پوست) نسبت به سایر روش های زیبایی جهت جوان سازی پوست صورت به ویژه روش های جراحی مانند لیفت صورت، ارزان تر و پائین تر است.

میکرودرم ابریژن و حذف منافذ پوست

باز شدن منافذ پوست یکی از مشکلات عمده در خانم‌ها و آقایان است. یکی از راه‌های درمان این مشکل استفاده از میکرودرم ابریژن است. پس از چند جلسه درمان، به‌علت بافت‌سازی و محکم‌تر شدن پوست منافذ پوستی نیز کوچک‌تر می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای این روش درمان و برطرف کردن جای تاتو و خالکوبی است. خالکوبی‌های سطحی پوست را می‌توان با این روش درمان کرد و یا از همراهی این روش با لیزرهای خاص برای پاک‌کردن تاتوهای بدرنگ شده یا بد فرم استفاده کرد.

میکرودرم واقعا پوست را شاداب‌تر می‌کند؟

در این روش با استفاده از دستگاهی خاص، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده‌ای با سطح پوست در تماس قرار می‌گیرد و تراش بسیار سطحی در لایه‌های فوقانی شاخی پوست ایجاد می‌کند.  در ضمن یک مکش نیز روی پوست انجام می‌شود که باعث جمع شدن کریستال‌ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول‌های فیبروبلاست و در نتیجه موجب ترمیم و طراوت پوست می‌شود.

آیا میکرودرم با درد همراه است؟ 

احساسی که در لایه برداری با روش میکرودرم پوست تجربه می‌کنید را تا کنون تجربه نکرده‌اید و  به هیچ احساسی که قبلا داشته‌اید شبیه نیست. برخی از افراد می‌گویند که درمان همانند کشیده شدن یک کش لاستیکی بر روی پوست آن‌ها است. در این روش بلورهای آلومینیم اکسید بر روی پوست پاشیده می‌شوند تا به‌آرامی لایه‌ی خارجی پوست و سلول‌های مرده‌ی آن را جدا کنند. در همین حین، یک دستگاه مکش در حال جمع‌آوری این بلورها و سلول‌های پوستی مرده می‌باشد. این درمان پوست شما را دوباره نرم و لطیف می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.