نسخه جدید ربات کازمو، قابل ستایش و بسیار سرگرم کننده

0

نسخه جدید ربات کازمو، قابل ستایش و بسیار سرگرم کننده

کازمو رباتی است که توسط شرکت anki تولید می شود. ربات هایی جالب و سرگرم کننده همراه با تکنولوژی های روز دنیا. آنکی یک شرکت سازنده‌ی اسباب‌بازی در «سیلیکون ولی» است که به ساخت ماشین‌های مسابقه‌ای کوچک شهرت دارد.

 

این ماشین‌ها را می‌توان با یک اپلیکیشن موبایل کنترل کرد. چند سال پیش، این شرکت ماشین مسابقه‌ای خودران کوچک‌اش را معرفی کرد. حالا هم این ربات اسباب‌بازی جدید را معرفی کرده است. طبق گفته‌ی آنکی «کازمو یکی از پیچیده‌ترین ربات‌هایی است که در حال حاضر عرضه می‌شود» اما کازمو چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟ «او تو دل برو، کمی شیطان و غیر قابل پیش‌بینی است. او شما را می‌شناسد و به خاطر می‌سپارد. او با شما تعامل می‌کند، بازی می‌کند و به مرور زمان با شما آشنا می‌شود.»

 

ربات های اسباب بازی همیشه برای کودکان جالب و هیجان انگیز بوده است. ربات های نسل اول ساخت Wowwee مانند ‘Robosapien’ و ‘Roboraptor’ بودند که عشق دوران کودکی برخی از کودکان که دوست داشتن در روز تولدشان این ربات ها را کادو بگیرند. برای نسل های اول این ربات ها داشتن سنسورهای IR پیشرفته ترین بخش آن بود.

 

چند سال بعد نسل های جدیدتری از این دست ربات ها وارد بازار شدند. مانند LEGO Mindstorms NXT که همراه بود با کیت های سنسور IR و متعلقات موتور آن. بسیاری از جوانان امروز خاطرات زیادی با Techno LEGO دارند.

 

ربات اسباب بازی های امروز، به طرز چشمگیری پیشرفته تر است. مانند Sphero که با تکنولوژی بلوتوث BB-8 ارائه شده است. نمونه دیگر Anco’s Cozmo است که رباتی با همراه داشتن مقداری شخصیت است ( هوش مصنوعی ). اما این شرکت در اوایل امسال ربات جمع آوری مایعات فلزی را نیز ارائه کرده است. نسخه بسیار جالب و جدید این شرکت Collector Cozmo است که بسیار هیجان انگیز است.

 

مطالب مرتبط
وانت پیکاپ هیوندا سال 2020 از راه می رسد

مشخصات فنی 

ابعاد

۵ در ۷.۲ در ۱۰ اینچ

وزن

۳ پوند

نوع اتصال

Wi-Fi

اقلام داخل جعبه

ربات کازمو ، داک شارژ و باتری

قیمت

$۱۷۹.۹۹ (US), $249.99 (CAN)

 

طراحی 

اگر شما تا حالا آشنایی با کازمو نداشتید باید بگوییم ربات کازمو شبیه تانکی کوچک است که توانایی برداشتن مکعب های کوچک را دارد. ( اصطلاح علمی آن مکعب قدرت است ) در جلوی این ربات دو عدد سنسور چشمی است که بصورت هوشمند بطرف بالا و پایین حرکت می کند و مکعب ها تشخیص می دهد. هنگامی که دنبال چیزی می گردد و کنجکاو می شود به طرف بالا می روند. به این حرکت کازمو Dreamworks می گویند و در واقع احساسات ربات را به شما نشان می دهد. وقتی عصبانی است چشمهایش به سمت پایین حرکت می کنند!

 

اگر کمپانی دیزنی امسال فیلم Pixar WALL-E می ساخت حتما از ربات جمع کننده کازمو در فیلمش استفاده می کرد. حتما این فیلم را ببینید. بیشتر با احساسات کازمو آشنا می شوید.

همچنین جلوی کازمو یک سنسور تشخیص عمق و یک دوربین دارد که برای کاوش و گشتن دنبال مکعب به آن کمک می کند. سیستم صوتی هوشمندی در این ربات وجود دارد که وقتی عصبانی می شود با صدای بلند صحبت می کند بطوریکه شما فکر می کنید با یک موجود زنده سر و کار دارید. در بالای کازمو هم نشانگر میزان باتری وجود دارد که نمایش دهنده مقدار باتری مصرف شده می باشد.

کف کازمو و در واقع روپوش چرخ های آن لاستیکی است و براحتی در محیط های کثیف می توانید استفاده کنید و تمیز کردن آن بسیار راحت است.

 

کازمو در رنگ های مختلف و زیبایی ارائه می شود که بسته به سلیقه می توان آنها را سفارش داد.

سرانجام به مکعب قدرت یا همان power cube می رسیم. کازمو بازی ها و حقه های جالبی در مورد مکعب های قدرت دارد. هنگامی که آنها را پیدا می کند رنگ آنها آبی می شود. وقتی آنها را همراه با چیز دیگری پیدا کند رنک مکعب ها سبز می شود. سرعت عمل پیدا کردن مکعب ها توسط ربات بسیار بالا بوده و براحتی آنها را پیدا می کند و شما را هیجان زده می کند.

 

مطالب مرتبط
رونمایی از نسل جدید لپ تاپ های اینسپایرون 17 دل

نرم افزار

نرم افزار ارتباطی کازمو نسخه ۲ آن می باشد که کار با آن بسیار ساده و روان است.

 

کازمو با وصل شدن به گوشی از طریق بلوتوث و WiFi کار می‌کند. تمام پردازش‌های بصری از طریق یک اپلیکیشن انجام می‌شود که داده‌های گرفته شده از حسگرهای کازمو را آنالیز کرده و سپس دستوراتی را به ربات می‌فرستند. کازمو می‌تواند چهره‌ها را تشخیص دهد، بازی‌های تعاملی مختلف انجام دهد، تعادل‌اش را حفظ کند و خودش به طور مستقل به داک شارژش برگردد. این ربات با یک شارژ ۱۰ دقیقه‌ای می‌تواند حدود یک ساعت و نیم کار کند.

 

عامل اصلی جذابیت کازمو این است که می‌تواند با انسان‌های اطراف‌اش ارتباط برقرار کند و به شکل جادویی به یک شخصیت رباتیک حیات ببخشد. آنکی می‌گوید: «ما چیزی ساخته‌ایم که به نظر می‌رسد عضوی از خانواده است.» این شرکت برای رسیدن به این هدف چیزی به نام «موتور احساس» را در آن کار گذاشته که «با قوی‌تر شدن پیوند میان افراد، تکامل پیدا می‌کند.»

نویسنده مقاله : کوربین داونپورت در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۷

 

اختصاصی سایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.