نسل جدید سدان تویوتا کرولا معرفی شد

پیشتر نسخه های دیگری از نسل جدید تویوتا کرولا معرفی شد و حال نوبت به معرفی نسخه سدان رسیده که جذاب به نظر می رسد. تویوتا سعی داشته از همان طراحی سایر نسخه های جدید بهره گیرد و از این رو در نگاه نخست خیره کننده و جلا داده شده است.

0

نسل جدید سدان تویوتا کرولا معرفی شد

تویوتا کرولا ۲۰۲۰ : شرکت تویوتا در نهایت پس از مدت ها انتظار نسل جدید سدان کامپکت کرولا را معرفی کرد. سدانی جمع و جور که از زبان طراحی جدید این کمپانی در سری کرولا بهره می برد.

پیشتر نسخه های دیگری از نسل جدید تویوتا کرولا معرفی شد و حال نوبت به معرفی نسخه سدان رسیده که جذاب به نظر می رسد. تویوتا سعی داشته از همان طراحی سایر نسخه های جدید بهره گیرد و از این رو در نگاه نخست خیره کننده و جلا داده شده است.

البته بزرگترین تغییری که تاکنون مشاهده شده در قسمت عقب است. چراغ های LED کشیده که شباهت نسبتاً کمی به نسل پیشین دارد. تویوتا طراحی تهاجمی و اسپرتی به این مدل بخشیده تا خیره کننده و جذاب به نظر برسد. در قسمت عقب دیفیوزرهایی به کار گرفته شده تا آیرودینامیک طراحی محصول جدید تویوتا را افزایش دهد.

همانطور که گفته شد، تویوتا با طراحی جدیدی که برای نسل جدید کرولا سدان در نظر گرفته طرفداران را شاد نمود زیرا بسیاری آن را جذاب تر از نسل پیشین که کمی ساختار خانوادگی و غیرجوان پسندی داشته، می دانند. البته شکایاتی به تویوتا شد که تغییرات عمده ای در طراحی کرولا سدان ایجاد کند و در نهایت به وعده خود عمل نمود و یک مدل جذاب را پیش از نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس رونمایی کرد.

تویوتا پیشتر اعلام کرده بود در نزدیکی نمایشگاه بین المللی لس آنجلس ۲۰۱۸ از این سدان کامپکت و اسپرت رونمایی به عمل خواهد آورد. گذشته از طراحی فوق العاده و قابل توجه، کابین داخلی در مقایسه با سایر مدل های این سری دستخوش تغییرات گسترده ای قرار نگرفته و تا سطح بالایی شبیه به سایر محصولات تویوتاست.

مطالب مرتبط
تصاویر زیبایی از عضلانی معروف آمریکایی دوج چلنجر 2017

این شرکت ژاپنی بیشتر سعی کرده طراحی بیرونی را مخوف و تهاجمی توسعه دهد تا بیشتر موردتوجه علاقمندان به این برند و مشتریان کمپانی قرار می گیرد. اگر بخواهیم تویوتا کرولا را با نسل پیشین مقایسه کنیم، هیچ شباهتی وجود ندارد و نسل جدید تویوتا کرولا سدان یک مدل کاملا بازطراحی شده است و اگر لوگو تویوتا را از روی آن حذف کنیم تشخیص برند آن بسیار دشوار خواهد بود.

تویوتا سعی کرده تغییراتی که در کرولا ۲۰۲۰ حاصل می کند پا فراتر از انتظارات علاقمندان باشد، به صورتی که تصور چنین طراحی در ذهن طرفداران نگنجد و چنین نیز شد. یکی از ویژگی بارز کرولا جدید چراغ های کشیده LED جلو و چراغ های مه شک عمودی باریک که زیبایی بسیاری به فیس جلو این خودرو بخشیده است.

مهندسان تویوتا سعی کرده، ظرافت را به این نسل بیافزایند و در این بین با نگاهی نخست به خودرو می توان به این موضوع پی برد. موضوعی که برای اکثر علاقمندان و طرفداران برند ژاپنی اهمیت داشته و انتظار می رفت در نسل جدید کرولا تغییرات متعددی را به خود ببینید.

یکی از مواردی که می توان در نگاه نخست شاهد بود، طراحی جلوست و پیشتر نیز به آن اشاره شد. کابین داخلی متریال بسیار باکیفیتی ندارد و به عنوان یک سدان استاندارد از متریال ایده آلی برخوردار است زیرا کرولا در سگمنت خودروهای لوکس جای نمی گیرد تا تویوتا ویژگی های پریمیویم را به کار گیرد.

یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو به صورت ایستاده در کنسول میانی جای گرفته و یک صفحه نمایش دیجیتالی نیز در قسمت سرعت سنج تعبیه شده است. سیستم تنظیم تهویه مطبوع و دیگر آپشن ها شباهتی به دیگر محصولات شرکت ژاپنی دارد. به نظر می رسد تویوتا زبان طراحی واحدی در قسمت داخلی چندی از مدل ها در نظر گرفته است. سیستم سرگرمی سفارشی تویوتا برای این خودرو ارتقا پیدا کرده تا سرنشینان راحتی بیشتری احساس کنند.

مطالب مرتبط
رولزرویس Cullinan/ شاسی بلند تمام عیار اصیل

صندلی های چرمی در کنار متریالی از جنس پلاستیک فشرده که عمدتا در خودروهای امروزی قابل مشاهده است، برای کرولا ۲۰۲۰ نیز درنظر گرفته شد. فناوری های ایمنی مختلفی برای این نسخه در نظر گرفته شده که باید به سیستم عدم خروج از خط، سیستم ترمز اضطراری و چندی دیگر اشاره کرد.

در بحث پیشرانه باید به موتور ۲.۰ لیتری هیبریدی اشاره کرد که نسخه خالص بنزینی نیز عرضه می شود. تویوتا سعی کرده یک پیشرانه ایده آل را برای کرولا جدید در نظر گیرد از این رو نباید انتظار بسیاری در بحث موتور از این سدان کامپکت یا جمع و جور داشت.

مدل ۱.۸ لیتری درون خطی ۴ سیلندر ۱۳۹ اسب بخاری برای مدل پایه و یک مدل ۲.۰ لیتری چهار سیلندر ۱۶۹ اسب بخاری برای تریم رده بالا در نظر گرفته شد. البته تریم هایی که تویوتا برای کرولا ۲۰۲۰ تدارک دیده باید به SE و XSE اشاره کرد. هر دو مدل با پیشرانه شش سرعته دستی یا اتوماتیک CVT قابل خرید هستند.

یک مدل هیبریدی به بازار آمریکا ورود پیدا می کند و طی نمایشگاه لس آنجلس ۲۸ نوامبر جزئیات بیشتری دردسترس قرار خواهد گرفت. تویوتا می خواهد کرولا ۲۰۲۰ را در بیش از ۱۵۰ کشور عرضه کند و باید آن را یک مدل جهانی و احتمالا پرطرفدار دانست.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.