نمایشگاه مجموعه آثار هنری خانواده بوگاتی

0

نمایشگاه مجموعه آثار هنری خانواده بوگاتی

یکی از کمیاب ترین مجموعه های تاریخ از خانواده صنعتگر و هنرمند بوگاتی، شامل اتومبیل های زیبا، مبلمان دست ساز، مجسمه ها و نقاشی در معرض دید عموم قرار گرفت. این نمایشگاه در موزه مشهور اتومبیل پترسُن در لس آنجلس برگزار شده است.

خانواده ایتالیایی – فرانسوی بوگاتی به عنوان یکی از بزرگترین سلسله های هنری در جهان شناخته می شوند که در رشته های مختلف هنری تاثیر گذاشتند.

لزلی کندال، مدیر موزه اتومبیل پِتِرسون می گوید: «فقط خودروهای ساخت “اتوره” نیستند. مبلمان و مجسمه هایی که پدر اتوره، کارلو بوگاتی ساخته است نیز هستند. حتی مجسمه ای که پسرش، ژان ساخته بود و مجسمه های دست ساز برادرش رامبراند و کارهای هنری خواهرش نیز در نمایشگاه وجود دارند. آنها خانواده مبتکر و دارای استعداد بالایی بودند. و خوشبخت بودند که در دوره ای در اروپا زندگی می کردند که هنر ارزش والایی داشت.»

بیشتر اتومبیل ها، طراحی اتوره بوگاتی هستند. او در سال ۱۸۸۱ در میلان متولد شد و در جوانی شرکت طراحی اتومبیل، هواپیما و لوکوموتیو تاسیس کرد. پسر او «ژان» نیز جا پای پدر گذاشت. او پیش از اینکه در سن سی سالگی کشته شود، اتومبیل شاهکار آتلانتیک ۱۹۳۵» را طراحی کرد.

تد گاش، مدیر وبسایت پترولیکوس می گوید: «این خانواده بخصوص در زمینه اتومبیل بیش از هر خانواده ای به جهان خدمت کرده است. آنها مهندسی قوی و ظالمانه و طراحی زیبا را در هم آمیختند. آنها آثار هنری باور نکردنی را به جهان عرضه کردند.همیشه در صدر بودند و به هر چه که می خواستند می رسیدند. چه وقتی پر سرعت ترین اتومبیل را صد سال پیش ساختند و چه حالا که آن خودرو هنوز هم می تواند پر سرعت ترین ماشین جهان باشد. به هر کاری که دست می زدند عالی از آب در می آمد.»

یکی از مخصوص ترین اتومبیل ها در این نمایشگاه، خودروی «لیدیا بوگاتی» است. این خودرو هدیه دولت فرانسه به محمد رضا پهلوی در زمان ولیعهدی اش به مناسبت اولین ازدواج شاه آینده ایران بود.

این نمایشگاه در موزه اتومبیل پِترسون تا ماه اکتبر ۲۰۱۷ برقرار خواهد بود.

مطالب مرتبط
BMW i8 و x2 پرچمداران خط تولید NAIAS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.