نوشیدنی های گرم برای گلو درد بهتر است یا سرد؟

0

نوشیدنی های گرم برای گلو درد بهتر است یا سرد؟

هنگامی که ما وارد فصل سرد می شویم، شاهد گلودردهایی هستیم که به همراه سردردهای مزمنی شایع می شود. اما آیا ما باید از نوشیدنی های گرم برای پیشگیری و ریشه کن کردن آن استفاده کنیم یا مکیدن یخ ها؟

نشانه این که آیا شما در معرض سرماخوردگی یا آنفولانزا هستید یا خیر، بروز یک گلو درد برای چند روز است.

اما اختلاف نظر بین کسانی که به این نکته اعتقاد دارند که نوشیدنی های گرم بهترین درمان برای گلودرد است و کسانی که فکر می کنند یخ پاپ یا بستنی، گلودرد را تسکین می دهد، زیاد است.

بنابراین، بهترین گزینه چیست؟ در این مقاله که توسط کارشناس سلامت health وبسایت ورد نگار خانم فرزانه پاشایی تهیه شده است در مورد اینکه نوشیدنی های گرم برای گلو درد بهتر است یا سرد؟ توضیح داده شده است:

 

عصب، سیگنال درد است

بزرگسالان هر سال، بین دو تا پنج بار سرما می خورند. در کودکان مدرسه ای، این تعداد بیماری بین ۷ تا ۱۰ بار است و گلو درد در بسیاری از موارد هنگامی که این عفونت ها شدت می یابد، بسیار ناراحت کننده است.

به دلیل بروز این علائم، سیستم ایمنی بدن سرکوب می شود، در حالیکه ویروس ها و باکتری ها عامل اصلی بیماری هستند. ماکروفاژها سلول های گشت زنی سیستم ایمنی بدن هستند که به طور مداوم در حال مبارزه با این ویروس ها و باکتری ها هستند. با یک برخورد نزدیک، ماکروفاژها مولکول های ایمنی را آزاد می کنند تا مبارزه علیه این میکروارگانیسم ها را آغاز کنند.

 

همچنین بخوانید:

علل و درمان خارش گلو

 

دو مولکول سیگنالینگ ایمنی عبارتند از:

  • برادی کینین

  • پروستاگلاندین E2

 که انتهای عصب را در گلو ما تحریک می کند. این چیزی است که احساس درد را ایجاد می کند.

 

مطالب مرتبط
آجیل خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد

سردی، درد را متوقف می کند

پروفسور رون اکلس – که قبلا مدیر مرکز مشترک سرماخوردگی در دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاردیف در انگلیس است – متخصص بیماری های مرتبط با سرماخوردگی است.

من از او پرسیدم  که آیا یخ پاپ یا یخچال های یخی، همانطور که در انگلستان اینگونه باور دارند، گزینه خوبی برای گلو درد هستند؟ او گفت:

“بله، یخ پاپ و نوشیدنی سرد درمان خوبی برای گلودرد می باشند زیرا آنها اثر خنک کننده محلی بر روی بافت های ملتحمه دارند و ممکن است تأثیر مهاری بر حس درد ناشی از اعصاب در گلو داشته باشند.”

پروفسور اکل در مقاله ای در سال ۲۰۱۳ ابن موضوع را بیشتر توضیح داده است. وقتی یخ می خوریم، با افزایش دمای یخ، دمای انتهای عصب در گلو را کاهش می دهد، بنابراین سیگنال های درد کاهش می یابد. این روش همچنین یک گیرنده نامیده می شود که مولتی پین بالینی گانگستر گذرا نامیده می شود که منجر به کاهش درد می شود.

 

اما حکم نوشیدنی های گرم چیست؟

نوشیدنی های گرم بهترین تاثیر را دارند

پروفسور اکل به MNT در مورد اینکه چه اتفاقی می افتد وقتی که ما مایعات گرم را در حالیکه یک گلو درد تجربه می کنیم، می نوشیم، توضیح داد. او گفت:

 “نوشیدنی های گرم برای گلودرد مفید هستند، زیرا آنها باعث افزایش بزاق می شوند و به گلو در رفع بیماری کمک می کنند.”

چه چیزی باعث تسکین گلودرد با نوشیدنی گرم می شود؟ او گفت:

“نوشیدنی های گرم خوشمزه تر از نوشیدنی های سرد هستند و سبب افزایش بیشتر بزاق می شوند و تاثیر حسی ممکن است اثر پلاکتی بیشتر در کاهش درد ایجاد کند.”

پروفسور اکلس این مطالعه را در ۳۰ بیمار انجام داد که گزارش دادند که یک نوشیدنی میوه جات به آنها کمک می کند فوری از شر گلودرد راحت شوند و تا حد زیادی گلودرد آنها را تسکین می دهد.

پروفسور اکل افزود: “نوشیدنی های شیرین گرم می توانند باعث افزایش سطوح مهار کننده درد در بخش حسگرهای درد مغز گردند.”

“نوشیدنی های گرم [خوشمزه] بهترین تأثیر را در گلو درد تسکین دهنده [دارند] دارند.”

 

مطالب مرتبط
چگونه با داشتن رابطه جنسی کاهش وزن داشته باشیم؟

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.