نوشیدن چای داغ می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد

0

چای داغ یکی از نوشیدنی های اساسی و مفید در زمستان است؛ چای داغ می تواند به ما کمک کند تا گرم شویم و باعث تسکین گلودرد می شود. چای داغ برای افزایش انرژی در صبح و پس از استراحت عصر، مفید است. با این حال، یک مطالعه جدید نشان می دهد که نوشیدن چای داغ ممکن است عوارض جدی برای برخی از ما داشته باشد.

نوشیدن چای داغ

در سراسر جهان چای داغ یک نوشیدنی دوست داشتنی است؛ Euromonitor  بین المللی ، تخمین زده است که حدود ۲.۹ میلیون تن چای، تنها در سال ۲۰۱۶ مصرف شده است.

جای تعجبی برای این مسئله وجود ندارد که چای خوشمزه و دلچسب است و می تواند منافع بسیاری را برای سلامتی به ارمغان آورد که اغلب به خاطر وجود اثرات آنتی اکسیدانی ترکیباتی مانند پلی فنل برایتان به ارمغان می آیند.

با این حال، مطالعه اخیر از دانشگاه پکن در پکن چین، اثبات کرده است که درجه حرارت و دمای چای مصرفی می تواند بر سلامت تان تاثیر بگذارد – به ویژه در افرادی خاص که در معرض خطر سلامتی قرار دارند.

نویسنده جون لو، دانشجوی دکترا از گروه اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشگاه پکن، نشان داد که مصرف چای داغ با شیوع سرطان مری ارتباط مستقیمی دارد.

به گفته مرکز تحقیقات بین المللی سرطان ، سرطان مری، هشتمین نوع سرطان در سرتاسر جهان است.

در ایالات متحده، در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۶،۹۴۰ مورد سرطان مری وجود دارد که اخیرا تشخیص داده شده اند، در حالی که در سال ۲۰۱۴، حدود ۴۵،۵۴۷ نفر این نوع سرطان را داشتند.

به گفته لو، نوشیدن چای داغ به طور منظم، در افرادی که روزانه سیگار می کشند و نوشیدنی های الکلی مصرف می کنند، با سرطان مری ارتباط تنگاتنگی داشته و به این ترتیب به توسعه این بیماری می انجامد.

مطالب مرتبط
5 نکته برای مقابله با PTSD پزشکی پس از سرطان

لو و همکارانش تحقیقات خود را به عنوان بخشی از بنیاد ملی علوم طبیعی چین و برنامه تحقیقات و توسعه کلیدی ملی انجام دادند. یافته های این تحقیق در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

افزایش پنج برابر خطر ابتلا به سرطان

لو و تیم وی، ارتباط بین نوشیدن چای داغ و توسعه سرطان مری در جمعیت چینی را بررسی کردند. چین نه تنها مصرف کننده چای است، بلکه کشوری با بالاترین میزان افراد مبتلا به سرطان مری می باشد.

به گفته محققان، مردان چینی به طور خاص بیشتر از همه علاقه مند که نه تنها چای داغ بنوشند، بلکه تمایل به سیگار کشیدن و مشروبات الکلی هم دارند.

به احتمال زیاد، ترکیبی از توتون و تنباکو، الکل، ترکیبات موجود در چای و اثرات منفی نوشیدنی های داغ، در نهایت به سلامتی حمله می کنند. لو و همکارانش پیشنهاداتی در این راستا دارند.

محققان سلامت شرکت کنندگان این تحقیقات را از نظر وضعیت بیماری های مزمن – از جمله بیماری های قلبی، سرطان و دیابت – در چین مورد بررسی قرار دادند.

برای اطمینان از هماهنگی و درستی نتایج آنها، دانشمندان شرکت کنندگانی که با سرطان تشخیص داده شدند و همچنین افرادی که چای، الکل و سیگار را قطع کرده بودند را از تیم بررسی حذف کردند. در نهایت، آنها داده ها را از ۴۵۶،۱۵۵ بزرگسال بین ۳۰ تا ۷۹ ساله، مجددا مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

بررسی بهداشتی شرکت کنندگان به طور متوسط، در طول یک دوره ای ​​۹.۲ ساله دنبال شد. در طول این دوره، ۱۷۳۱ نفر از بیماران مبتلا به سرطان مری تشخیص داده شدند.

لو و تیم رابطه قوی و محکمی بین نوشیدن چای داغ، مصرف منظم الکل ، مصرف سیگار و خطر بالای سرطان مری را کشف کردند.

مطالب مرتبط
لیپوساکشن یا چربی کشی چیست؟ فواید و عوارض تا نحوه انجام

کسانی که در تمام این مدت، به این سه عادت تمایل نشان دادند، در مقایسه با همسالانشان که چای را با دمایی ملایم تر می نوشیدند و از نوشیدن مشروبات الکلی و کشیدن سیگار خوداری می کردند، پنج برابر بیشتر خطر افزایش ابتلا به این سرطان را نشان دادند.

افرادی که تنها چای داغ مصرف کردند یا تنها به نوشیدن مشروبات الکلی یا کشیدن سیگار می پرداختند ،  خطر ابتلا به سرطان مری را تا این اندازه نداشتند و این نشان می دهد که اثر متقابل این سه عادت یک عامل خطر عمده برای مبتلا شدن به سرطان است.

براساس یافته های این محققان، لو و همکارانش توصیه می کنند مردم در انتخاب عادات خود دقت کنند و اگر آنها نمی توانند سیگار یا مشروبات الکلی خود را ترک کنند، حداقل از نوشیدن چای داغ پرهیز کنند..

آنها نتایج خود را اینگونه بیان کردند که: “[یافته های ما] نشان می دهد که صرف نظر کردن از نوشیدن چای داغ، ممکن است به جلوگیری از سرطان مری در افرادی که بیش از حد الکل مصرف می کنند و یا سیگار می کشند مفید باشد.”

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد


بیشتر بدانید:

۵ نکته برای مقابله با PTSD پزشکی پس از سرطان

با کودکان خود در مورد سرطان صحبت کنید

به مناسبت ۴ فوریه روز جهانی سرطان: ۱۰ دستور نوشیدنی برای پیشگیری از سرطان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.