هارلی دیویدسون و ساخت موتورسیکلت الکتریکی

هارلی دیویدسون

0

هارلی دیویدسون و ساخت موتورسیکلت الکتریکی

هارلی دیویدسون از دیرباز در صنعت تولید موتورسیکلت برندی شناخته شده محسوب می شد و تاکنون توانسته با مدل های قدرتمند نظر همگان را به خود جلب سازد.

در این بین برای نخستین بار موتورسیکلت الکتریکی این شرکت به نام LiveWire معرفی شد.LiveWire  پس از چند سال تحقیق و توسعه هارلی دیویدسون به همگان معرفی شد و در نهایت نسخه نهایی طی نمایشگاه EICMA میلان ایتالیا معرفی شده است. چهار سال قبل هارلی اعلام کرده بود اولین موتورسیکلت برقی آن LiveWire نام داشته و عصر جدیدی در صنعت موتورسیکلت سازی محسوب می شود.

روی قسمت بدنه این موتورسیکلت لوگو  harley-davidson حک شده است. به گفته هارلی خبری از تعویض دنده نیست و از همان آغاز حرکت گشتاوری ۱۰۰ نیوتون متری تولید خواهد کرد.متاسفانه اطلاعات زمان عرضه و قیمت نامشخص باقی مانده اما بعید است ارزان باشد. تایرهای میشلن اسپرت ۱۷ اینچی تعلیق تطبیق پذیر Showa ، سیستم کنترل کشش با سیستم ترمز ضدقفل، عملکرد خوبی را از این موتور می توان شاهد بود.

۷ حالت مختلف برای راندن LiveWire

هارلی ۷ حالت مختلف برای راندن LiveWire  تعریف کرده که کمتر موتورسیکلتی از چنین حالت برخوردار است. در بخش نمایشگر دیجیتالی آن می توان به کنترل موسیقی و GPS در کنار سرعت سنج پرداخت. گذشته از آن سیستم سرگرمی نیز در این بخش تعبیه شده و همانند اتومبیل است. هارلی محصول جدید را در امریکا تولید می کند و سرویس های خاصی باید به این نوع موتورها ارائه دهد. دیویدسون در سال های گذشته با عملکرد نامناسب در فروش سهام خود را کم ارزش ساخته و حال با موتورسیکلت برقی می خواهد باری دیگر سود را به خود منتقل کند.

این موتورسیکلت با قابلیت شارژ سریع سال ۲۰۱۹ قیمت آن مشخص شده و مدتی بعد به بازار راه پیدا می کند و انتظار می رود رقم بالایی داشته باشد.

مطالب مرتبط
سریعترین موتور سیکلت های جهان،کاوازاکی Ninja H2R در رتبه اول با سرعت 398 کیلومتربرساعت

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.